Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

dbz 19 Kwi 2017 20:18 1317 10
  • #1 19 Kwi 2017 20:18
    dbz
    Poziom 7  

    Witam,

    Proszę o pomoc: czy zmiana centralki alarmowej z Cheetah na Proxima ZN będzie wiązała się z dużymi zmianami w okablowaniu? (najlepiej chciałbym wykorzystać istniejące kable położone w samochodzie bez większych zmian, a tylko przy centralce odpowiednio je podłączyć). Dodatkowo obecnie nie mam centralnego zamka z pilota i może tak zostać).

    Do tej pory miałem w samochodzie taki alarm:

    Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

    Natomiast chciałbym podłączyć taki:
    Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

    Z tego co mi się wydaję kable z Cheetah (kolejno od góry schematu) można przyporządkować kablom centralki Proxima wg poniższego zestawienia. Proszę o weryfikację, uzupełnienie niewaiadomych:
    Cheetah = Proxima
    Plus: Nienumerowany = 2
    Masa: Nienumerowany = 1
    Sterowanie zamkiem centralnym: 1 (obecnie nie podłączone) = ?
    Sterowanie zamkiem centralnym: 2 (obecnie nie podłączone) = ?
    Sterowanie zamkiem centralnym: 3 (obecnie nie podłączone) = ?
    Sterowanie zamkiem centralnym: 4 (obecnie nie podłączone) = ?
    Kierunkowskazy: 5 = 6 ; Kierunkowskazy: 6 = 6 (rozumiem, że trzebaby je połączyć w jeden kabel i dopiero wpiąć do centralki?)
    Przekaźnik blokady zapłonu: 7 = ?
    Przekaźnik dodatkowy: 8 (obecnie nie podłączone) = ?
    Plus do syreny: 9 = Nienumerowany biały? (pozostałe kable - na schemacie Proximy są 4 kable prowadzące do maski - mogą zostać niepodpięte?)
    Wyłączniki krańcowe: 10 = 7
    Plus po stacyjce: 11 = 5?
    "LED" = "LED"
    "Czujnik ultradźwiękowy" = "do czujników dodatkowych (aktywna masa)"

    Wyłącznik reset możnaby usunąć.

    0 10
  • Fibaro
  • #2 21 Kwi 2017 21:27
    dbz
    Poziom 7  

    Witam,

    Jeszcze sam trochę kombinowałem i niby mam jakiś pomysł ale czy jest to prawidłowe rozwiązanie?. Zamieszczam schemat jak bym chciał to podłączyć. Moglibyście potwierdzić czy można to tak zrobić?

    Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

    0
  • Fibaro
  • #3 22 Kwi 2017 11:59
    gemiel
    Poziom 19  

    Nie bardzo rozumiem skąd pomysł podłączenia alarmu bezpilotowego do samochodu, który nie posiada sterowania zamka centralnego pilotami.
    W jaki sposób chcesz go uzbrajać i rozbrajać? Jeśli nawet sygnałami z zamka centralnego to jak chcesz zabezpieczyć system przed rozbrojeniem przez np. złamanie wkładki w drzwiach?
    Sugeruję założyć alarm z pilotami.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd.

    0
  • #5 22 Kwi 2017 14:06
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    dbz napisał:
    Moglibyście potwierdzić czy można to tak zrobić?

    Nie komplikuj obwodu blokady zapłonu.
    Usuń przekaźnik i wepnij się bezpośrednio [3 i 4] w "chroniony" obwód.

    0
  • #6 22 Kwi 2017 15:09
    gemiel
    Poziom 19  

    dbz napisał:
    To jest alarm z pilotami. Wklejam odnośnik do strony producenta https://www.proxima.pl/produkt/alarm-zn-2/
    Skąd taki pomysł ze to bezpilotowy?


    Mój błąd. Źle zinterpretowałem twoją wypowiedź na temat braku posiadania zamka centralnego sterowanego pilotem.

    0
  • Fibaro
  • #7 28 Kwi 2017 21:18
    dbz
    Poziom 7  

    Witam,

    Podłączyłem do istniejącego przekaźnika wysokoobciążalnego (obawiałem się czy obciążalność styków Proximy będzie wystarczająca bo jest to 5A).

    Po podłączeniu jak na schemacie nie działało tak jak powinno tzn. w stanie nieuzbrojenia nie kręcił rozrusznikiem, a za to w stanie uzbrojenia można było odpalić. Domyśliłem się, że muszę zmienić podłączenie ze styku 87a (normalnie otwarty) na 87 (normalnie zamknięty). Ponieważ stara wtyczka miała ucięty kabel pinu 87 tuż przy podstawie musiałem kupić nową wtyczkę. Nowa wtyczka różniła się od starej obecnością diody/ rezystora??? połączonego z pinami 85 i 86, tutaj zdjęcie jak to wygląda:

    Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

    Po zakręceniu stacyjką ten rezystor się spalił. Dlaczego tak się stało? Czy mam coś źle podłączone? Niby wszystko działa dobrze w tej chwili, ale wolę zapytać.. póki co odpiąłem aku.

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Kwi 2017 07:01
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    dbz napisał:
    Po zakręceniu stacyjką ten rezystor się spalił. Dlaczego tak się stało?

    Odwrotnie niż przewidział to producent "podstawki" podłączyłeś przewody cewki przekaźnika.
    Uszkodziła się dioda w podstawce.
    W Twojej aplikacji (sterowanie cewką przekaźnika za pomocą styków innego przekaźnika) jest zbędna - usuń jej resztki i wszystko będzie OK

    0
  • #9 09 Maj 2017 22:08
    dbz
    Poziom 7  

    Jeszcze mam jeden problem, mianowicie alarm nie "widzi" drzwi kierowcy. Dlatego po otwarciu drzwi kierowcy nie wzbudza się alarm (dopiero czujnik ruchu wzbudza), ani też nie mogę korzystać z funkcji samouzbrajania - uzbrajanie mimo obecności w aucie :). Wszystko posprawdzałem i wychodzi, że wszystko jest dobrze tylko napięcie trochę małe ~11,4V po otwarciu drzwi kierowcy, trochę więcej po otwarciu innych drzwi (chyba 12V było) i tyle samo wynosi napięcie na żarówce oświetlenia wewnętrznego i widać alarm Proxima nie zadziała poniżej określonego napięcia (z innych krańcówek normalnie alarm jest wywoływany). Oświetlenie działa jak powinno. Spróbuję jeszcze poczyścić połączenia z masą, ale czy to możliwe, że ten typ tak ma? Teraz pytanie czy jest to w jakiś sposób wytłumaczalne biorąc pod uwagę schemat auta (poniżej rysunek), że napięcie po otwarciu drzwi kierowcy jest mniejsze? Z powodu modułu sterującego? Proszę ewentualnie o jakieś sugestie jak można sobie jeszcze z tym poradzić. Jak już nic nie pomoże myślę nad zastosowaniem przekaźnika - plus stały i minus z krańcówek jako zasilanie cewki, a styk NO byłby przejściem masy z akumulatora do alarmu w momencie zasilenia cewki - czy wtedy napięcie zasilające cewkę byłoby wystarczające?

    Schemat:
    Cheetah Proxima ZN - Wymiana centralki alarmu

    0
  • #10 10 Maj 2017 07:39
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    dbz napisał:
    alarm nie "widzi" drzwi kierowcy

    Było by łatwiej, gdybyś napisał jaka to marka samochodu.
    dbz napisał:
    napięcie trochę małe ~11,4V po otwarciu drzwi kierowcy

    Proxima wymaga wyzwalania drzwi przy pomocy "masy".
    Porównaj wartość napięcia na akumulatorze i na "lampce"
    Może masz gdzieś problemy z zaśniedziałymi stykami krańcówek (zgaduję).

    Przekaźnik równolegle do "lampki" musi rozwiązać problem.
    Czasami przeszkadzają "ściemniacze" światła w kabinie i cewka przekaźnika będzie "brzęczała".

    1
  • #11 10 Maj 2017 20:54
    dbz
    Poziom 7  

    Jest to Honda Civic VI.
    Wyzwalanie drzwi za pomocą masy to w sumie wiem, myślałem jedynie, że masa może być "za słaba" czy coś w tym rodzaju ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Problem musi tkwić raczej w czymś innym.

    Napięcie na lampce:
    11,6V - gdy otwarte tylko drzwi kierowcy
    12,4V - gdy otwarte jakiekolwiek inne drzwi

    Napięcie na zaciskach akumulatora 12,6V.

    Problem udało się rozwiązać, teraz działa dobrze :). Problemem było, że masa z krańcówki drzwi kierowcy miała na drodze do alarmu dwie diody prostownicze (jedna fabryczna przy module, druga założona przeze mnie celem odseparowania klapy bagażnika od obwodu drzwi) - pomogło dodatkowe wpięcie między krańcówką drzwi kierowcy, a modułem, oczywiście z diodą. :spoko:

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo