Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

Asdzronk 19 Kwi 2017 17:27 2823 23
  • #1 19 Kwi 2017 17:27
    Asdzronk
    Poziom 8  

    Witam,

    VW Crafter 2010r. kod silnika BJL 100kW.
    W samochodzie zerwał się rozrząd. Po remoncie i założeniu nowego rozrządu pojawia się błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu. Sygnał nierealny.

    Rozrząd rozebrany jeszcze raz i sprawdzony na blokadach.
    Czujnik na wałku kupiłem nowy Delphiego.

    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

    Rozrząd nowy, kompletny - SKF.
    Wiązka czujnik położenia wałka - komputer sprawdzona.
    Auto odpala i jeździ.

    Jakieś porady?

    0 23
  • #2 19 Kwi 2017 17:51
    diesel022782
    Poziom 16  

    Asdzronk napisał:
    Witam,

    VW Crafter 2010r. kod silnika BJL 100kW.
    W samochodzie zerwał się rozrząd. Po remoncie i założeniu nowego rozrządu pojawia się błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu. Sygnał nierealny.

    Rozrząd rozebrany jeszcze raz i sprawdzony na blokadach.
    Czujnik na wałku kupiłem nowy Delphiego.

    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

    Rozrząd nowy, kompletny - SKF.
    Wiązka czujnik położenia wałka - komputer sprawdzona.
    Auto odpala i jeździ.

    Jakieś porady?
    witam, wpusty na kolach cale? moze na walku ucieklo po kolizji? pozdro

    0
  • #3 20 Kwi 2017 09:30
    Asdzronk
    Poziom 8  

    Koło wałka rozrządu jest na stożku, więc nic się tam nie mogło wydarzyć. Na kole wału korbowego wszystko OK.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    Dodam, że w bloku 005 pozycja 3 "Start Synchronisation" po odpaleniu pojawia się wartość 48
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 [/img]

    0
  • #4 20 Kwi 2017 10:41
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 20 Kwi 2017 12:28
    Asdzronk
    Poziom 8  

    to przestawienie co jest widoczne na foto to jest jakieś 1/4 zęba. Inaczej nie idzie ustawić. Przestawiłem pasek o jeden ząbek w lewo i błąd dalej jest. Spróbuję jeszcze o jeden w prawo...

    0
  • #6 20 Kwi 2017 19:35
    Daro122
    Poziom 28  

    Czy głowica była planowana ?

    0
  • #7 20 Kwi 2017 19:51
    Asdzronk
    Poziom 8  

    Tak. Płaszczyzna byla zrobiona.
    Probowalem o zabek w jedna i druga i nic.
    Podmienilem czujnik na wale na nowy.

    0
  • #8 20 Kwi 2017 20:10
    Daro122
    Poziom 28  

    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .

    0
  • #9 20 Kwi 2017 20:47
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Daro122 napisał:
    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .

    Planował, a nie przecinał jak bułkę, nie tędy droga.
    Zdjąłbym koła a i ustawił poprawnie przynajmniej to na wałku (przy wymianie rozrzadu z kołem na stożku powinno się je zdjąć i ustawić ponownie).

    0
  • #10 20 Kwi 2017 21:06
    Daro122
    Poziom 28  

    Alfred_92 ty też nie wiesz o co chodzi , ile razy ma to jeszcze ustawiać na blokady? Przecież można to łatwo sprawdzić .Przerabiałem podobny temat w innym silniku , również po planowaniu głowicy .

    0
  • #11 20 Kwi 2017 21:32
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Daro122 napisał:
    Alfred_92 ty też nie wiesz o co chodzi , ile razy ma to jeszcze ustawiać na blokady? Przecież można to łatwo sprawdzić .Przerabiałem podobny temat w innym silniku , również po planowaniu głowicy .
    /
    Jeżeli dobrze cię rozumiem to masz na myśli to że jak głowica "siądzie niżej" to z automatu wałek się obróci o pewien kąt i podciągniesz to napinaczem (jeżeli juz to kiwnęło by wałkiem w kierunku napinacza), chyba że masz co innego na myśli.
    Nie bardzo to widzę ale to moja opinia.

    0
  • #12 20 Kwi 2017 22:11
    moto-kord
    Poziom 27  

    Odkręć pokrywę zaworów,zdemontuj ostatni mostek łożyska wałka rozrządu,
    zablokuj wałek sprawdż czy możesz założyć pozostałe blokady.Jeśli nie
    poluzuj śrubę koła wałka rozrządu zrzuć ze stożka i dopasuj blokady.

    0
  • #13 20 Kwi 2017 22:46
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Dokładnie i będzie po kłopocie :)

    0
  • #14 20 Kwi 2017 22:58
    T5
    Admin grupy Samochody

    Asdzronk napisał:
    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:

    W crafterze tak jest. Nigdy nie jest idealnie. Masz dobrze ustawione.
    Szukaj usterki w zasilaniu, masie, instalacji czujnika wałka rozrządu.
    Planowanie głowicy nie ma nic do ustawienia rozrządu.

    0
  • #15 20 Kwi 2017 22:58
    diesel022782
    Poziom 16  

    Daro122 napisał:
    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .
    dokladnie tak jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki, tu to i tak jest o tyle dobrze ze walek bez wpustu

    0
  • #16 21 Kwi 2017 00:02
    T5
    Admin grupy Samochody

    diesel022782 napisał:
    jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki

    A co ma grubość uszczelki do planowania głowicy?
    Jakie jest kryterium doboru grubości uszczelki?

    1
  • #17 21 Kwi 2017 20:31
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 21 Kwi 2017 21:31
    diesel022782
    Poziom 16  

    T5 napisał:
    diesel022782 napisał:
    jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki

    A co ma grubość uszczelki do planowania głowicy?
    Jakie jest kryterium doboru grubości uszczelki?
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania

    0
  • #19 21 Kwi 2017 21:56
    T5
    Admin grupy Samochody

    diesel022782 napisał:
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania


    Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?

    0
  • #20 21 Kwi 2017 22:06
    kwok
    Poziom 39  

    Trzeba zebrać pół zęba + -, zależy jaką jest droga paska.

    0
  • #21 23 Kwi 2017 09:43
    diesel022782
    Poziom 16  

    T5 napisał:
    diesel022782 napisał:
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania


    Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?
    tyle splanowac zeby byla plaszczyzna nastepnie dobrac grubosc uszczelki, nie pytaj ile zebrac bo raz wezme wior 0,1 mm i jest ok a innym razem 0,6 i malo jak dluga glowica , jakies volvo FH albo FENDT w krutkich glowicach zazwyczaj mniej sie zbiera do plaszczyzny

    0
  • #22 23 Kwi 2017 09:52
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Mam wrażenie, że wszyscy wiedzą gdzie jest problem oprócz autora.
    Jak mógł ustawić rozrząd bez luzowania koła na wałku?

    1
  • #23 23 Kwi 2017 11:46
    Daro122
    Poziom 28  

    Autor już pewnie jeździ samochodem i jak większość kiedy dostanie co chce , zapomina o reszcie .

    0
  • #24 23 Kwi 2017 13:25
    moto-kord
    Poziom 27  

    szymitsu21 napisał:
    Jak mógł ustawić rozrząd bez luzowania koła na wałku?

    Pisałem mu o tym.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Daro122 napisał:
    Autor już pewnie jeździ samochodem i jak większość kiedy dostanie co chce , zapomina o reszcie .

    Dokładnie tak jak piszesz.

    0