Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II 10r. 66kW 1.6L - EGR z chłodnicą 1.6L 66kW

kiuba_k 20 Kwi 2017 09:21 1752 21
  • #1 20 Kwi 2017 09:21
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Gdzie mogę sprawdzić egr do mojej skody fabia II 2016r. hatchback 90KM jak w temacie.
    Diagnoza padła na pewno na egr tylko nie sposób jest kupić nowy za 1700zł, można kupić szybko, ale można też zregenerować, pod warunkiem, że silniczek który steruje grzybkiem nie padł i elektronika cała. Bo jeśli tylko jest zawalony sadzą, spalinami to może warto. Tylko gdzie i jak można podłączyć egr, bo mam go na ręce zeby sprawdzić jego stan. Zaślepić nie wchodzi w grę, bo takie przeróbki z biegiem czasu są złym posunięciem. Dziękuje.

    0 21
  • #2 20 Kwi 2017 10:39
    Asdzronk
    Poziom 8  

    w tytule 10r, w opisie 2016r. Który rocznik w końcu?
    Rozbierz go i zobacz czy jest zablokowany sadzą czy nie.

    0
  • #3 20 Kwi 2017 18:37
    kiuba_k
    Poziom 10  

    2010r. sorry. Czyli normalnie rozebrac i benz.ekstrak.czyscic? Chlodnica przy tym egr tez ma jakis plyn? Nie wyleje mi sie tam nic? Latwo rozkreca sie to?

    0
  • #4 28 Kwi 2017 17:37
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Guzik prawda, w tym modelu jest oryginał Valeo egr zawor bez chlodnicy, zaraz jak jest klapka przepustnicy to jest zawor egr, wyjscie jedno spalin rurą gietką metalową do kolektora chyba trafia wydechowego to pozniej. Chlodnicy brak. Mega duzo sadzy i smoły, chyba spalanie zle, dawka powietrza zla, wyczyszczę i sprawdzę co dalej, moze jakis analizator spalin zrobie, czego za duzo wychodzi, moze czujnik podcisnienia turbo szwankuje. Nie wiem, ale taki nagar w egr swiadczy źle i nie powinno do konca az tyle byc, tymbardziej, ze mam ciut ponad 100tys km przejechane.

    0
  • #5 28 Kwi 2017 19:05
    jacek074
    Poziom 25  

    Jakie oznaczenie silnika ? Jak możesz zrób zdjęcie przepustnicy i tego zaworu egr ?

    0
  • #7 28 Kwi 2017 23:06
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 29 Kwi 2017 08:13
    kiuba_k
    Poziom 10  

    1.6 TDI diesel turbo, sorry

    Dodano po 9 [godziny] 1 [minuty]:

    Czyli co, zgodnie z filmem tam jest tylko egr bez chlodnicy, zaraz przy przepustnicy? Jest tam klapka, widać ją? Do gaszenia silnika służy chyba.

    0
  • #9 29 Kwi 2017 09:07
    jacek074
    Poziom 25  

    Prosiłem o oznaczenie silnika żeby nie było wątpliwości. W tym silniku zawór egr jest razem z chłodnicą i jest umieszczony z tyłu silnika pod turbiną. Z góry widać co najwyżej kostkę złącza zaworu. Demontaż nie jest prosty, trzeba zdemontować (odsunąć) dpf. Najczęściej zawory padały elektrycznie , czasem uszkadza się połączenie zaworu. Przy kolektorze jest tylko przepustnica a rurka to wylot spalin z zaworu egr (przez głowicę). W necie po wpisaniu oznaczenia silnika jest pełno informacji o egr.

    0
  • #10 29 Kwi 2017 14:12
    Asdzronk
    Poziom 8  

    tak jak pisze jacek074.
    Po po 1 wyciągnąć ten EGR nie jest łatwo. Problem ze śrubami schowanymi od góry za chłodniczką EGRu.
    Po 2 radzę od razu przejść do kroku wymiany na NOWY, bo czyszczenie prawdopodobnie nic nie pomoże.
    Trochę płynu chłodniczego na 100% wyleci, więc szykuj wiaderko.

    0
  • #11 29 Kwi 2017 16:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak chcesz wyjąć ten EGR to od razu zakup nową uszczelkę rury od smarowania turbiny, bo będziesz musiał ją odkręcać.

    0
  • #12 03 Maj 2017 09:55
    kiuba_k
    Poziom 10  

    A trzeba wyciągać półoś, łatwiej będzie wyciągnąć i wyczyścić wszystko? Dołem wyciągamy wszystko?

    1
  • #13 03 Maj 2017 10:11
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie trzeba półosi. U góry luzujesz i zdejmujesz obejmę między turbiną a DPF, odkręcasz też śruby mocujące do silnika, osuwasz go tylko trochę i już masz dojście do wszystkich śrub od dołu.

    0
  • #14 15 Maj 2017 20:20
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Hej. Już po robocie, ale wyszły cyrki. Okazało się, że ten trzpień co jest w tym grzybku w egr, przy tej "ala" gruszce była wyłamany, dodatkowo łożysko rozwalone gdzie obraca się ta łapa, ten pazur na silniczku co zamyka i otwiera. Zrobiłem ten strzpień nowy, zaklepałem fachowo, jak nowy. Łożysko zmienione, sprawdzone, działa. Uszczelki nowe wszędzie. Zakładam na auto, wszystko poskręcałem. Odpalam i wiadomo auto tryb awaryjny ma, check engine się świeci. Wolno tylko da się jechać. Pojechałem do elektronika, podłączył pod komputer, okazało się, że jakiś błąd przepustnicy, nie wiem dokładnie co, skasował. Ale następny kod błędu, że egr do wymiany, uszkodzenie egr. Objawy takie: jadę autem wolno jest okej, na dwójce dodaję gazu i nagle spirala się zapala, że niby egr i auto zamula, zwalnia i wolno trzeba jechać. Raz wogóle się nie zapala ta kontrolka, że silnik zimny, ona gasła zawsze jak silnik się zagrzał trochę, w tych modelach było tak, że zapalała się niebieska dioda ze silnik zimny i potem gasła. A teraz raz się zapali, a raz nie, przeważnie się wogóle nie świeci. Proszę o radę. Czy egr jakoś musi się ustawić? Tam jest silniczek krokowy, może był w niewłaściwym położeniu i teraz głupieje, ze nie może domykać albo otwierać, napotyka opór. Tam jest 5 pinów i napięcie to jedno, a reszta pinów to sygnał od albo do ECU, sterowanie silniczka. A jest jakiś czujnik położenia egr, ciśnienia może egr?
    Ewidentnie przy gazowaniu, jak nadmiar, duza ilosc spalin wtedy kontrolka egr i zamula. Co i jak sprawdzić. U kogo? Wiem, że są takie mierniki egr, ze elektronicy podłączają sam egr do 5 pinów, wiedzą jak i wysterowywują egr. Proszę o poradę.

    0
  • #15 15 Maj 2017 22:07
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Po to masz 5 przewodów przy zaworze EGR by znac jego pozycje, 2 od zasilania siłownika i 3 od potencjometru podającego położenie zaworu dla sterownika silnika.
    Daj odczyt błędów silnika - najlepiej zdjęcie bo w tej chwili nie wiadomo z jakiego powodu strerownik wyrzuca błąd.
    Sterownik silnika wie też po odczycie z przepływomierza czy działa EGR.

    0
  • #16 15 Maj 2017 22:29
    kiuba_k
    Poziom 10  

    7563 org.kod usterki P046CC00
    Czujnik zaworu recyrkulacji spalin A

    diagnoza na hella gutmann urządz.diagnostycznym.

    0
  • #17 16 Maj 2017 00:16
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli wiemy tyle co nic.
    Zwarcie, sygnał niewiarygodny, zwarcie itd?
    Odczytać to VCDSem.
    Sprawdzić od razu wysterowanie zaworu w blokach pomiarowych.
    Niech to zrobi ktoś kumaty a nie kasowacz błędów.
    Można by było też zobaczyć czy zawór sie otworzy po podaniu zasilania.

    0
  • #18 16 Maj 2017 12:54
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Dzieki. Bede szukal kogos z VCDS u siebie w okolicy, kolo Czestochowy. Dam znac po pomiarach.

    Dodano po 6 [godziny] 58 [minuty]:

    Jeden gosc mowil zeby zrobic adaptacje egr. Jesli sie da to okej bedzie git. Jesli nie to dalej sprawdzac, kable czy okej podpiete, impuls podac czy egr sie otwiera i dalej idac mechanicznie juz sprawdzic. Mowil ze prawie nikt nie ma dostepu do oryginalnego VCDS.

    0
  • #19 17 Maj 2017 12:35
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Bylem na urzadz.texa diagnos. klikamy adaptacja egr i pisze stan obecny: nieaktywny. Nic nie slychac w silniku zeby sie ustawialo, adaptowalo. Adaptacja turbo poszla. Egr pisze stan obecny: nieaktywny. Dalej mam ze spirala kontrolka zapala sie i dlawi silnik jak wezme autko na wieksze obroty. Moge czasem chwile, dluzsza chwile jechac ostro, obroty wysokie i nic. A za chwile kontrolka i dlawi.

    0
  • #20 17 Maj 2017 13:07
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jam ma zrobic adaptacje skoro masz błąd zaworu EGR.
    To tak jakbyś chciał światło zapalić a masz żarówki spalone.
    Usuniesz przyczynę pojawienia się błędu to i adaptacja ruszy.
    Na tą chwile nie wiadomo czy problemem jest zawór, uszkodzona instalacja czy EDC.

    0
  • #21 30 Maj 2017 21:30
    kiuba_k
    Poziom 10  

    Skoda Fabia II 10r. 66kW 1.6L - EGR z chłodnicą 1.6L 66kW Skoda Fabia II 10r. 66kW 1.6L - EGR z chłodnicą 1.6L 66kW


    Wykrecilem po raz drugi. Kupuje nowy. Bylem niby u dobrego elektronika w czestoch.co ma komputery, vagi i inne. I co? Nic.... mowia: do wymiany. A zapytani czy podal impuls, sprawdzil, to wielce zdziwko. Elektryczna ma usterke moj egr. Podejrzewam pitencjometr, zle wysterowany, przesuniety krok silniczka w egr juz wystarczy impuls do ecu bledny i koniec.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale teraz pod te 5 pinow trzeba podlaczyc urzadzenie, trzeba wiedziec jak i sprawdzic. Urzadzenie powinno poruszac egr i sprawdzac stany na wyjsciach w krokach silnika. Podsumowac i pokazac blad. Kiedys podkladki podkladali i wtedy uszukiwali na setne czesci mm krok silniczka i dzialalo, ale to rozwiazanie tymczas.

    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    Tam jest na silniczku leży płytka ze scalakiem 316COM P27223 czyli to jest rotary position sensor, ząb co otwiera zawór jest na pół zębatce osadzonej na magnetycznym kółku i to odczytuje scalak. Ot to cała filozofia, silnik działa po podaniu 5V, przejścia między pinami są, tylko stawiam na tego sensora. Tylko jak go znaleźć, tą specyfikację tego scalaka-sensora.

    0
  • #22 21 Sty 2018 11:50
    kiuba_k
    Poziom 10  

    316COM P27223 czyli to jest rotary position sensor...... ktoś coś wie, jaki to element, gdzie szukac, odczytac specyfikacje tego, zeby podmienic, raczej to się uszkadza w egr.

    0