Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-Klasa A140 W168 1998r. bardzo ciężko odpala zimny

19 Kwi 2017 23:14 7491 11
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Posiadam samochód taki jak w tytule, a mianowicie jest to MB w168 A140 98r.
    Mój problem polega na tym, iż autko bardzo ciężko odpala jak jest zimne (trzeba kręcić po 30 razy albo i lepiej :/). Czytałem już wiele tematów odnośnie takiego problemu i na ich podstawie wymieniłem niżej wymienione rzeczy, ale problem pozostał bez zmian. Proszę was o jakieś nakierowanie na próby rozwiązania tego problemu.

    Wymieniono:
    -przepływomierz razem z ECU, z immo , stacyjką i kluczykami
    - pompkę paliwa (teraz podaje ciśnienie na listwie 3,5 bar)
    -świece zapłonowe (trzy elektrodowe)
    - wymieniony został także goły silnik bez osprzętu bo poleciała pompa olejowa, ale problem z odpalaniem był ten sam

    dodam, że jak na dworze jest cieplej tzn. w okolicach 25-30 stopni to auto pali szybciej (za 10 razem).
  • Poziom 28  
    Sprawdzałeś parametry zimnego silnika (wskazania czujników,błędy ).
  • Poziom 9  
    nie błędów nie sprawdzałem jeszcze póki co ...

    dodatkowo na desce świecą się wszystkie kontrolki i gaśnie po czasie tylko poduszka, reszta bez zmian.

    Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają, gdy się rozgrzeje objawów tych brak i pali też od strzała
  • Poziom 43  
    bladyxd napisał:
    Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają

    objaw typowy dla problemów z dawka paliwa.
  • Poziom 9  
    Myślę, że jest to bardzo możliwe, bo z wydechu czuć paliwo, czasem nawet strzela...
    Tak jakby albo się zalewał, albo świece dawały za mała iskre. ..
    Może te świece 3 biegunowe się nie nadają?
  • Poziom 43  
    Sprawdz jaką po nocy widzi ecu temperaturę silnika. Ma być taka jak powietrza.
  • Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    Sprawdz jaką po nocy widzi ecu temperaturę silnika. Ma być taka jak powietrza.


    Da się to sprawdzić jakoś manualnie czy tylko SD wchodzi w grę ?



    Co do przepływomierza jest włożony drugi, na 100% sprawny, ponieważ poprzednie auto odpalało na nim bez problemu i ładnie pracowało.
  • Poziom 43  
    Przez złącze testerem trzeba sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Zmieniłem świece na 2 biegunowe, podałem dodatkową masę z cewek na karoserie i wziąłem auto na hol....

    Odpaliło i teraz odpala zawsze za 1 razem ale...
    dziwnie reaguje na pedał gazy, tzn strasznie się dławi "pomaga tylko gwałtowne pompowanie pedałem" po przekroczeniu 2 tyś obr reaguje normalnie
  • Poziom 10  
    Panowie ja mam to dziadostwo od dawna i wymieniłem przepływke 800zł, pompe wspomagania 700zł, pompe paliwa 400zł, czujniki , sondy idt, a auto nadal szwankuje.Dobrze ze mamy dwa samochody bo na tego dziada liczyć nie można .Pakować w nie więcej pieniedzy sie nie opłaci bo jego wartośc jest juz niewielka więc postanowiłem ze przerobię lpg z sekwencyjnej na pierwszej generacji i będzie odpalał na gazie i jezdził tylko na gazie.Miałem kiedyś auto z taką instalacją i jezdziło tylko na gazie i zapalało przy -25 chyba ze aku nie dał rady zakręcić. Wyniki mojej zabawy przedstawie niebawem.Dodam ze auto jest potrzebne tylko w koło domu.Pozdrawiam
    Dodano po 11 [godziny] 42 [minuty]:
    Auto miało sekwencje ale zeby się włączyła potrzeba 25 stopni a jak tep spadnie po nocy to jak go zagrzać jak nie chce chodzić na bęzynie.Podpiołem dziś na krótko parownik podciśnieniowy i wąż włozyłem do do kolektora.Auto zaplliło od 1 startu,weszło na jakieś 1100 obr by po chwili zejść na 900 i tak pozostało.Najwazniejsze jest to ze chodzi równiuteńko bez jakiegokolwiek szrpnięcia mozna powiedzieć ze książkowo.Wiem ze rozwiązanie jest nietypowe ale pozwoli na eksploatacje samochodu :D Mercedes A-Klasa A140 W168 1998r. bardzo ciężko odpala zimny.A jeszcze powiem ze nawet na sekwencji auto pracowało z lekkim przeplataniem na niskich obr,mimo regulacji i wymiany wtryskiwaczy u gazownika.Pozdrawiam .
    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:
    Zapomniałem napisać ze przekażnik pompy paliwa wyjęty zadnego ciśnienia na listwie i auto tylko na gazie chodzi.Wszystko złozone prowizorycznie ale działa pięknie,autko zrywne jak nigdy wcześniej.Teraz trzeba wszystko zmontować do poządku.Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Z ciezkim paleniem merca poradzilem sobie. Mechanicy cuda mowili i chcieli przeplywomierz wymieniac itd. Przez 2lata odpalalem wraz z zona z rana za pomoca Samostartu psiukanego w dolot. To bylo uciazliwe, ale tanie rozwiazanie ciezkiego palenia z rana zimnego silnika. Czytalem duzo i okazalo sie banalnie proste;-).
    Wystarczylo kupic srodek STP do czyszczenia wtryskow i wlac go na pol zbiornika paliwa. Poprawa jakas byla, lecz nie to co powinno. Po kilku dniach padl po mroznej nocy akumulator. Wkurzony bo juz kilkanascie razy byl doladowywany bo ledwo krecil, kupilem nowy akumulator. Po kolejnych kilku dniach o dziwo auto pali za raz bez Samostartu;-)
    Nowy akumulator, srodek czyszczacy wtryski i o dziwo auto odpala za raz po nocy nawet przy -10st.C.
    Mysle ze zabieg czyszczenia wtryskow jak i napewno nowy prad rozruchowy sa przyczyna naprawy auta.
    Pozdrawiam.