Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner - Swap z 1.4 8V 75KM na 1.6 8V 88KM + założenie wspomagania.

Angry_Us3r 21 Apr 2017 18:38 1443 2
  • #1
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam serdecznie, posiadam Partnera I z silnikiem 1.4 8V, który ma zawrotne 75KM + instalacja IV gen., BEZ wspomagania kierownicy. Nie chcę zmieniać auta, gdyż 1.6 wychodziły dopiero po liftingu i to 16V.

    Mam okazję na auto od znajomego, mianowicie Citroen Xsara przed liftingiem, z silnikiem 1.6 8V 88KM ze wspomaganiem kierownicy hydraulicznym i dużo, dużo dłuższą skrzynią. Do tego większe sprzęgło, co przyda się przy ciągnięciu przyczepki.

    Do Parnera zakładałem ostatnio nowe półosie napędowe, które miały identyczne numery jak te do Xsary 1.6, wszystko pasuje idealnie.



    Wiem, że silnik i skrzynia pasują, to ta sama rodzina TU, więc w samym powieszeniu jednostki nie widzę problemu, wątpliwości się zaczynają, gdy zagłębić się w osprzęt i wspomaganie.

    Czy maglownica i kolumna kierownicy z Xsary pasują P&P? Całe przednie zawieszenie, wahacze, McPhersony i półosie wydają się być dokładnie takie same.

    Druga sprawa, czy 1.6 wymaga osprzętu od 1.6, czy będzie działać na dolocie i reszcie z 1.4? To istotne, gdyż nie musiałbym montować gazu od nowa.

    Trzecia sprawa, ekonomiczna, jakiej kwoty powinien żądać mechanik za taką przekładkę? (oba silniki w budach).
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Kwota za taką zabawę przekroczy wartość zakupu innego auta.
  • #3
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Wątpię, żeby kupić coś sensownego w takim stanie jak ten, w gazie i powiedzmy z XU 1.8 (którego z resztą nie chcę, bo jedzie tak samo jak 1.6, a pali 30% więcej, do tego nic nie pasuje od silników TU) to trzeba szykować z 6 tysięcy. Ten swap wymieniony wyżej mam za tysiąc. Wiem, że do tego muszę liczyć serwis olejowy, rozrząd, pewnie nowe sprzęgło i parę innych rzeczy, ale jakby się zamknąć w 2,5-3 tysiącach to nadal jest to dla mnie opłacalne, bo wiem co mam.