Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 c5 2,4 v 6 - Zbyt uboga mieszanka paliwa

22 Kwi 2017 18:11 2949 12
  • Poziom 7  
    Witam , zapalił mi się check engin . Błędy jakie mi wyskoczyły to 16814 P0430 i 16804 P0420
    Auto jeździ normalnie bez żadnych spadków mocy , podejrzewam ze wina leży po stronie katalizatora ale ja osobiście się na tym nie znam . Mieli byście może jakieś sugestie i podpowiedzi , z góry dziękuję za pomoc .
  • Moderator Samochody
    Jeśli możesz podaj opis błędów.

    Samochód ma instalację gazową?
  • Poziom 14  
    Witam,Do sprawdzenia odczyt z sondy lambda
  • Poziom 28  
    Możesz podać kod silnika ?
  • Poziom 7  
    Auto nie posiada instalacji lpg , diagnosta opisał mi to jako zbyt uboga mieszanka paliwowa . Dodał również że sondy działają poprawnie , po zresetowaniu błędów check zapalił się ponownie po około 400 km .
    Silnik to 2.4 v6 AML 165 km . Jutro zamierzam wykonać pomiary spalin , myślę że pozwoli mi to określić czy to faktycznie katalizator .
  • Poziom 28  
    P0420 Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd 1)
    P0430 Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd 2)
    Analiza spalin powinna pomóc w dalszej diagnozie.
  • Moderator Samochody
    Moraś napisał:
    myślę że pozwoli mi to określić czy to faktycznie katalizator

    A ja myślę że spaliny i tak jeszcze się będą mieścić w normie, chyba że dużo oleju żre to HC będzie przekroczone.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zmień diagnostę bo nie ma pojęcia o tym co robi.
    Gdyby była uboga mieszanka to były by inne błędy i były by na podstawie odczytu z sond przed katalizatorami a nie za jak jest tutaj.

    Trzy wyjścia:
    - olać temat jak nie przeszkadza Ci kontrolka na desce
    - wymienić katalizatory
    - bawić się w montowanie tulejek między sondami a katalizatorami
  • Poziom 7  
    Więc tak , wiem na pewno że mam dwa katalizatory do wymiany , wiem tez że katalizatory mam cztery Dwa mniejsze zaraz za kolektorem ( bodajże ) i dwa większe z tyłu . za tymi mniejszymi z przodu są sondy a za tymi większymi nie ma . Czyli mam rozumieć że do wymiany są te dwa mniejsze bo to z nich idzie odczyt z sąd ?
  • Poziom 7  
    Błędy związane z katami wyeliminowałem . Pozostały mi jeszcze dwa błędy które systematycznie wyskakują są to :
    - P1423 Bank 1 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ
    - P1411 Bank 2 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ

    Podpowiecie od czego zacząć eliminację błędów ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem jak tutaj ale zazwyczaj jest tam zawór podciśnienia który to podaje podciśnienie na zawór (podobny do EGR) który podaje powietrze pompowane z pompy do kolektora wydechowego by szybciej nagrzać katalizator.
    Tutaj powinny być takie dwa.
    Może elektrozawór się nie otwiera, może wężyk od podciśnienia jest dziurawy.
    Musisz sprawdzić czy ten zawór sie otwiera.
  • Poziom 7  
    Czy to poważna usterka czy można ją zbagatelizować ?
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązany , wymienione przewody podciśnienia i po kłopocie . Dzięki za podpowiedzi .