Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 3B (B5) - zablokowany immobiliser, wsad licznika, ograniczona łączność

21 Kwi 2017 02:34 2790 25
  • Poziom 10  
    Dobry wieczór. Trzeci dzień walczę z problemem.
    Pacjent to Volkswagen Passat B5 przed liftingiem, rocznik 1996 silnik AFN. Jeden z pierwszych modeli, więc wyposażony fabrycznie w zielone zegary magnetti marelli z którymi nie radzą sobie zbyt dobrze proste interfejsy. Numer części 3B0 919 860 D. Oczywiste, że brak w nim linii CAN.
    Przymierzyłem angielskie zegary od skody superb z której dwie wtyczki pasują i sprawiają efekt jakgdyby plug and play - ostatecznie auto odpaliło na sekundę, więc z uwagi na prawdopodobnie inny rodzaj immo odrzuciłem je.
    A powodem chęci wymiany było to, że poprzednie seryjne zegary wyświetlały napis FAIL w miejscu dziennego przebiegu kilometrów. Stało się to mniej więcej w czasie kiedy padł mi akumulator bo był na wykończeniu, ale i była wtedy też próba zczytania realnego przebiegu kablem Commander.
    Mając możliwość podłączenia na własną rękę interfejsu VAG-COM oraz K+CAN Commander postanowiłem spróbować zczytać PIN do immobilisera z zegarów. Niestety żaden dostępny program nie dał rady zczytać pinu(bo zegary są zbyt stare) - jedynie Commander 2.5 zdołał wyczytać mi EEPROM. Jako login pojawiało się zero.
    I tutaj cała sprawa się komplikuje. Po nieudanym zczytaniu pinu samochód raz zdołał odpalić, a następnym razem już tylko na sekundę i gasł. Wgrałem jeszcze raz zapisany wcześniej EEPROM, ale to nie pomogło. Próbowałem wyłączyć sprawdzanie immobilisera w ECU, ale po całym tym zabiegu mam dostęp wyłącznie do diagnostyki zegarów(instruments). Mogę zczytywać błędy(pokazuje błąd immobilisera i jeszcze jeden - po skasowaniu pojawiają się losowo raz tak raz nie). Do żadnego innego modułu nie mogę połączyć się ani z commandera ani vag-comem. Prawdopodobnie blokuje to właśnie licznik, który rzekomo jest w szeregu między modułami.
    W sieci jest wiele wsadów, ale do tego konkretnego zegara z końcówką D nie mogłem znaleźć. Rosjanie mają, ale nie sposób to uzyskać bez konta którego aktywacja to loteria. Mam nieodparte wrażenie, że to Commander tutaj namieszał.
    Przeglądałem to co udało mi się zczytać i nie widzę nigdzie wskazówki co do pinu.
    Dekodując znalazłem przebieg i kilka innych dostępnych danych, ale pinu niestety nie. Ponadto wsad wydaje mi się zbyt mały, ale może to być normalne przy starym liczniku(nie znalazłem nigdzie w sieci patrząc po naklejkach starszego zegara - na moim data 06/06/1996). Jest golf 4 którego wsad jest podobnych rozmiarów.

    Załączam to, co udało mi się zczytać.
    Programy diagnostyczne informują mnie jeszcze o tym co już wspominałem, czyli numerze części: 3B0919860D - B5-KOMBIINST. R. M73 V01
    Oraz extra id: IMMO-IDENTR: VWZ5Z0T7081130.
    Przez VAG-COM można zczytać błędy, zrobić test wyjść, sprawdzić bloki pomiarowe. Jedynie mam wrażenie, że jest mniej funkcji w adaptacji niż dawniej. Kodowanie licznika 00140.
    Kiedy wpisuję kod ze wsadu, który mógłby być PIN'em w logowaniu w vag-com, program jakgdyby wysyłał dane i zaraz jest brak odpowiedzi modułu. Ponownie można próbować jedynie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.

    Serdecznie proszę o porady co zrobić, aktualnie z nadzieją na przywrócenie dobrej passy wypiąłem klemę na noc. Najchętniej spróbowałbym z wpisanym PIN'em. Sytuacja przykuwa uwagę na tyle, że samochód z napisem FAIL potrafił normalnie jeździć. Więc jakby immobiliser był wyłączony, a dopiero z czasem się włączył. Samochód odpalałem z zastępczego kluczyka bez pestki i nie robił o to problemów kiedy ten FAIL się wyświetlał.
    Pozdrawiam i dobrej nocy(w moim przypadku już drugiej przespanej w 1/3 przez ten problem).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Jaka tam jest pamięć?
  • Poziom 28  
    piotrekwoj1 napisał:
    Jaka tam jest pamięć?

    Tam jest procesor hc11kg4.

    Licznik na stół programator i do przodu.
    Pozdr.
  • Poziom 10  
    Jurek220 napisał:
    piotrekwoj1 napisał:
    Jaka tam jest pamięć?

    Tam jest procesor hc11kg4.

    Licznik na stół programator i do przodu.
    Pozdr.

    Licznik właściwie spędził za dużo na stole. Z programatorem mam bardzo ograniczone możliwości.
    Chyba jedno z wyjść które biorę pod uwagę to kupno nowego licznika z pinem. Jaki będzie pasował? Na pewno bez CAN z początkiem 919, tylko nie wiem na co jeszcze patrzeć?
  • Poziom 28  
    Licznik najlepiej by był taki sam(cały numer),wtedy będzie pewność że będzie pasował,oczywiście z pinem.
    Pozdr.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Uruchomiłem program polski vag, zacząłem zczytywać błędy i logowałem prawdopodobne kody. Po którymś razie zniknęła kontrolka immo i auto odpaliło. Jedyny problem jest taki, że zegary są jeszcze rozebrane i nie wiem czy nadal pojawia się fail. Do poskładania trzeba będzie je odłączyć. Na co uważać?
    Co najlepiej użyć żeby poprawić połączenia tej gumy przewodzącej z płyty głównej do wyświetlacza?
  • Poziom 10  
    Mam nadzieję, że połączy posty. Złożyłem to do stanu odczytywalności, nadal pokazuje fail ale przebieg ponad 700 tysięcy a było niecałe 272. Jest szansa że zczytało z ECU? Próbowałem z innymi wsiadami ale ostatecznie był wgrany ten mój pierwotny. Co jest?
  • Poziom 32  
    Nie przepisało z ecu tylko twój commander namieszał. Trzeba poszukać org wsadu, wgrać, dopisać do auta i dodać klucze.
  • Poziom 38  
    trzeba kupić licznik
  • Poziom 10  
    Nie mogę odnaleźć wsadu do tego licznika. Ruscy mają, ale nie chcą dać.
  • Poziom 27  
    W piątek robiłem taki licznik, wymiana bo stary umarł, vagtacho i allprog go ruszyl ale po odpięciu aku wracał stary przebieg i kasowało immo. Jedyna możliwość - szukaj zegarów VDO i po problemie
  • Poziom 10  
    dafit906 napisał:
    W piątek robiłem taki licznik, wymiana bo stary umarł, vagtacho i allprog go ruszyl ale po odpięciu aku wracał stary przebieg i kasowało immo. Jedyna możliwość - szukaj zegarów VDO i po problemie


    Tak trzeba będzie zrobić. Licznik operuje wskazówkami jak trzeba, ale przebieg się nie dodaje. Przebieg dzienny się nalicza normalnie. Ma pamięć godziny.
    Postanowiłem trochę podrutować i połączyć dwa liczniki. Trochę uszkodziłem tarczki od skody podczas modyfikacji, ale chyba je zostawię do następnego licznika. Bo przy tym nie sposób zaadaptować prędkości skoro wsad kuleje.
    VW Passat 3B (B5) - zablokowany immobiliser, wsad licznika, ograniczona łączność VW Passat 3B (B5) - zablokowany immobiliser, wsad licznika, ograniczona łączność

    Jestem gotów aby dość solidnie kombinować, więc zalewam pytaniami:
    1. Czy mogę tak jeździć, spisywać przebieg i później dodać go do przebiegu przed modyfikacjami - i wprowadzić do nowych zegarów? A może ten przebieg jednak się gdzieś zapisuje i nie muszę się o to martwić?
    2. Jakich zegarów szukać? Jedyne co wiem na tą chwilę to że broń boże 920, wyłącznie 919 - żeby było bez CAN. Tylko że jestem otwarty na modyfikacje jak już wspominałem, więc może coś od audi będzie w stanie podejść? Od A6 C5 zegary mają takie same wtyczki. Ogólnie nie jest mi za mocno potrzebny ani FIS, ani nawet pół FIS(jeśli to w ogóle jest w stanie obsłużyć te dane, skoro te fabryczne zegary co miałem są takie wybiedzone). Ale chciałem coś innego. Wiem też, że mają być VDO.
    A, no i mam już zamontowaną manetkę do obsługi kompa.

    EDYCJA
    Dobra, niewiele się zastanawiając pojechałem na szrot. Poszukując były do wyboru zegary do paska MM4 czyli takie jakie miałem, ale że jako wirtuoz kombinacji chciałem pójść rozwojowo kupiłem zegary od audi A4 B5. Zegary są bez CAN, symbol 8D0 919 034 F. Mają pełnego FIS'a. Wtyczki na wieczór powinienem mieć przerobione zgodnie z pinami(wykonam przejściówki). Odpaliłem zegary na stole. Udało mi się commanderem zczytać wsad i ogólnie sprawdzić przebieg(820 tysięcy). Wykonałem test wyjść(wszystko 100% działa).
    Więc nadal kombinacja z PIN'em bo commander nie wyświetla loginu. Odometer pokazuje dobrze. Wsad ogólnie raczej dobrze wczytany bo porównywałem rozmiarem z innym wsadem od tego auta. Wersja bez FIS jest jeszcze mniejsza więc miałem porównanie. Wrzucam wsad, może jakieś nakierowania?
    Ogólnie będę walczył z przystosowaniem FIS i reszty do mojego passata. Dla potomnych.
  • Poziom 43  
    Przecież A4 B5 przed 98r ma immo w puszcze nie w liczniku.

    PO DRUGIE problemem jesteś sam sobie i ten commander dopełniający szczęścia w pełni.

    W warsztacie już dawno był by odpalony .
  • Poziom 10  
    Przecież działa. Ale samo działanie mnie nie zadowala skoro licznik jest uwalony. Postanowiłem pójść do przodu.
    Korzystam z tego co mam, miałem tacho i bardzo za nim tęsknię a drugiego już nie kupię jak ma zginąć jak to pierwsze.
  • Poziom 38  
    co Ci działa ?,bo nie rozumiem .
  • Poziom 10  
    Samochód odpala i jeździ, ale chcę iść dalej bo licznik jest wadliwy.
  • Poziom 38  
    na nowym liczniku od audi udało się ?
  • Poziom 28  
    adam7009 napisał:
    na nowym liczniku od audi udało się ?


    Nie możliwe,bo przecież w nim pinu nie ma,to jak się zalogował.
    Niech opisze to autor postu jaśniej.
    Pozdr.
  • Poziom 10  
    Pierwsza sprawa: nie wiem jak to działa, ale jakoś na dziko. Wsad od pierwszego licznika jest uszkodzony, ale samochód na nim nie robi problemów z immo i odpala. Postaram się na starych zegarach wyłączyć immo w ECU(jeśli w ogóle będę mógł się tam dostać, jeśli nie to zmostkuję linię K żeby nie szła szeregowo przez zegary).
    adam7009 napisał:
    na nowym liczniku od audi udało się ?

    Nie próbowałem. Pracuję i zabrakło mi czasu na zarobienie obu wtyczek. Żółta już jest dopasowana do jednej z wtyczek, teraz kwestia dopasowania niebieskiej.
    Plan jest taki żeby odpalić te zegary z audi zanim wyłączę immo w ECU i sprawdzić jak to się ma. W innym wypadku będę próbował dezaktywować to immo. Analizowałem wsad od audi, porównałem nawet do innego wsadu i wstępnie wyciągam wniosek że został prawidłowo zczytany(tylko czy tam jest pin?).
    W kwestii pinologii jest tak, że immo zegarów z audi i zegarów z passata ma dwa podłączenia do immobilizera. I nie jest to prawdopodobnie wyjście do puszki tylko do czegoś typu antena.
    Od razu mówię, że kwestia przekodowania zegarów z benzyny na diesla to szczegół, wskazania obrotomierza w ogóle mnie nie interesują bo najwyżej zbadam to i zaprojektuję tarczkę. Grunt żeby ta wskazówka pracowała.
    I żeby auto odpalało na nowych zegarach.
    Wsad pokazałem na zagranicznym forum, może tam mnie ktoś nakieruje na PIN lub inne możliwości. Bo ogólnie same pinouty są do ogarnięcia. Reszta to kwestia adaptacji.
  • Poziom 38  
    Kowal_Sky napisał:
    Przymierzyłem angielskie zegary od skody superb z której dwie wtyczki pasują i sprawiają efekt jakgdyby plug and play - ostatecznie auto odpaliło na sekundę, więc z uwagi na prawdopodobnie inny rodzaj immo odrzuciłem je.

    każde inne zegary jak te z zielonym podświetleniem do passata mają inny rodzaj immo.
    więc jak tych od skody nie potrafisz dopasować to innych też nie dopasujesz tylko te zielone.
  • Poziom 10  
    Te ze skody były na CAN a ja nie mam CAN i nie będę miał. A te od audi są na linii K więc jest tutaj nieco inna komunikacja.
  • Poziom 43  
    Napis Fail to uszkodzenie wsadu i nie ma nic wspólnego z immo.

    Ale ma wspólne w commanderem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W ogóle dziwię się że jeszcze nie zaprowadziłeś żeby ktoś to zrobił.
  • Poziom 38  
    Kowal_Sky napisał:
    Te ze skody były na CAN a ja nie mam CAN i nie będę miał. A te od audi są na linii K więc jest tutaj nieco inna komunikacja.

    tak Ci się wydaje.
  • Poziom 10  
    Bo chcę to sam zrobić. Nie sztuka jest komuś dac żeby zrobił.
  • Poziom 43  
    Kowal_Sky napisał:
    Bo chcę to sam zrobić.


    No to po co NAM zawracasz d..... , no już nic nie rozumiem.
  • Poziom 10  
    Wrzuciłem zegary od Audi A6 C5. Z benzyny. Symbol 919 na środku. Nie 26-pinowe a 32-pinowe. Jedynie fizycznie był problem żeby je zmieścić, ale pozbyłem się wskaźników po bokach i poszło. Wszystko działało i funkcjonowało, udało mi się zaadaptować kluczyk pod nie.
    Aby to zrobić trzeba zmienić kilka pinów we wtyczkach od zegarów. Między innymi sygnał czasu postoju. Do tego dołożyć piny od manetki do kostki 20pin. Kilka czujników połączyłem też z masą, aby nie migały. W moim przypadku mając sterownik silnika MSA15 z końcówką 021 musiałem doprowadzić sygnał spalania i obrotów.
    Gdybym miał nowszy sterownik, z pewnością byłoby łatwiej. Świecił też airbag, ale nie wiem czy to nie przez kombinacje z taśmą kierownicy po drodze.
    Zmieniłem kilka opcji we wsadzie, licznik przekodowałem na 140 dla mojego silnika. Obroty przekłamywały o 200, prędkość o 10 co mogłem poprawić zmieniając wskazania we wsadzie.
    Na początku pojawiał się błąd czujnika który powinien być w misce olejowej. Nie da się tego pominąć rezystorem czy połączeniem do masy. Po jakimś czasie błąd zniknął(nie wiem jakim cudem, chociaż grzebałem we wsadzie) i komputer wyświetlał spalanie, średnią prędkość i tak dalej. Spalanie chwilowe na zimnym silniku pokazywało duże, aczkolwiek z czasem wszystko spadało do odpowiedniej ilości i wychodziło mi około 6,8 spalania. Więc tak mogło efektywnie być.
    Niestety licznik się nagle wysypał, poszło coś po drodze wtyczka-wskazówki paliwa i temperatury. Wrócił błąd czujnika oleju.

    Podsumowując: da się, ale ze starym komputerem jest trudniej. Wskazania mogą być do poprawy. Lepiej kombinować z EDC15 z CAN i zmienić liczniki na takie z CAN które są w dobrych cenach. Nie wspominam już, że tak właśnie robię.
    Z tymi dziadowskimi commanderami stare liczniki słabo współpracują, łatwo je uwalić. Zwłaszcza magneti marelli i jaeger.
    Temat zamykam, dziękuję mędrcom i przepraszam za nadgorliwość. A ten licznik 26-pin był faktycznie z immoboxem.