Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pioneer wzmacniacz a450r spalony kondensator

20 Kwi 2017 20:46 624 11
  • Poziom 2  
    Witam

Niechcący spaliłem kondensator w tym starym wzmacniaczu, nie wiem na jaki go wymienić, po oznaczeniach nic nie mogę znaleźć i nie wiem co oznaczają. Zdjęcie jego wyglądu w załączniku.
    Ogólnie jestem zielony w tych sprawach o nie wiem czy to jest przyczyna tego, ze muzyka nie leci, bo samo urządzenie się włącza, diody świecą.

Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 25  
    Co to znaczy że go spaliłeś? Wygląda na cały.
    Jeśli jesteś zielony to nie powinieneś tam zaglądać bo to grozi porażeniem prądem.
  • Poziom 2  
    Hmm, w porównaniu do innych wyglada na spuchnięty i ma zmieniony kolor, może taki był. Problem w tym, ze coś nie stykało, to znaczy głośniki raz grały dobrze, za chwile ściskały, trzeszczały, po poruszeniu lekkim ta płytą działało. (Miałem podobny problem z głośnikami aktywnymi i wystarczyło zlutowac jeden drucik, który się częściowo odłączył od lutu) szukając takiego luzu lub zimnego lutu, chciałem przesunąć kabel (wiem głupota) i zrobiłem to śrubokrętem, niechcący dotknąłem płytę, poszła iskra i przestało grać. Nic oprócz tego nie wyglada ma spalone, z tym ze tak jak mówiłem w kwestii kondensatorów to zielony jestem, podstawowa wiedzę mam tylko. Teraz nie wiem co nie działa i czy da się naprawić, bo do specjalisty raczej się nie opłaca iść, a tym bardziej w moim mieście . :/
  • Poziom 25  
    Więc tak. To zwarcie które zrobiłeś dotyczy nie tylko kondensatora, ale i innego podzespołu połączonego z nim w tym miejscu. W schemacie szybko się znajdzie bo są numery elementów. Na dzień dobry sprawdź wszystkie bezpieczniki. No i szukaj schematu.
  • Pomocny dla użytkowników