Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykorzystanie zasilacza od laptopa Dell do zasilania układu

reiko 18 Kwi 2017 17:37 480 4
  • #1 18 Kwi 2017 17:37
    reiko
    Poziom 9  

Dzień dobry,

jestem początkującym elektronikiem. Zobaczyłem filmik na youtube w którym doświadczony elektronik pokazuje że do zasilania swoich układów można wykorzystać zasilacz od laptopa w połączeniu ze stabilizatorem napięcia. Wygrzebałem więc z szafy stary zasilacz od laptopa Dell, który daje na wyjściu napięcie 19,5V i 3,34A prądu stałego. Na allegro zamówiłem impulsowy stabilizator napięcia LM2596S obniżający napięcie.

Rozciąłem kabel zasilacza od laptopa i wyprowadziłem 3 przewody. Zmierzyłem napięcie pomiędzy nimi aby sprawdzić który to masa a który to faza. Gdy trafiłem na te między którymi było 19,5V myślałem że już wszystko wiem. Trzeci "niepotrzebny" przewód zaizolowałem taśmą izolacyjną i dwie końcówki przewodów podłączyłem do kupionego wcześniej stabilizatora. Niestety gdy podłączyłem zasilacz do sieci stabilizator nie działał. Nie pokazało się również napięcie na jego wyświetlaczu. Gdy zmierzyłem napięcie jakie wychodzi z zasilacza od laptopa okazało się że (gdy stabilizator jest podłączony) - praktycznie nie jest podawane napięcie. Gdy natomiast odłączę stabilizator, na owych końcówkach jest 19,5V. Dodam że pomiędzy trzecią końcówką (tą którą zaizolowałem) a jedną z pozostałych końcówek pojawia się napięcie około 12,5V. Moje pytanie brzmi - co robię źle? Czy powinienem zewrzeć trzeci przewód z masą? Nie chcę wywalić korków/popsuć urządzeń w domu choćby dlatego że wynajmuję to mieszkanie. Chciałbym móc zasilać swoje przyszłe układy poprzez ten zasilacz i stabilizator, nie chcę iść na łatwiznę idąc do sklepu i kupując gotowy zasilacz.

Pozdrawiam!