Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 1998r - ginący prąd z akumulatora

20 Apr 2017 19:28 1155 4
  • Level 2  
    Witam, otóż mam pewien bardzo dziwny problem ze skoda felicia 1.3 - problem z akumulatorem lub czymś co pobiera prąd nawet na postoju.
    autko rok temu po ZŁAMANIU kluczyka(wiem, brawo ja :D ) w stacyjce było u mechanika. Stacyja wymieniona, autoalarm wyciągniety, alternator nowy, kilka drobnych poprawek. Smigało jak rakieta bez zarzutu. Jakos na poczatku tego roku coś się podziało.. pare dni przerwy w jezdzie ( ok. 3) i lipa nie zakręci - podlączony kablami do 2 akumulatora - odrazu. Jak jezdziłem pon-pt do szkoly ( rano i popoludniu) wszystko ok. Problem nawraca gdy auto stoi powyzej 1 dnia - zakreci(max 4 proby pojedyncze) ale nie na tyle by odpalic. Dodam, ze akumulator wymieniony w zimie ubiegłego roku(jakos styczen/luty 2016) a u mechanika był w maju. Dodam rowniez ze wszystko sprawdzalem, poodpinalem wszystko zeby sprawdzic - dalej nic ponad 1 dzien i po pradzie..
    Czy ktoś moze miał juz podobny problem, bylby w stanie udzielic jakis rad?
    z gory dzieki :)
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 21  
    wszystkozajete12 wrote:
    ...poodpinalem wszystko zeby sprawdzic - dalej nic ponad 1 dzien i po pradzie...

    Odłączono klemy z akumulatora a pomimo tego ten ulega tak szybkiemu rozładowaniu?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    Achh, zle to ująłem - dodam, ze nie jestem jakims mechanikiem czy cos. poodpinalem wszystko co mogloby pobierac prad np. radio z kostki.
    Bo gdzies wyczytalem zeby tak odlaczyc po kolei rozne rzeczy wewnatrz i byc moze ktoros z nich jest feralne, powoduje zwarcie gdzies i zzera prad.
    Przepraszam ze o tym zapomnialem w glownym poscie.

    Co moze byc jeszcze wazne to to, ze mam swiatla do jazdy dziennej ktore wlaczala sie automatycznie po przekreceniu kluczyka w stacyjce na zaplon.

    A z klemami to sprawdze na weekendzie teraz bo na to nie wpadlem zeby odlaczac.
  • Level 39  
    Najwidoczniej czegoś nie odłączyłeś. Ale i tak źle to robisz bo aby znaleść co żre prąd trzeba podłączyć amperomierz i wtedy odpinać lub prościej wyjmować bezpieczniki i obserwować amperomierz.
  • Level 39  
    Witam .
    Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie jego regulator napięcia,też tak bywa),lecz częściej wina jest po stronie instalacji ,a tak dokładniej jej odbiornikach.Profilaktycznie sprawdziłbym ładowanie(na klemach akumulatora i samym alternatorze),jak również masę na silnik i nadwozie.Częstym brakiem ładowania lub słabym ładowaniem jest skrzynka bezpiecznikowa na na akumulatorze do której dochodzi przewód zasilający z alternatora(mają tak Skody,WV i nie tylko).