Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stos, dynamiczna tablica obiektów

ndzej 22 Kwi 2017 17:53 468 1
  • #1 22 Kwi 2017 17:53
    ndzej
    Poziom 4  

    Wita, mam problem z napisaniem programu, który ma implementować stos oparty o tablicę, otóż w zadaniu miałem stworzyć interfejs Stack zawierający wirtualne metody void push(Item* obj), void pop() oraz Item* get(), odpowiadające za: umieszczanie elementu na stosie, usunięcie elementu ze stosu oraz zwrócenie aktualnego elementu, klasę Item zawierającą pole name typu string i jednoargumentowy konstruktor tego samego typu, oraz klasę ArrayStack implementującą stos oparty o tablicę (tu mam problemy), klasa ta ma dziedziczyć po interfejsie Stack, jej konstruktor ma przyjmować argument typu int opisujący maksymalny rozmiar stosu. Czy dobrze rozumiem, że ta tablica ma być tablicą obiektów typu Item, jeśli tak to dlaczego takie przydzielenie pamięci nie działa, wiem, że jeśli dopiszę w klasie Item konstruktor domyślny to zadziała, lecz czy to jest odpowiednie rozwiązanie problemu, wklejam kod, w komentarz dałem metody push, pop i get, mam nadzieję, że zadziałają po rozwiązaniu problemu z przydzieleniem pamięci, a może źle zrozumiałem treść zadania, proszę o odpowiedź.

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0 1
  • Pomocny post
    #2 22 Kwi 2017 19:29
    rajszym
    Poziom 19  

    1. Dlaczego chcesz tworzyć tablicę instancji klasy Item, skoro ta tablica na początku ma być pusta?
    2. Tak na szybko:

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Jeśli jednak chcesz zostać przy swojej wersji, to musisz mieć konstruktor bezargumentowy klasy Item.
    I wtedy:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0