Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl MS 231 C - Stopiona pompka oleju

17pablo90 18 Apr 2017 23:20 4215 21
  • #1
    17pablo90
    Level 9  
    Kupiłem uszkodzoną pilarkę stihl od kumpla. Brak smarowania. Po sciągnięciu bębna sprzęgła i samego sprzegła, okazało się że pompka i ślimacznica zlały się w jedną całość. Zbyt wysoka temperatura przytopiła te dwa elementy oraz samo sprzęgło wygląda na dość mocno przegrzane. Oczywiście, w środku mnóstwo nagaru i innego syfu który również pod wpływem temperatury przywarł do plastikowych elementów obudowy.
    Kupiłem nową pompkę oraz ślimacznice (nie jestem pewny czy tak to się nazywa) ze sprężynką ale przed założeniem wolałbym się upewnić co było przyczyną tak wysokiej temperatury, by znów nie narazić się na koszty... czy to może już wyeksploatowane sprzęgło albo długotrwałe używanie pilarki pomimo nie działającego smarowania? (zakładając, że to smarowanie popsuło się pierwsze).



    Kilka zdjęć wklejam.
    Czym wyczyścić ten czarny syf?
    Stihl MS 231 C - Stopiona pompka oleju
    Stihl MS 231 C - Stopiona pompka oleju Stihl MS 231 C - Stopiona pompka oleju
    Stihl MS 231 C - Stopiona pompka oleju

    Dzięki za każdą podpowiedź!
  • #2
    guciq
    Level 18  
    Wygląda na jazdę bez oleju:)Myślę że nic innego niż tarcie w tym miejscu nie da takiej temp.
  • #3
    17pablo90
    Level 9  
    Wyczyszczę dokładnie co się da, zamontuję pompkę i zobaczę czy bęben się tak szybko nagrzewa.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    17pablo90
    Level 9  
    Tak, oczywiście ta podkładka była i nadal jest. Z resztą sprawdziłem z diagramem stihl ms231 dla pewności czy wszystkie cześci są. Czy Rycho T też uważasz, że to wygląda na jazdę bez oleju ? mogą być jakieś inne przyczyny?
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    17pablo90
    Level 9  
    Sorry, że ciągnę ten temat ale nie wiem jak się zabrać do wymiany łożyska i uszczelniacza...
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    17pablo90
    Level 9  
    Rozbiorę. Pytanie tylko czy uszczelniacz i łożysko zdemontuję bez specjalnych narzędzi?
  • #11
    micuszyn88
    Level 13  
    łożysko można wybić bez problemu trzeba mieć coś o średnicy zewnętrznej pierścienia. nowe łożysko wbijasz delikatnie kładąc stare na nowe i ostukując dookoła.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dla ułatwienia łożysko wkładasz do zamrażarki i nad gazem albo najlepiej nagrzewnicą nagrzewasz karter i wkładasz łożysko w gniazdo. Powinno samo ładnie wejść ewentualnie można delikatnie wbić gumowym młotkiem :) sposób sprawdzony i wielokrotnie stosowany :)
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    micuszyn88
    Level 13  
    Przepraszam za pomyłkę zapomniałem że to tworzywo :)
  • #16
    17pablo90
    Level 9  
    Wymienione to co trzeba. Wszystko śmiga, jest ok. Ale mam ostatnie pytanie zamykające temat. Jak bardzo może się nagrzewać prowadnica przy normalnym użytkowaniu nawet bez obciążenia podczas dodawania gazu?
    Po kilku minutach pracy łańcuch i prowadnica zwłaszcza na jej końcu gdzie znajduje się zębatka strasznie się nagrzewa, a potem za nią bęben sprzęgła i pewnie wszystko do środka.... to normalne? Czy niesprawna prowadnica mogła być przyczyną takiej temp która stopiła aż ślimak i pompkę?
  • #17
    hhep
    Level 9  
    Witam. Może być kilka przyczyn, zacznę od najprostszej. Zbyt mocno naprężony łańcuch, ustaw go tak by dało się z pół centymetra unieść go nad prowadnicę. Druga, brudny filtr paliwa i niedrożny przewód olejowy. Najlepiej wymień, kosztuje grosze. Trzecia, masz źle założony bęben sprzęgła. Nie przekazuje napędu na pompkę. Drut ma wchodzić w wycięcie bębna. Czwarta, masz uszkodzoną pompkę lub jej napęd. Do wymiany wystarczy zdemontować samo sprzęgło. Prowadnica jeśli nie posiada uszkodzeń typu wgięcia, wżery, powinna być ok. Zakładam że założyłeś właściwy łańcuch?
  • #18
    17pablo90
    Level 9  
    1. łańcuch ok, z luzem, odpowiedni
    2. filtr paliwa do sprawdzenia ale przewody olejowe drożne
    3. bęben sprzęgła założony dobrze - smarowanie super. Nowa pompka.


    Z tego co napisałeś to jedynie filtr paliwa.
    Piła pracuje, jestem zadowolony ale temp wydziela się momentalnie i to jak na moje oko zbyt wysoka...
  • #19
    hhep
    Level 9  
    Filtr oleju...Jest w tym zbiorniczku do którego wlewasz olej.Jest też taka ewentualnoœć że pompkę wcisnšłeœ za głęboko lub nie trafiłeœ jej otworem w przewód olejowy.Dobrze złożona pompka,niezatkana,musi podawać olej na prowadnicę.A prawidłowo smarowana prowadnicš nie ma prawa się grzać.Trochę ciepła powinno się wydzielać zawsze bo to jednak tarcie ale nie tyle.Aha,ustaw też dobrze obrotu maksymalne bo jak będš za duże znów się zatrze.Wydaj parę złotych (u mnie aż 5😃)i podjedŸ z niš do serwisu do ustawienia.
  • #20
    User removed account
    Level 1  
  • #21
    17pablo90
    Level 9  
    hhep tak oleju... właśnie się zastanawiałem co ma filtr paliwa wspólnego. Mówię, że smarowanie jest, tryska olejem jak głupia! nie po to spędziłem cały dzień rozbierając ją na części żeby nie spr pompki oleju (przynajmniej trochę praktyki serwisowej łyknięte). Tak jak Rycho wspomniał- możliwe prowadnica. Dzisiaj się jej przyjrzałem. Łańcuch ją tak wyostrzył, że pojawiły się ostre ranty na jej brzegach. Z resztą nagrzewanie zaczyna się od końca prowadnicy gdzie znajduje się zębatka, nawet jeśli piła pracuje na lekkim gazie nie tnąc przy tym nic.
  • #22
    User removed account
    Level 1