Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-Klasa A140 W168 1998r. bardzo ciężko odpala zimny

bladyxd 19 Kwi 2017 23:14 3306 10
  • #1 19 Kwi 2017 23:14
    bladyxd
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów.
    Posiadam samochód taki jak w tytule, a mianowicie jest to MB w168 A140 98r.
    Mój problem polega na tym, iż autko bardzo ciężko odpala jak jest zimne (trzeba kręcić po 30 razy albo i lepiej :/). Czytałem już wiele tematów odnośnie takiego problemu i na ich podstawie wymieniłem niżej wymienione rzeczy, ale problem pozostał bez zmian. Proszę was o jakieś nakierowanie na próby rozwiązania tego problemu.

    Wymieniono:
    -przepływomierz razem z ECU, z immo , stacyjką i kluczykami
    - pompkę paliwa (teraz podaje ciśnienie na listwie 3,5 bar)
    -świece zapłonowe (trzy elektrodowe)
    - wymieniony został także goły silnik bez osprzętu bo poleciała pompa olejowa, ale problem z odpalaniem był ten sam

    dodam, że jak na dworze jest cieplej tzn. w okolicach 25-30 stopni to auto pali szybciej (za 10 razem).

    0 10
  • #2 19 Kwi 2017 23:35
    moto-kord
    Poziom 27  

    Sprawdzałeś parametry zimnego silnika (wskazania czujników,błędy ).

    0
  • #3 20 Kwi 2017 00:18
    bladyxd
    Poziom 9  

    nie błędów nie sprawdzałem jeszcze póki co ...

    dodatkowo na desce świecą się wszystkie kontrolki i gaśnie po czasie tylko poduszka, reszta bez zmian.

    Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają, gdy się rozgrzeje objawów tych brak i pali też od strzała

    2
  • #4 20 Kwi 2017 07:38
    andrzej20001
    Poziom 42  

    bladyxd napisał:
    Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają

    objaw typowy dla problemów z dawka paliwa.

    0
  • #5 20 Kwi 2017 09:34
    bladyxd
    Poziom 9  

    Myślę, że jest to bardzo możliwe, bo z wydechu czuć paliwo, czasem nawet strzela...
    Tak jakby albo się zalewał, albo świece dawały za mała iskre. ..
    Może te świece 3 biegunowe się nie nadają?

    0
  • #6 20 Kwi 2017 09:55
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sprawdz jaką po nocy widzi ecu temperaturę silnika. Ma być taka jak powietrza.

    1
  • #7 20 Kwi 2017 09:57
    adam7009
    Poziom 38  

    przepływomierz ,jego wina

    0
  • #8 20 Kwi 2017 11:54
    bladyxd
    Poziom 9  

    andrzej20001 napisał:
    Sprawdz jaką po nocy widzi ecu temperaturę silnika. Ma być taka jak powietrza.


    Da się to sprawdzić jakoś manualnie czy tylko SD wchodzi w grę ?



    Co do przepływomierza jest włożony drugi, na 100% sprawny, ponieważ poprzednie auto odpalało na nim bez problemu i ładnie pracowało.

    0
  • #9 20 Kwi 2017 12:17
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przez złącze testerem trzeba sprawdzić.

    1
  • #10 21 Kwi 2017 22:42
    bladyxd
    Poziom 9  

    Zmieniłem świece na 2 biegunowe, podałem dodatkową masę z cewek na karoserie i wziąłem auto na hol....

    Odpaliło i teraz odpala zawsze za 1 razem ale...
    dziwnie reaguje na pedał gazy, tzn strasznie się dławi "pomaga tylko gwałtowne pompowanie pedałem" po przekroczeniu 2 tyś obr reaguje normalnie

    1
  • #11 31 Sie 2017 11:23
    sp54
    Poziom 10  

    Panowie ja mam to dziadostwo od dawna i wymieniłem przepływke 800zł, pompe wspomagania 700zł, pompe paliwa 400zł, czujniki , sondy idt, a auto nadal szwankuje.Dobrze ze mamy dwa samochody bo na tego dziada liczyć nie można .Pakować w nie więcej pieniedzy sie nie opłaci bo jego wartośc jest juz niewielka więc postanowiłem ze przerobię lpg z sekwencyjnej na pierwszej generacji i będzie odpalał na gazie i jezdził tylko na gazie.Miałem kiedyś auto z taką instalacją i jezdziło tylko na gazie i zapalało przy -25 chyba ze aku nie dał rady zakręcić. Wyniki mojej zabawy przedstawie niebawem.Dodam ze auto jest potrzebne tylko w koło domu.Pozdrawiam
    Dodano po 11 [godziny] 42 [minuty]:
    Auto miało sekwencje ale zeby się włączyła potrzeba 25 stopni a jak tep spadnie po nocy to jak go zagrzać jak nie chce chodzić na bęzynie.Podpiołem dziś na krótko parownik podciśnieniowy i wąż włozyłem do do kolektora.Auto zaplliło od 1 startu,weszło na jakieś 1100 obr by po chwili zejść na 900 i tak pozostało.Najwazniejsze jest to ze chodzi równiuteńko bez jakiegokolwiek szrpnięcia mozna powiedzieć ze książkowo.Wiem ze rozwiązanie jest nietypowe ale pozwoli na eksploatacje samochodu :D Mercedes A-Klasa A140 W168 1998r. bardzo ciężko odpala zimny.A jeszcze powiem ze nawet na sekwencji auto pracowało z lekkim przeplataniem na niskich obr,mimo regulacji i wymiany wtryskiwaczy u gazownika.Pozdrawiam .
    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:
    Zapomniałem napisać ze przekażnik pompy paliwa wyjęty zadnego ciśnienia na listwie i auto tylko na gazie chodzi.Wszystko złozone prowizorycznie ale działa pięknie,autko zrywne jak nigdy wcześniej.Teraz trzeba wszystko zmontować do poządku.Pozdrawiam

    0