Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CB zakłócenia z anteny - Czy to problem z instalacją antenową ?

buaszki 24 Apr 2017 19:41 3855 42
Tespol
  • #31
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Krzychu ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem. Się rozumie ta nie podłączona ma być do gniazdka, czyli coś jak dynamo w rowerze. Ja mam do tego taką starą bułgarkę, co nie ma jeszcze regulatora obrotów. Jedyne CB co łapie takim sposobem full na s-metrze.
  • Tespol
  • #32
    buaszki
    Level 7  
    Nie ma to kompletnie zadnego wplywu. Sprawdzalem, z ladowarka ,bez czy z rozgaleznikiem lub bez jest dokladnie ten sam efekt.
  • #33
    gumisie
    Level 43  
    @buaszki napisał:
    Jak sprawdzić masę przy antenie?

    @Krzysztof Kamienski odpisał:
    Zwyczajnie i po prostu. . Żaróweczka 12V /5 W jednym przewodem do ekranu kabla antenowego drugim do (+) instalacji samochodu.
    Bardzo ciekawa metoda.
    @Hektar Zahler napisał:
    Krzychu ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem?.
    Ja również jestem ciekaw.
    Panowie: Pewnie jak zwykle dostanę ostrzeżenie, lecz to co tu zacytowałem nie łamie zasad regulaminu? (3.1.11.).
  • Tespol
  • #34
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    gumisie wrote:
    Zwyczajnie i po prostu. . Żaróweczka 12V /5 W jednym przewodem do ekranu kabla antenowego drugim do (+) instalacji samochodu.
    Jeżeli jest stała podstawa anteny w karoserii, a nie magnetyczne ,,g...no", to co masz przeciwko tej metodzie do sprawdzenia całości ekranu kabla przez laika bez przyrządów ??
    gumisie wrote:
    ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem.
    Tu radio działa jako ,,wykrywacz zakłóceń", a nie wykrywacz zakłóceń w radiu. Ktoś się pomylił, albo użył skrótu myślowego, oraz nie dopisał, ze robi się to przy zwartej wtyczce i wyłączniku rzeczonej wiertarki. Choć nawet przy otwartym obwodzie, gdy komutacja obejmuje dwa lub więcej wycinków komutatora, to zaobserwujesz ten efekt. Jak zwykle ,,Gumiś", trafiłeś jak tylko ty potrafisz!
  • #35
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Chłopaki to jest "Uniden SMD" i jego jest ciężko pojąć, a co powiedzieć zmierzyć. Można sobie pierdyknąć ciekawy pomiar: jak nieracjonalnie zachowa się nadajnik pod wpływem symulacji zaśniedziałych styków przełącznika PTT za pomocą paru oporników i wścibiać gały z niedowierzaniem w miernik mocy wyjściowej - polecam, bo będzie ubaw jak nic. Za to urządzenia serwisowe jako "same w sobie" nie mają żadnych szans z takimi radiami, których kontroli technicznej dokonuje się po stronie konsumenta, bo takowe pracują niemal w warunkach zbliżonych do tych kontrolowanych by spełnić wymogi CE, toteż potrzeba trochę inwencji twórczej jak urozmaicenie pomiaru za pomocą wiertarki :-)
  • #36
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Hektar Zahler Znam różne takie właśnie ,,polowe metody", niestety nasz Szanowny Kolega ,,Gumiś" nie posiada tzw. ,,Zdolności Improwizacji", no i z ,,Wyobraźnią Techniczną" też u niego nie najlepiej.... :cry:
  • #37
    gumisie
    Level 43  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    gumisie napisał: nie napisał lecz zacytował @Krzysztofa
    Zwyczajnie i po prostu. . Żaróweczka 12V /5 W jednym przewodem do ekranu kabla antenowego drugim do (+) instalacji samochodu.
    A co do tego sposobu to poniekąd masz rację lecz to jest "magnetyczne g..no" jak sam napisałeś.
  • #38
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Krzysztof to wchodzi wyłącznie przez antenę. Czuję, jakbyś miał opory kapnąć co ja mówię. Nie wiem jak to się dzieje i nie mam czasu aby to zbadać, bo tutaj robi się często rzeczy z pogranicza rzeczywistości i Science Fiction, o których można wyczytać również na tym forum (polecam do odszukania temat o rozdzieleniu panelu od radia). Zakłócenia komutowane są bankowo potwierdzone w praktycznie 100% - idealny przykład jak zgubne jest podejście, że to tylko CB radio.
  • #39
    gumisie
    Level 43  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Kolega ,,Gumiś" nie posiada tzw. ,,Zdolności Improwizacji"
    Nigdy nie skorzystałby z usług osoby posiadającej ,,Zdolności Improwizacji"
    Krzysztof Kamienski wrote:
    no i z ,,Wyobraźnią Techniczną" też u niego nie najlepiej.... :cry:
    Chyba lepiej mieć doświadczenie podparte wiedzą Techniczną, jak sądzisz?. Krzysztofie
  • #40
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    gumisie wrote:
    Chyba lepiej mieć doświadczenie podparte wiedzą Techniczną, jak sądzisz?. Krzysztofie
    Albo wiedzę i doświadczenie. Uważam, ze jakieś tam posiadam, a zmysł improwizacyjny nie raz ,,uratował mi d...e". Dobranoc.
  • #41
    gumisie
    Level 43  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Albo wiedzę i doświadczenie. Uważam, ze jakieś tam posiadam,
    Tak wiem, tyle że nie jakieś a SPORE. Ja i wiele osób z tego forum to potwierdzi. (czytałem Twoje posty które pomogły wielu osobą w tym jeden który również i mi pomógł) Pozdrawiam.
  • #42
    buaszki
    Level 7  
    Wszystko miałem odłączone. Problem rozwiązany. Antena magnesowa do kosza, a założyłem na stałe do karoserii Sirio Omega 27. Żadnych zakłóceń ze strony samochodu/anteny i nieporównywalnie lepszy zasięg. Dzięki Panowie, pozdrawiam. :)
  • #43
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Antena swoją drogą, a radio swoją nie wiecie czego. Pewnego razu zakładałem je w paru Kamazach i co mnie zastanowiło, że tam nie ma prawa nic zakłócać. Pozostaje antena i radio. Albo antena, lub radio.. Antena była sto procent. Dostrojone na przyrządach miało chodzić, ale coś nie przyjemnie szumiaóło. Stroję więc radio na samochodzie i chodzi, ale jak składam go, to d...a i znowu to samo. Ciekawe było to, że wszystkie Kamazy z tym Unidenem miały identyko. Pozostaje radio: wada fabryczna głośnika i filtry dostrojcze rozchodzą się pod wpływem pola magnetycznego. Dostrojone czuć czysty odbiór i ginie ten dyskomfort. I aby to zrobić trzeba tak z kilkanaście razy zdjąć obudowę, co nie jest łatwą sztuką, bo oprócz tego należy zaczekać, aby pole się nasyciło i ustabilizowała się czułość.

    Producent był tego nieświadomy i wszystkie Unideny PRO 510/520XL to mają.
    I jak ktoś dysponuje radiotesterem, lub czymś odpowiednim do tego, to takim sposobem mankament jest to do wykrycia w sekundzie.
    Wtedy usługa za pomiar (czułości) jest gratis.

    Powstrzymajmy emocje to radio trzeba pojąć.

    ps.
    @gumisie ciekaw jestem co proponujesz lepszego, skoro jak widać metoda jest działająca, bo nie rozumiem.