Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niski pobór prądu przez akumulator podczas ładownia.

bubu1769 18 Kwi 2017 08:26 840 12
  • #1 18 Kwi 2017 08:26
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Witam. Mam dziwny przypadek z akumulatorem Banner 35Ah z końca 2012r.
    Akumulator jeździ w Chevrolecie Matizie, ostatnio po dwudniowym postoju napięcie spadło poniżej 5V, nie szukałem jeszcze przyczyny dlaczego, po podłączeniu prostownika prąd oscylował w o obrębie około 1A napięcie około 15V, poziom elektrolitu w normie. Po naładowaniu napięcie trzymał ponad 12V i samochód szło normalnie odpalić. Wiem że akumulator nie jest nowy ale takie zachowanie jest moim zdaniem dość dziwne, dzisiaj jadę z nim do centrum akumulatorów żeby może sprawdzić stan elektrolitu i ewentualnie prąd rozruchowy. Co wy o tym wszystkim sądzicie?

    0 12
  • #2 18 Kwi 2017 08:44
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Masa czynna odpada na dno i robi z czasem zwarcie.
    Złom.
    Albo lecytynkę dla kierowcy, żeby radio wyłączał jak wysiada ;)

    0
  • #4 18 Kwi 2017 08:56
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Radio po stacyjce, niema możliwości zostawienia włączonego, światła też były wyłączone. Jedynie co przychodzi mi na myśl to niedomknięte drzwi i lampka w podsufitce rozładowała akumulator. Auto żony.

    0
  • #6 18 Kwi 2017 09:03
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Też mi się wydaje że 5A minimum powinien pobierać. No cóż dzisiaj prawdopodobnie w samochodzie wyląduje nowy. Tylko się zastanawiam jakiej firmy brać. Banner ma dość dobre opinie, Centra też nie jest najgorsza, na pewno nie będę brał jakiegoś wynalazku.

    0
  • #7 18 Kwi 2017 09:53
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Zwarcie na raz w kilku celach - prawie niemożliwe (5V).
    Pobór 5A przez wyładowany akumulator - skoro odpalił auto - niemożliwe.
    Same niemożliwe rzeczy.
    Opieprz żonę i napraw prostownik ;)

    ALE, akumulator wyładowany do ZERA, który postał sobie jakiś czas (dzień-dwa-trzy), może dawać taki objaw jak stopniowy wzrost prądu ładowania, trzeba było sprawdzić co się działo po godzince pod prądem, pewnie skala się skończyła ;)

    0
  • #8 18 Kwi 2017 10:36
    vodiczka
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    No cóż dzisiaj prawdopodobnie w samochodzie wyląduje nowy.
    Nie prawdopodobnie :)
    Reanimacja pięcioletniego akumulatora z takimi problemami to proszenie się o kłopoty chyba że nowy żona będzie wozić w bagażniku i sama wymieni w razie nagłej potrzeby.

    1
  • #9 18 Kwi 2017 10:44
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A.Gieronimo napisał:
    Zwarcie na raz w kilku celach - prawie niemożliwe (5V).
    Pobór 5A przez wyładowany akumulator - skoro odpalił auto - niemożliwe.
    Same niemożliwe rzeczy.
    Opieprz żonę i napraw prostownik ;)

    ALE, akumulator wyładowany do ZERA, który postał sobie jakiś czas (dzień-dwa-trzy), może dawać taki objaw jak stopniowy wzrost prądu ładowania, trzeba było sprawdzić co się działo po godzince pod prądem, pewnie skala się skończyła ;)

    Akumulator pobierał na początku 075A po kilku godzinach około 1A, mierzone dobrym miernikiem cyfrowym, prostownik sprawny.
    I tak byłem nastawiony na kupno nowego, temat założyłem z czystej ciekawości.

    0
  • #10 18 Kwi 2017 11:05
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Przeoczyłeś ten moment kiedy prąd wzrósł, najczęściej zaczyna wzrastać po 20minutach i rośnie przez godzinę... a później dopiero spada, to że szybko zakończył ładowanie to nie dziwne przy jego wieku.
    Generalnie pewnie i tak jest do wymiany ale to nie jego wina że się wyładował, jak już pisałem zwarcie w kilku celach na raz jest mało prawdopodobne.

    0
  • #11 18 Kwi 2017 11:09
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A.Gieronimo napisał:
    Przeoczyłeś ten moment kiedy prąd wzrósł, najczęściej zaczyna wzrastać po 20minutach i rośnie przez godzinę... a później dopiero spada, to że szybko zakończył ładowanie to nie dziwne przy jego wieku.
    Generalnie pewnie i tak jest do wymiany ale to nie jego wina że się wyładował, jak już pisałem zwarcie w kilku celach na raz jest mało prawdopodobne.

    W międzyczasie kilka razy do niego zaglądałem co godzinę-półtora i nie było wyraźnego wzrostu prądu, wiec cały cykl musiałby się odbyć naprawdę szybko.

    0
  • #12 18 Kwi 2017 13:03
    vodiczka
    Poziom 43  

    A.Gieronimo napisał:
    jak już pisałem zwarcie w kilku celach na raz jest mało prawdopodobne.
    Czy w ogóle jest możliwe przemijające zwarcie?
    Sądzę, że jest możliwe coś co nieprecyzyjnie nazywam "częściowym zwarciem" czyli duży upływ prądu gdy szlam na dnie dotyka cel ale oporność przejścia jest rzędu 10-20 Ω. Czy ktoś zaobserwował takie zjawisko w swoim akumulatorze?

    0
  • #13 18 Kwi 2017 16:38
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Temat zamykam. Akumulator kupiony nowy. Możliwe że stary od dłuższego czasu był uszkodzony tylko do tej pory tego nie zauważyłem, tak mały silnik nie potrzebuje za dużo mocy żeby się zakręcić.

    0