Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo 1.3 CDTI zachowanie po wycięciu DPF

19 Kwi 2017 08:27 3402 24
  • Poziom 13  
    Witam mam kilka pytań odnośnie zachowania samochodu (Opel Combo 1.3 CDTI 75KM 2010r produkcji) po wycięciu filtra DPF.

    W Combo przed wycięciem filtra nigdy nie załączyła się procedura wypalania filtra. Poniżej opisze objawy jakie pojawiły się po wycięciu DPF

    1 Gdy silnik jest zimny po odpaleniu przez około minute silnik nierówno pracuje.
    2 Zaświeciła się kontrolka Check Engine
    3 Podczas jazdy czasami nawet podczas lekkiego dodania gazu biło/siwo za mną
    4 Zgasła kontrolka Check Engine zaczęła migać kontrolka świec żarowych przegoniłem samochód przez kilka kilometrów niestety nic to nie dało dalej miga. A gdy na postoju i biegu jałowym wkręcam obroty na około 4000 wali z rury biało niebieski dym.

    Płynu chłodniczego nie ubywa.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    No własnie pewien mechanik poradził wycięcie filtra bo były z nim problemy. Silnik jest po kapitalnym remoncie (zerwany łańcuch) No wlasnie przybywa oleju i to jest problem.
  • Poziom 43  
    mati101086 napisał:
    No własnie pewien mechanik poradził wycięcie filtra bo były z nim problemy


    Problem był z samochodem a filtr się zapychał bo samochód miał zły skład sadzy w spalinach.
    DPF same z siebie nie psują się .

    Trza było naprawiać to co zepsute było i nadal jest.
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    mati101086 napisał:
    No własnie pewien mechanik poradził wycięcie filtra bo były z nim problemy


    Problem był z samochodem a filtr się zapychał bo samochód miał zły skład sadzy w spalinach.
    DPF same z siebie nie psują się .

    Trza było naprawiać to co zepsute było i nadal jest.



    Czyli co to może być. Bo znając życie mechanicy będą wskazywali przyczyny tam gdzie ich nie ma
  • Poziom 13  
    Znaczy się założyć ponownie filtr to nie problem gdyż po wyjęciu został wyczyszczony i mogę go założyć tylko pewnie znowu dojdzie do sytuacji ze się zapcha
  • Poziom 13  
    No bo takich mamy mechaników.
    Na początku przy 170tys km (przebieg oryginalny) pękł łańcuch diagnoza oraz naprawa we Wrocławiu koszt 4 tys. Powrót do domu na Podkarpacie pojawił się problem z odpalaniem ciepłego auta trzeba kręcić chyba z minute zebu odpaliło i auto nie miało mocy po telefonie do serwisu który naprawiał auto stwierdzili ze przez 1500km może tak być ale cóż poprawy nie było a dodatkowo auto miało problemy z wkręcaniem się na obroty no to dawaj jazda od mechanika po diagnostykę i diagnozy : wtryski, pompa, egr, przeplywka wiec wszystko było robione tzn. czyszczenie egr, sprawdzenie i czyszczenie pompy oraz wtrysków i wymiana filtrów no i faktycznie nie wiem co pomogło samochód już normalnie odpalal na ciepłym lecz dalej nie miał mocy i nie wkręcał się na obroty. Międzyczasie wydmuchało łącznik elastyczny wydechu i tu pojawiła się diagnozę ze to dpf wiec został wycięty. Ale z kolei pojawiły się problemy opisane w pierwszym poście.

    Do tej pory zrobione było:
    Kapitalka silnika obejmująca remont głowicy, słupka silnika, tłoki z pierścieniami
    Kompleksowe sprawdzenie wtrysków oraz pompy wtryskowej
    czyszczenie EGR oraz wymiana wszystkich filtrów.
    Więc tak sie zastawiam gdzie mam szukac dalej problemu ?
  • Poziom 43  
    mati101086 napisał:
    No bo takich mamy mechaników.


    A skąd, duże warsztaty mają 1-2 facowców reszta to leszce i łajzy , za parę zł do kręcenia kluczem.

    Co do reszty to nadal coś masz zepsute . Albo zamaskowane po naprawie.

    mati101086 napisał:
    Międzyczasie wydmuchało łącznik elastyczny wydechu i tu pojawiła się diagnozę ze to dpf wiec został wycięty.


    Nie no dałeś się wydymać trochę, 0 rzeczowej dignozy.
  • Poziom 13  
    No tak tylko że po wycięciu Dpf wróciła moc i zaczął się wkręcać na obroty wiec raczej był zapchany. A we Wrocławia w dużym warsztacie samochód był naprawiany
  • Poziom 43  
    mati101086 napisał:
    A we Wrocławia w dużym warsztacie samochód był naprawiany

    ????
    mati101086 napisał:
    No tak tylko że po wycięciu Dpf wróciła moc i zaczął się wkręcać na obroty wiec raczej był zapchany


    Czyli był, no to teraz szybciutko patrzymy czy kopci i jak i szukamy przyczyny.
  • Poziom 13  
    Rozumiem Wiec póki co nie mam co szukać powodu występowania usterek z pierwszego posta w wyciętym DPF ?
  • Poziom 13  
    Bo gdzieś czytałem ze po wycięciu filtra trzeba go usunąć tez programowo.
  • Poziom 13  
    Rozumiem. No nic podjadę do jakiegoś magika i zobaczę co mi powie
  • Poziom 13  
    Witam ponownie.
    Obskoczyłem dwóch znachorów i chyba czysto z lenistwa poinformowali mnie, że to problem po wycięciu DPF po czym zalecili usuwanie programowe filtra w cenie 700 zł. Zostały sprawdzone świece i ponoć są OK. Dodatkowo była sprawdzana uszczelka pod głowicą (konsystencja oleju jest OK i brak spalin w płynie) i jest ponoć ok, a przybywa oleju i ubywa powoli płynu chłodniczego.
  • Poziom 13  
    że przez wycięcie filtra sie pojawiła.
    edytowałem poprzedni post w celu dopisania informacji.
  • Poziom 14  
    Skoro oleju przybywa, a płynu chłodniczego ubywa to zgaduj zgadula, uszczelka pod głowicą, albo jakąś inną drogą płyn dostaje się do oleju, a skoro magicy twierdzą, że to wina dpf, to podaj publicznie adresy tych warsztatów, żeby omijać szerokim łukiem.
  • Poziom 42  
    DIAGNOSTYKA!!!
    Dla potomnych. Odczyt kodów błędów zapisanych przez ecm, podgląd parametrów rzeczywistych, kasowanie błędów, jazda próbna i... Czytaj od początku. Dalej analiza wyników i dopiero wtedy brudzimy rączki. Inaczej w nowszych autach się nie da.
  • Poziom 42  
    No to dpf wali bykiem ciśnienia roznicowego. Ale praca auta wskazuje że coś jeszcze jest nie w porządku. I to coś trzeba znaleźć. Akurat to auto dość ładnie oddaje testerowi parametry pracy silnika. Można wiele wywnioskować.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A usuwanie programowe filtra za chwilę skończy się wywaleniem tabeli błędów i będzie jeszcze trudniej.
  • Poziom 36  
    Zainstaluj filtr cząstek stałych ,0 we wskazaniach ,jak i zbyt wysokie wskazanie czujnika różnicy ciśnień generuje błąd i tryb awaryjny.
    Rosnący poziom oleju - dwie przyczyny.1 Sterownik usiłuje wypalać DPF i w oleju gromadzi się paliwo. 2 do oleju dostaje się paliwo z lejących wtrysków lub wtryski podają zwiększoną dawkę paliwa ze względu na parametr np. temperatury płynu lub powietrza( kopcenie?)

    Płyn chłodzący może dostawać się do komór spalania przez uszczelkę głowicy, chłodnicę spalin, w takim wypadku spaliny mają specyficzny zapach. Płyn może też wyciekać połączeniami węży, chłodnicą, nagrzewnicą.

    kortyleski napisał:

    A usuwanie programowe filtra za chwilę skończy się wywaleniem tabeli błędów i będzie jeszcze trudniej.


    Niestety jest to nagminne, bywa że po takiej operacji lepiej wymienić sterownik silnika.
    Wywalenie listy błędów , DPF off, często jest uzupełniane innymi modyfikacjami softu. Nie zauważyłem żeby przy okazji zmodyfikowano część softu odpowiedzialną za nadzór wypalania DPF, więc wykonuje się partackie interwencje po których auto częściej nadaje się na żyletki.