Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

Asdzronk 19 Apr 2017 17:27 9435 23
  • #1
    Asdzronk
    Level 9  
    Witam,

    VW Crafter 2010r. kod silnika BJL 100kW.
    W samochodzie zerwał się rozrząd. Po remoncie i założeniu nowego rozrządu pojawia się błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu. Sygnał nierealny.



    Rozrząd rozebrany jeszcze raz i sprawdzony na blokadach.
    Czujnik na wałku kupiłem nowy Delphiego.

    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

    Rozrząd nowy, kompletny - SKF.
    Wiązka czujnik położenia wałka - komputer sprawdzona.
    Auto odpala i jeździ.

    Jakieś porady?
  • #2
    diesel022782
    Level 17  
    Asdzronk wrote:
    Witam,

    VW Crafter 2010r. kod silnika BJL 100kW.
    W samochodzie zerwał się rozrząd. Po remoncie i założeniu nowego rozrządu pojawia się błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu. Sygnał nierealny.

    Rozrząd rozebrany jeszcze raz i sprawdzony na blokadach.
    Czujnik na wałku kupiłem nowy Delphiego.

    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341

    Rozrząd nowy, kompletny - SKF.
    Wiązka czujnik położenia wałka - komputer sprawdzona.
    Auto odpala i jeździ.

    Jakieś porady?
    witam, wpusty na kolach cale? moze na walku ucieklo po kolizji? pozdro
  • #3
    Asdzronk
    Level 9  
    Koło wałka rozrządu jest na stożku, więc nic się tam nie mogło wydarzyć. Na kole wału korbowego wszystko OK.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    Dodam, że w bloku 005 pozycja 3 "Start Synchronisation" po odpaleniu pojawia się wartość 48
    VW Crafter 2,5TDI BJL - Po zerwanym rozrządzie wybija błąd P0341 [/img]
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Asdzronk
    Level 9  
    to przestawienie co jest widoczne na foto to jest jakieś 1/4 zęba. Inaczej nie idzie ustawić. Przestawiłem pasek o jeden ząbek w lewo i błąd dalej jest. Spróbuję jeszcze o jeden w prawo...
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    Czy głowica była planowana ?
  • #7
    Asdzronk
    Level 9  
    Tak. Płaszczyzna byla zrobiona.
    Probowalem o zabek w jedna i druga i nic.
    Podmienilem czujnik na wale na nowy.
  • #8
    Daro122
    Level 31  
    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .
  • #9
    Alfred_92
    Level 33  
    Daro122 wrote:
    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .

    Planował, a nie przecinał jak bułkę, nie tędy droga.
    Zdjąłbym koła a i ustawił poprawnie przynajmniej to na wałku (przy wymianie rozrzadu z kołem na stożku powinno się je zdjąć i ustawić ponownie).
  • #10
    Daro122
    Level 31  
    Alfred_92 ty też nie wiesz o co chodzi , ile razy ma to jeszcze ustawiać na blokady? Przecież można to łatwo sprawdzić .Przerabiałem podobny temat w innym silniku , również po planowaniu głowicy .
  • #11
    Alfred_92
    Level 33  
    Daro122 wrote:
    Alfred_92 ty też nie wiesz o co chodzi , ile razy ma to jeszcze ustawiać na blokady? Przecież można to łatwo sprawdzić .Przerabiałem podobny temat w innym silniku , również po planowaniu głowicy .
    /
    Jeżeli dobrze cię rozumiem to masz na myśli to że jak głowica "siądzie niżej" to z automatu wałek się obróci o pewien kąt i podciągniesz to napinaczem (jeżeli juz to kiwnęło by wałkiem w kierunku napinacza), chyba że masz co innego na myśli.
    Nie bardzo to widzę ale to moja opinia.
  • #12
    moto-kord
    Level 28  
    Odkręć pokrywę zaworów,zdemontuj ostatni mostek łożyska wałka rozrządu,
    zablokuj wałek sprawdż czy możesz założyć pozostałe blokady.Jeśli nie
    poluzuj śrubę koła wałka rozrządu zrzuć ze stożka i dopasuj blokady.
  • #13
    Alfred_92
    Level 33  
    Dokładnie i będzie po kłopocie :)
  • #14
    T5
    Admin of Cars group
    Asdzronk wrote:
    Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu blokad nie mogę idealnie ustawić cech z koła na wałku rozrządu i plastikowej obudowie:

    W crafterze tak jest. Nigdy nie jest idealnie. Masz dobrze ustawione.
    Szukaj usterki w zasilaniu, masie, instalacji czujnika wałka rozrządu.
    Planowanie głowicy nie ma nic do ustawienia rozrządu.
  • #15
    diesel022782
    Level 17  
    Daro122 wrote:
    Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę .
    dokladnie tak jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki, tu to i tak jest o tyle dobrze ze walek bez wpustu
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    diesel022782
    Level 17  
    T5 wrote:
    diesel022782 wrote:
    jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki

    A co ma grubość uszczelki do planowania głowicy?
    Jakie jest kryterium doboru grubości uszczelki?
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania
  • #19
    T5
    Admin of Cars group
    diesel022782 wrote:
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania


    Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?
  • #21
    diesel022782
    Level 17  
    T5 wrote:
    diesel022782 wrote:
    a no takie zeby zawor wyrobil sie przed gmp, i zeby wlasnie rozrzad nie uciekal to pol zeba nie gra albo wiecej lub mniej, i to wlasnie ma do nplanowania


    Zapytam inaczej, ile trzeba splanować głowicę żeby rozrząd nie pasował o pół zęba?
    tyle splanowac zeby byla plaszczyzna nastepnie dobrac grubosc uszczelki, nie pytaj ile zebrac bo raz wezme wior 0,1 mm i jest ok a innym razem 0,6 i malo jak dluga glowica , jakies volvo FH albo FENDT w krutkich glowicach zazwyczaj mniej sie zbiera do plaszczyzny
  • #23
    Daro122
    Level 31  
    Autor już pewnie jeździ samochodem i jak większość kiedy dostanie co chce , zapomina o reszcie .
  • #24
    moto-kord
    Level 28  
    szymitsu21 wrote:
    Jak mógł ustawić rozrząd bez luzowania koła na wałku?

    Pisałem mu o tym.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Daro122 wrote:
    Autor już pewnie jeździ samochodem i jak większość kiedy dostanie co chce , zapomina o reszcie .

    Dokładnie tak jak piszesz.