Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford S max 2.tdci/ 2007. - Tryb serwisowy zaniża napięcie akumulatora .

19 Kwi 2017 13:32 3804 27
  • Poziom 11  
    Jak wiemy Ford S max to to samo co Mondeo Mk4 / Galaxy mk3 ale do rzeczy .
    Samochód mam od 7 lat ,po 3 latach wymieniłem 6letni akumulator (oryginalny 72 Ah ) na nowy Bosch SILWER PLUS 85Ah i 800A prąd rozruchu (do diesla) dla nie wtajemniczonych alternator mam 150A . Problem jest tego rodzaju że wchodząc w tryb serwisowy od zawsze były niezgodności np; co do napięcia akumulatora (off. stacyjka )czy podczas ładowania .Obecnie na wyświetlaczu zaniża wartości o ok. 1V kiedyś jakieś 07-08V .w porównaniu do mierzenia na słupkach akumulatora . Złącze do licznika konwers psikane kontaktem , wreszcie podmieniłem drugi licznik i ... też zaniża 1V . Sprawdzone masy są nowe śruby ocynk. dokładałem dodatkowy kabel minusowy (akumulator-silnik ) i nic lepiej . Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku . Czyli było by super ale .....
    W czasie zimy kilka razy musiałem doładowywać bo padł całkiem (choć staram się nie używać grzanych szyb czy innych prądożernych odbiorników ) . Teraz minęło 3 latka jeżdżę krótkie przebiegi akumulator często muszę podładowywać pewnie już złom, choć ładuje się do 12,8V. to po włożeniu kluczyka spada do 12, 2 V (mam podłączony do zapalniczki wyświetlacz napięcia na stałe ) Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem. Rozrusznik sprawdzony odpala nawet poniżej 9V .
    Alternatorem struje komputer (tylko jeden kabelek sygnałowy ) więc elektryk po wyjęciu sprawdził tylko multimetrem diody i szczotki które były ponoć w super stanie . Co może być powodem zaniżania o 1V (dopuszcza sie 0,1 -0,2 V) czy to z tego powodu z akumulatora tak żre prąd ?...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    piotrusia napisał:
    Co może być powodem zaniżania o 1V

    Czym i w którym miejscu zmierzyłeś tą wartość ?

    piotrusia napisał:
    (mam podłączony do zapalniczki wyświetlacz napięcia na stałe )

    To urządzenie traktuj raczej jak "wskaźnik" a nie jak miernik.
  • Poziom 11  
    Spodziewałem się podobnej odpowiedzi
    ... ale sprawdzane było to kilkukrotnie tak u elektryka samochodowego jaki moimi miernikami ( mowa o mierzeniu na słupach) akumulatora bo takie pomiary podaje też konwers .
  • Poziom 43  
    Ale w czym masz usterkę? Akumulator szrot jeśli alternator i rozrusznik sprawny.
  • Poziom 11  
    Bez urazy ... ale takie podpowiedzi to ostatnio słyszałem na filmach,,Barei''
    Gdybym wiedział ... to nie pytał bym . Jeśli nie zrozumiałeś o co chodzi to na spokojnie przeczytaj od nowa pierwszy post .
  • Poziom 11  
    Jeśli to do mnie to daruj sobie
    bo nie na temat napisałeś a .... i zmień awatar . ....
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Radzę zwracać się z większym szacunkiem, do osób, które chcą Tobie pomóc i pomogły już wielu osobom na forum.

  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    Taaa wyświetlacz zaniża wskazanie i przez to nie odpala. Super teoria. Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Jeśli fizycznie na akumulatorze masz ładowanie na poziomie 13,8 - 14,5v, to nie masz żadnej usterki. To, co pokazuje licznik to wartości uśrednione, obarczone błędem pomiarowym.
  • Poziom 11  
    andrzej20001 napisał:
    Taaa wyświetlacz zaniża wskazanie i przez to nie odpala. Pozdrawiam

    Raczej czytasz bardzo niedokładnie.... (po łebkach )
    i do tego dopisujesz swoje słowa .
    Czy masz jakąś wiedzę w tym temacie ?...
    bo jeśli tak to chętnie poczytam ...
    jeśli nie .... to nie nabijaj pustych postów .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    piotrusia napisał:
    Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku .
    Bzdura, nie ma tak, że nic nie pobiera.
    piotrusia napisał:
    Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem.
    Jest dobrze, tu usterki nie widzę. Najbardziej podejrzany akumulator, z tego co piszesz, ma 4 lata, jak na teraźniejsze akumulatory, to czas na wymianę. Wskazaniami na wyświetlaczu się nie przejmuj. Ważne co masz na akumulatorze.
  • Poziom 11  
    Dziarski Hank napisał:
    to nie masz żadnej usterki. To, co pokazuje licznik to wartości uśrednione, obarczone błędem pomiarowym.

    Liczniki Forda Konwers i Konwers Plus mogą mieć od 0,1-0,2 wolta błędu a w tym przypadku jest 1 wolt . więc jest to za duża różnica . (żeby dobrze było to zrozumiałe to na wyświetlaczu z komputera pokładowego podczas trybu serwisowego pokazuje np. na wył. zapłonie 12,2V
    A z kolei na odpalonym silniku 13,2V .
    Czyli komputer wysyła zaniżone dane napięcia i być może w ten sposób akumulator jest słabiej doładowany (dodatkowo krótkie odcinki jazdy miasto ) co być może efektem jest to że akumulator mający 3 lata gwarancji tylko tyle wytrzymuje w tym przypadku .
  • Poziom 43  
    Nie pierwszy forumowicz branzl..... sie wyświetlaczem a najczęściej w oplach to wystepuje. Nie znasz zasady sterowania napieciem. Wydaje sie że tu dzwoni ale to nie to.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostaw te wskazania, jakby było jak napisałeś, akumulator byłby przeładowany. Krótkie odcinki to czynnik dobijający każdy akumulator. Liczy się bilans energetyczny, fizyki nie przeskoczysz.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Pawel wawa napisał:
    piotrusia napisał:
    Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku .
    Bzdura, nie ma tak, że nic nie pobiera.


    piotrusia napisał:
    Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem.
    Jest dobrze, tu usterki nie widzę. Najbardziej podejrzany akumulator, z tego co piszesz, ma 4 lata, Wskazaniami na wyświetlaczu się nie przejmuj. Ważne co masz na akumulatorze.

    1- Proponuję się podszkolić bo dzisiejsze samochody to nie to samo co 20 letnie .
    2- Powiem tak...
    syn ma już 11 rok Peugeot 407 i jego akumulator też od nowości nie wymieniany ma się dobrze , więc jak to się ma do tego .

    Dodano po 54 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:
    Zostaw te wskazania, jakby było jak napisałeś, akumulator byłby przeładowany. Krótkie odcinki to czynnik dobijający każdy akumulator. Liczy się bilans energetyczny,

    Alternatorem struje komputer (tylko jeden kabelek sygnałowy ) tak napisałem w pierwszym poście . Na tej podstawie wnioskuję że napięcie jakie jest wyświetlane na konwersie z komputera jest przekazywane do sterowania altrnatora .
  • Poziom 39  
    piotrusia napisał:
    Proponuję się podszkolić bo dzisiejsze samochody to nie to samo co 20 letnie .

    To właśnie ty się doszkol bo nie rozumiesz jak auto dziaĺa i zapoznaj się z pojęciem "bilans energetyczny" w aucie i dodatkowo dowiedz się o ładowaniu buforowym baterii rozruchowej.
    piotrusia napisał:
    syn ma już 11 rok Peugeot 407 i jego akumulator też od nowości nie wymieniany ma się dobrze , więc jak to się ma do tego

    Kiedyś robili lepsze a teraz baterie ledwo przeżywają gwarancję - taka rzeczywistość. Też inne auto i to też ma wpływ.

    Podsumowując, masz napięcie na słupkach jak trzeba, wyświetlacz to popierdułka nikomu nie potrzebna i się nią nie przejmuj, przestawiasz auto a nie jeździsz i tu jest problem - wracamy do ładowania baterii rozruchowej (podpowiem) stałonapięciowo.
  • Poziom 11  
    Wyobraź sobie że nie jest to mój pierwszy samochód i ktoś może mi wciskać opowieści że np ; ten typ tak ma , lub kiedyś to były lepsze a teraz samo badziewie ,
    bo od 76 roku jestem właścicielem kolejnego samochodu . Były różne perypetie jak to w życiu ale jeśli był problem to nie odpuszczałem łykając takie opowieści pseudo fachowców i drążyłem temat aż się wyjaśniło wszystko do końca . Jak czytam że najlepiej oddaj do mechanika to to od razu widzę dwie lewe ręce i bezradność tych co to piszą .
  • Poziom 39  
    Koleżko a wiesz że pyskujesz pomimo że to ty nie wiesz? Zastanawiam się nad raportem.

    W temacie. Jakiś czas temu taki gostek podobny do Ciebie molestował temat "dlaczego regularnie co 2 tyg jesienią i zimą nie mogę odpalić, aku rozładowany". Najpierw pomiar nap ładowania i poboru na postoju, za miesiąc odłączenie radia, alarmu, lampki w bagażniku itp na jego życzenie. Po kolejnych 3 tyg znowu pomiary, podłączenie tego co odłączone i gostek doszedł do wniosku że będzie sobie doładowywał aku z prostownika. Po rozmowie okazało się że po odpaleniu tego dizla dogrzewającego się świecami jedzie 2km do sklepu, odpala i jedzie 4km do pracy przez 90% miasto, po pracy odpala i jedzie te 4km do domu. Aku nówka, ładowanie jak trzeba, wytłumaczyłem mu trochę n/t bilansu i po dłuższym miesiącu sam przyjechał z flaszką i słowami "jak silnik chodzi dłużej niż 12min to nie ma problemu".
    Ty nie masz jechać do mechanika bo auto jest sprawne, tylko właściwie używać tego auta, jak chcesz kulać się po 2km na zimnym silniku to kup sobie eskorta i nie będzie problemu.
  • Poziom 11  
    Mnie z kolei zastanawia to ;
    Jak ty przyjacielu wzajemnej adoracji się zwracasz do swoich np; rodziców czy dziadków ? czy też innych ludzi których nawet nie znasz a takim słownictwem obdarzasz .
    Bo takie zwroty w słownictwie gwary więziennej jak widać przychodzą ci dość łatwo zastanów się , czy to dodaje ci dumy lub pewności siebie ?... poniżej twój cytat
    ,, Koleżko a wiesz że pyskujesz pomimo że to ty nie wiesz? Zastanawiam się nad raportem. ''
    Myślę że ktoś ci musiał krzywdę wyrządzić skoro tak to widzisz i zamiast zastanowić się zrozumieć , ty działasz agresją słowną .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Blokada edycji.

  • Admin grupy Samochody
    piotrusia napisał:
    Obecnie na wyświetlaczu zaniża wartości o ok. 1V kiedyś jakieś 07-08V .w porównaniu do mierzenia na słupkach akumulatora . Złącze do licznika konwers psikane kontaktem , wreszcie podmieniłem drugi licznik i ... też zaniża 1V . Sprawdzone masy są nowe śruby ocynk. dokładałem dodatkowy kabel minusowy (akumulator-silnik ) i nic lepiej


    Masy sprawdzone, bo mogą skorodować.
    Ale dlaczego nikt nie sprawdza spadków napięcia zasilania?
    Począwszy od klemy na akumulatorze, po kablu do bezpieczników(przed, za kabeloczkiem) Połaczenia skręcane itd Wystarczy miernik z marketu.

    Spadek jest w porównaniu do pomiaru na słupkach akumulatora, a ile jest w gnieździe zapalniczki? :D
  • Poziom 11  
    T5 napisał:

    Ale dlaczego nikt nie sprawdza spadków napięcia zasilania?
    Począwszy od klemy na akumulatorze, po kablu do bezpieczników(przed, za kabeloczkiem) Połaczenia skręcane itd Wystarczy miernik z marketu.

    Spadek jest w porównaniu do pomiaru na słupkach akumulatora, a ile jest w gnieździe zapalniczki? :D


    To jest jakiś trop .... bo nie sprawdzany był kabel plusowy . ( masowe były sprawdzane ) Nie dopisałem w pierwszym poście ale błędy komputera to własnie są to typowo związane z napięciem .
    Jeśli chodzi o napięcie w zapalniczkach to jest b. zbliżone do tego co na słupkach akumulatora .
  • Admin grupy Samochody
    No i? Coś się ruszyło w temacie?