Kupiłem citroena c2 vtr 1,6 110 km i stuka mi z przodu z prawej strony jest to na 100% maglownica.
Szukałem na necie i prawdopodobnie wystarczy wymienić tuleje plastikową, która jest dostępna na allegro za 50 zł.
Moje pytanie to czy ktoś to robił sam albo coś wie na ten temat ?
Może ma ktoś dostęp do schematu takiej maglownicy, bardzo mi to pomogło. zamieścił bym instrukcje jak bym rozbierał.
Dodam że jest to maglownica ze wspomaganiem elektrycznym i po demontażu prawdopodobnie trzeba zrobić adaptacje za pomocą interfejsu lexia.
Dzięki za jakąkolwiek pomoc i zainteresowanie.
Każda (prawie)maglownica jest skonstruowana tak samo. Najpierw musisz rozebrać głowicę, czyli element główny przekładni, zdemontować wałek. Następnie wysunąć wałek poprzeczny. Zostanie sama obudowa i uszczelniacze. Raczej wątpię żeby wymiana jednej tulejki załatwiła sprawę. Kup cały zestaw. Inaczej będziesz wyciągał jeszcze raz.
Wymiana zakończona sukcesem a pod spodem zamieszczam instrukcje której ja nie miałem bo nie mogłem żadnej znaleźć a może się komuś przydać
1. ustawić koła na wprost i wyjmująćkluczyk ze stacyjki żeby kierownica się zblokowała( wiadomo czemu taśma od poduszki)
2. odkręcić nakrętkę na 13 klucz przy pedałach z kolumny kierowniczej wyciągnąć śrubę i zsunąć kolumnę kierowniczą
3.wyjąć obudowę filtra powietrza i odpiąć dwie kostki elektryczne u mnie niebieska i czarna, to są przewody dochodzące do maglownicy i uwolnić te przewody z opasek (maja wisieć luźno )
4.Kto ma podnośnik kolumnowy to auto do góry zdjąć koła, odkręcić końcówki kierownicze ze zwrotnic
5.pod tak zwanym wózkiem odkręcić dwie nakrętki nie pamiętam ale chyba 19 klucz jedyne mocowanie maglownicy do wózka
6 odkręcić wózek to są 4 śruby na torks chyba 16 ( dwie tylne bez problemu w moim aucie ale przednie obie urwałem bo bardzo długi gwint jest zardzewiały a dostęp do niego to otwór w nadwoziu w który wchodzi tylko klucz 22 płasko-oczkowy.)
7. rozkręcić tłumik żeby niżej opuścić wózek i rozkręcić dolną łapę łączącą silnik z wózkiem
8, opuścić wózek na tyle żeby wyciągnąć maglownice
9,zdjąć osłony gumowe i odkręcić drążki kierownicze od maglownicy bez rozkręcania końcówek
10 Bardzo ważne zaznaczyć pozycje na trzpieniu na którym montuje się kolumnę kierowniczą ponieważ jest CZUJNIK SKRĘTU i jak zostanie przestawione to bez komputera się nie obędzie
11. zmierzyć suwmiarka jaka jest pozycja listwy w środku maglownicy względem obudowy (radze zapisać bardzo ważne )
12.odkręcić śrubę dociskową która jest od regulacji luzu między listwą i wałkiem (głowica )i należy wyjąć sprężynę
13 odkręcić głowice trzy śruby torx i ostrożnie wyciągnąć delikatnie puknąć młoteczkiem i wyjdzie
14 wyjąć listwę zębatą ze środka maglownicy
15 wyjąć ostrożnie plastikową białą (żółtą taką trochę)tuleje i potem czarną ja ją wybiłem przy użyciu listwy zębatej trochę się połamie bo jest na zatrzaski ale mamy nową
16 umyć wszystko ładnie i składać ....nowa tuleja jest zupełnie inna ale pasuje trzeba tylko wszystko nasmarować
17 założyć nową tuleje w miejsce starej musi się zapiąć ważne bo nie wejdzie listwa
18 włożyć listwę z jednej strony ma takie podebranie i tą stroną trzeba włożyć żeby nie uszkodzić nowej tulei
a zobaczyc jak wygląda ślizg dociskajacy listwe zębatą do wałka w głowicy
19 resztę składa się w odwrotnej kolejność
20 w momencie wkładania głowicy trzeba trafić w odpowiedni ząb na listwie i zmierzyć suwmiarką czy jest ten sam pomiar co przed rozbieraniem i czy znaki się pokrywają Ważne jak wszystko będzie tak jak przed wymiana tulei to po montażu maglownicy odpalasz auto i wszystko bryka bez problemu i bez ustawiania czujnika konta skrętu.
Można podjechać na sprawdzenie zbieżności
Tak wygląda stara tuleja
Tak wygląda nowa tuleja
wnioski
budowa maglownicy w Citroen C2 jest prosta i jak komuś puka z prawej strony w maglownicy to wymienia tą tuleje i jest cisza pod warunkiem że listwa nie była uszkodzona zatarta lub zardzewiała z powodu pękniętej osłony.
koszt 50 zł plus przesyłka i trochę chęci no i oczywiście nie ma się co śpieszyć wszystko robić dokładnie
TA instrukcja wiem że nie jest idealna ale mam nadzieje że komuś pomoże.
Powodzenia
Nie padła odpowiedź czy da się wyjąć te tulejkę bez rozbierania całego magla. Mam podobny przypadek w innym aucie Scenic II I Tak się zastanawiam czy muszę targać całego magla czy mogę to jakoś ogarnąć na aucie.
Też miałem magiel na wierzchu. Wyjęcie jej zajęło mi 30 sekund Teraz jak wiemjak ona jest zamocowane toi i na aucie da rede, ale faktycznioe wygodniej jak magiel jest wyjęty. Dzięki
Witam, Panowie mam również ten problem z luzem z prawej strony lecz w c3 z 2002r Powiedzcie mi jak wyciągnę drążek i końcówkę to ładnie widać tą białą tulejkę ona swobodnie się obraca, pod tą tulejką czy też zaślepką jest ta czarna prowadząca tak ? czy uda mi się bez wyciągania magla wyciągnąć tą białą a następnie tą czarną tulejkę ?
I ja mam ten sam problem w C3 z 2007r. Minął już rok od postu z pytaniem o wyjęcie tej tulei bez wyciągania magla - może komuś się udało? Mam jeszcze drugie pytanie do tych co wymieniali tą tulejkę na zdemontowanej maglownicy - pojawiają się w opisach komentarze, że ciężko wyjąć te tulejki. Podpowiecie jak to zrobić?
Ja spróbowałam i udało mi się wydłubać tą tuleje trochę zabawy było.... była już pęknieta to zrobiłem z gwoździa taki hak i małymi kawałkami wyciągnąłem. Założyłem nowa i nie wiem czy była źle dobrana bo nic nie puka ale kierownica nie odbija mi do końca sama zostaje na za 5 dwunasta tak jak by za ciasno było, albo mam coś z maglownicą nie tak. Wolał bym magiel wyciągnąć ale u mnie wszystkie sruby są do cięcia bo nie da rady odkręcić Pozdro
Udało się wymienić tą tulejkę bez wyciągania magla. Biała wyszła sama podczas ruchu maglownicą a z czarną trzeba było się trochę pobawić. Była na tyle wyrobiona, że można było między nią a obudowę przekładni włożyć haczyk zrobiony z 3mm elektrody. Stara tulejka składała się z 2 elementów i trzeba zwrócić uwagę aby wyjąć oba. Nową dostępna na allegro ma inną budowę ale pasuje.
Mam pytanie: Czy tą nową czarną tuleję wystarczy dopchnąć do tego rantu wewnątrz obudowy, czy należy ją jakoś przepchnąć przez ten rant? Ta stara tulejka w całości oryginalnie była za tym rantem, a z przepchnięciem tej nowej będzie duży kłopot. Oczywiście mówimy tu o wymianie tulei od zewnątrz maglownicy.
Mam pytanie: Czy tą nową czarną tuleję wystarczy dopchnąć do tego rantu wewnątrz obudowy, czy należy ją jakoś przepchnąć przez ten rant? Ta stara tulejka w całości oryginalnie była za tym rantem, a z przepchnięciem tej nowej będzie duży kłopot. Oczywiście mówimy tu o wymianie tulei od zewnątrz maglownicy.
Nowa tulejka weszła w całości na miejsce starej. Nie pamiętam dokładnie ale coś w niej przycinałem/szlifowałem żeby lepiej pasowała na wzór starej.
Do tego stara była tak uszkodzona, że usiałem ją w kawałkach wyciągać.
Ja nową tulejkę tego nowego typu dopchnąłem tylko do tego rantu. Dzisiaj jeździłem nic nie puka, jest cisza ale boję się, że ta nowa tulejka wkrótce wyskoczy i trzeba będzie ją wtedy jakoś podszlifować, żeby ją przepchnąć przez ten rant i wtedy ten rant ją jakoś zablokuje.