Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana prędkości obrotów silnika elektrycznego z wbudowaną przekładnią.

mescam 20 Kwi 2017 19:24 603 4
  • #1 20 Kwi 2017 19:24
    mescam
    Poziom 1  

Witam, to mój pierwszy temat.
    Jak w tytule chciałbym się dowiedzieć gdyż w tym temacie jestem absolutnie zielony,
    Czy za pomocą jakiegoś układu scalonego, potencjometru lub innego sposobu
    w owym silniku :

LINIX YN70-10/15/20/25
    AC MOTOR
    230v 50Hz 15W 0.2A

o mocy 15W można płynnie regulować obroty od zera do max (1250 rpm)
    Dokładną dokumentacje można znaleźć na stronie producenta, jednak nie mogę wstawić linka
    Z tego co wyczytałem obroty wałka wyjściowego ustanawia wbudowane stałe przełożenie.

0 4
  • #2 20 Kwi 2017 22:48
    Szymon7507
    Poziom 12  

Proponuję falownik. Aczkolwiek lepiej jak wytłumaczy Ci to ktoś bardziej wyspecjalizowany niż ja

0
  • #3 21 Kwi 2017 02:25
    Berend
    Poziom 15  

Do takiej mocy falownik? Nie robią nawet na taką moc. Są w necie podobne regulatory jak te a triaku do oświetlenia. Przy takiej małej mocy można regulować prędkość przez zmianę poślizgu. Ale nie w takim zakresie

0
  • #4 21 Kwi 2017 11:38
    michcior
    Poziom 30  

Moim zdaniem nie ma szans na jakąkolwiek regulację. To jest silnik indukcyjny, nienawidzi zmian napięcia i tylko wentylatorem można sterować poprzez "ściemniacz" z triakiem. Tu mamy silnik podłączony do przekładni.
    Silniki indukcyjne owszem, falownikiem wektorowym z enkoderem. To są grube tysiące. A w dodatku to jest silnik 1f, z kondensatorem rozruchowym, regulacja od zera odpada bo kondensator ma dużą impedancje przy małych częstotliwościach. Do takich zastosowań są falowniki 1F z generacją dla uzwojenia rozruchowego zamiast kondensatora. Ale jak już wspomniałem, tysiące.

0
  • #5 21 Kwi 2017 22:25
    tos18
    Poziom 37