Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator obrotów silnika szczotkowego 480A LiPo 14,4V- prośba o poradę

pezet1266 21 Kwi 2017 15:42 651 10
  • #1 21 Kwi 2017 15:42
    pezet1266
    Poziom 4  

    Cześć ,

    Prosze o poradę odnośnie regulatora obrotów http://mmhobby.pl/regulator-obrotow-silnikow-...ipo-144v-24lipo611nimh-hamulec-esc-p-256.html
    Cechy produktu:

    Funkcje: przód, tył, hamulec
    Napięcie zasilania : 7,2 V-14,4V
    Napięcie wejściowe (zalecane): 2-4Lipo/6-11NiMH
    BEC: 5V 3A
    Prąd ciągły: 80A
    Prąd maksymalny chwilowy: 480A
    Rozmiar: 42x28x24mm (L * W * H)
    Waga: 58g

    Czy napięcie zasilania 7,2- 14,4V odnosi do zasilenia regulatora z baterii , czy odnosi się do wartości jaką będzie zasilany silnik DC?
    Czy ten regulator będzie bezpieczny dla silnika szczotkowego pracującego w zakresie 7-12V mającego 250W i pobierającego w pracy ciągłej 50A https://vikiwat.com/en/dc-motor-7-12vdc-2-5a-24000-40000rpm.html.. Czy ten regulator może być podłączony do akumulatora samochodowego i współpracować z tym silnikiem?

    0 10
  • Sklep HeluKabel
  • #2 21 Kwi 2017 21:47
    _jta_
    Specjalista elektronik

    No, z akumulatorem samochodowym może być kwestia, że on się szybko rozładuje, jeśli silnik będzie stale pobierał 50A. Ale w tym opisie jest mowa o 2.5A, nie o 50A...

    Poza tym, jak już pobór prądu będzie niewielki, to jest inna kwestia: naładowany akumulator ma napięcie 13.2V, jak regulator tyle poda na silnik, to będzie ciut za dużo.

    No i jeśli silnik ma pobierać tylko 2.5A, to po co regulator, który pozwala na 80A? Chyba regulator na bardziej dopasowany prąd byłby znacznie tańszy...

    A czy regulator może podawać na silnik pełne napięcie akumulatora, i czy silnik to wytrzyma, to musisz pytać tych, którzy to sprzedają.

    0
  • #4 22 Kwi 2017 07:14
    pezet1266
    Poziom 4  

    _jta_ napisał:
    No, z akumulatorem samochodowym może być kwestia, że on się szybko rozładuje, jeśli silnik będzie stale pobierał 50A. Ale w tym opisie jest mowa o 2.5A, nie o 50A...

    Poza tym, jak już pobór prądu będzie niewielki, to jest inna kwestia: naładowany akumulator ma napięcie 13.2V, jak regulator tyle poda na silnik, to będzie ciut za dużo.

    No i jeśli silnik ma pobierać tylko 2.5A, to po co regulator, który pozwala na 80A? Chyba regulator na bardziej dopasowany prąd byłby znacznie tańszy...

    A czy regulator może podawać na silnik pełne napięcie akumulatora, i czy silnik to wytrzyma, to musisz pytać tych, którzy to sprzedają.


    Tak , 2,5 A, ale bez obciążenia. Z max obciążeniem dochodzić może do 50A - tak mi napisał dostawca. To jest solidny silnik i cięzko obracac palcami. W moim przypadku, myśle,że nie będzie non stop pobierał 50A , bo obciążenie nie będzie maksymalne i akumulator doładowywany raczej się nie rozładuje . Chodzi mi bardziej o to czy ten regulator po podłączeniu do akumulatora, a następnie do silnika będzie podawał na silnik więcej niż 12V, czy jest też możliwość regulacji od 7 do 12V, aby silnik nie ucierpiał

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #5 22 Kwi 2017 08:03
    wojtek 9007
    Poziom 35  

    Witam - przykładowo silniczek do samochodu dla dziecka jest opisany DC 6-12V,
    a podłączony jest do akumulatora żelowego 12V ( w momencie naładowania 13,2V )
    Skoro regulator jest dwukierunkowy to zawiera mostek (raczej na mosfetach ),na
    którym wystąpi spadek napięcia . Można sprawdzić podłączając wszystko i mierząc
    napięcie na silniku przy pełnym wysterowaniu .
    https://www.zabawkiph.pl/czesci-do-samochodow-silnik-12V-45W-9000RPM.html

    0
  • Pomocny post
    #6 22 Kwi 2017 08:11
    Andrzej42
    Poziom 24  

    pezet1266 napisał:
    250W i pobierającego w pracy ciągłej 50A
    250W przy 12V to jakieś 25A. Przepuszczenie na stałe 50A zniszczy ten silnik... Chyba, że masz dwa takie równolegle.

    Ten pierwszy regulator się nadaje.

    pezet1266 napisał:
    Czy napięcie zasilania 7,2- 14,4V odnosi do zasilenia regulatora z baterii
    tak, odnosi się do zasilania. Jak sama nazwa wskazuje, reguluje obroty silnika (poprzez zmianę napięcia/prądu silnika)

    pezet1266 napisał:
    . Ten silnik nie pobierze 50A nawet przy zwarciu!

    pezet1266 napisał:
    Czy ten regulator może być podłączony do akumulatora samochodowego i współpracować z tym silnikiem?
    Ten silnik może być podłączony przez wskazany regulator do aku samochodowego, jednak dla 2,5A silnika 80A regulator??? Trochę przesada...

    Napisz może jakie masz potrzeby czy oczekiwania, bo coś za dużo jest różnic. Zwłaszcza od silnika: Pierwszy raz słyszę o silniku który można przeciążać 20krotnie. Można, chwilowo o 50% czy nawet 100% ale bez przesady.

    0
  • #7 22 Kwi 2017 08:37
    pezet1266
    Poziom 4  

    Andrzej42 napisał:
    pezet1266 napisał:
    250W i pobierającego w pracy ciągłej 50A
    250W przy 12V to jakieś 25A. Przepuszczenie na stałe 50A zniszczy ten silnik... Chyba, że masz dwa takie równolegle.

    Ten pierwszy regulator się nadaje.

    pezet1266 napisał:
    Czy napięcie zasilania 7,2- 14,4V odnosi do zasilenia regulatora z baterii
    tak, odnosi się do zasilania. Jak sama nazwa wskazuje, reguluje obroty silnika (poprzez zmianę napięcia/prądu silnika)

    pezet1266 napisał:
    . Ten silnik nie pobierze 50A nawet przy zwarciu!

    pezet1266 napisał:
    Czy ten regulator może być podłączony do akumulatora samochodowego i współpracować z tym silnikiem?
    Ten silnik może być podłączony przez wskazany regulator do aku samochodowego, jednak dla 2,5A silnika 80A regulator??? Trochę przesada...

    Napisz może jakie masz potrzeby czy oczekiwania, bo coś za dużo jest różnic. Zwłaszcza od silnika: Pierwszy raz słyszę o silniku który można przeciążać 20krotnie. Można, chwilowo o 50% czy nawet 100% ale bez przesady.


    To jest solidny silnik i ma 40000 rpm przy 12V . 2,5 A prąd jaki ciągnie bez żadnego obciązenia (idle).,Takie silniki potrafią max. tyle ciągnąc np ten https://www.amazon.ca/Atomik-Double-Fireball-Modified-Motor/dp/B000HKEWAM..

    Chodzi mi o to, czy taki regulator/ takie regulatory mają możliwość regulacji napięcia , w tym przypadku obniżenia z podawanego przez źródło 13,5V do 12V lub poniżej. Przy 13,5V non stop ten silnik długo nie pochodzi.

    0
  • #8 22 Kwi 2017 09:20
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    Z tymi silnikami to tak jak z mocą w audio.
    Ciekawe czy przewody zasilające wytrzymają 80A ciągłego prądu. I przy takim prądzie jaki będzie czas pracy, na jakim akumulatorze ?
    80A x 1h conajmniej 100Ah.

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Kwi 2017 10:27
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją.

    Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie potrzebny duży moment siły.

    Dla silnika prąd jest proporcjonalny do momentu siły (moment_siły = K * prąd; to, że prąd płynie bez obciążenia, to głównie skutek oporów obrotu w samym silniku), a napięcie = prąd * opór + K * prędkość_obrotów.

    A porządny regulator obrotów (regulator, a nie imitacja) wykorzystuje tę zależność, dobierając napięcie do prądu tak, by pasowało do tego wzoru dla nastawionych na nim obrotów.

    0
  • Pomocny post
    #10 22 Kwi 2017 11:02
    Andrzej42
    Poziom 24  

    pezet1266 napisał:
    Chodzi mi o to, czy taki regulator/ takie regulatory mają możliwość regulacji napięcia , w tym przypadku obniżenia z podawanego przez źródło 13,5V do 12V lub poniżej. Przy 13,5V non stop ten silnik długo nie pochodzi.
    Te regulatory to tzw PWM, co oznacza że przez pewien czas podaje pełne napięcie, potem przerwa, a reguluje się stosunek czasu włączenia do przerwy - więc średnie napięcie będzie regulowane.

    0