Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II phII 1.6 16V - 1 wymiana rozrządu po zakupie i co jeszcze ?

piotrek121ol 23 Kwi 2017 21:40 5850 19
  • #1 23 Kwi 2017 21:40
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań.

    Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem:
    1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba)
    2. Koło zmiennych faz rozrządu
    3. Pompa wody
    4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu - jakie ? czy są w zestawach przy zakupie kompletnego rozrządu, czy można poprosić jakiś link ?

    5. Wyczytałem, że dobrze kupić i wymienić uszczelniacze wałka rozrządu - jakie ? prośba o link
    6. Płyn chłodniczy, filtr paliwa, oleju, olej

    Ostatnio zauważyłem pocenie na łączeniu obudowy plastikowego termostatu, czy od razu wymienić u mechanika tą uszczelkę. Czy można zrobić to już samemu?
    Mam również wyciek spod kolektora ssącego (uszczelnienie odmy pomiędzy pokrywą zaworów, a kolektorem ssącym) trzeba tam wymienić jedną uszczelkę nr 8200236726 oraz cztery uszczelki nr 8200275057. Czy zrobić to przy okazji wymiany rozrządu, czy pokrywa jest sciągana przy wymianie rozrządu ?

    Proszę o pomoc....

    0 19
  • Pomocny post
    #2 23 Kwi 2017 22:28
    goniec20
    Poziom 12  

    Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.

    0
  • Pomocny post
    #3 23 Kwi 2017 22:42
    moto-kord
    Poziom 27  

    Kup kompletny zestaw rozrządu wtedy masz wszystko INA 530 0639 30

    2
  • Pomocny post
    #4 23 Kwi 2017 23:26
    kamiloskop
    Poziom 22  

    Podstawa i rzecz najważniejsza to koło pasowe na wale wraz z paskiem.kolo zmiennych faz nie koniecznie jak nie słychać go przy odpaleniu auta po dłuższym postoju.jaki przebieg sugerowana auta :-) wracając do temu koła na wale.jesli koło ulegnie rozwulkanizowaniu uszkodzi ono pasek rozrządu i wtedy już nie jest wesoło jeśli chodzi o koszta.przy kole też trzeba zwrócić uwagę jakie jest bo jest w 1.6 ok 3 rodzajów mi znanych i jedno z nich jest bardzo wadliwe reszta mniej.

    2
  • #6 24 Kwi 2017 08:08
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    Dzięki panowie za Wasze odpowiedzi.
    Dokupię napinacz i pasek wielorowkowy oraz koło pasowe.
    Przebieg 180 000 km (przebieg potwierdzony).

    Proszę o poradę przy wyborze części:
    Cały zestaw oryg Renault pasek rozrządu (2 rolki, pasek, śruba i bolec) + KZFR + pompa wody + zaślepki
    Odnośnik - 1 zestaw
    Cały zestaw pasek rozrządu (2 rolki, pasek, śruba i bolec) oryg Renault + KZFR oryg Renault + pompa wody Dolz + zaślepki
    Odnośnik - 2 zestaw
    Czy tak jak napisał moto-kord kupić zestaw np z INA. Pasek rozrządu (2 rolki, Zaślepki, śruba) + pompa wody. I tu bym musiał kubić osobno KZFR.
    Odnośnik - 3 zestaw

    Teraz pozostałe:
    Uszczelniacz wałka rozrządu Link
    Koło pasowe Link Nie wiem jakie koło dokładnie do mojego modelu. Nie wiem o jakim pasku do koła pisał kamiloskop?
    Napinacz + pasek i rolka Link

    i jeszcze pytanie odnośnie oleju, wcześniej wg serwisu lany był olej 5W40, ja również 15 000km temu zalałem Elf Evolution Sxr 5W40 5L.
    Czy znowu zalać ten sam olej 5W40 czy 10W40 ?

    Czy coś jeszcze, proszę o pomoc i sugestie...

    0
  • #7 24 Kwi 2017 09:00
    kamiloskop
    Poziom 22  

    Kolego koło na wal po którym chodzi pasek wielorowkowy który napędza alternator i kompresor klimy.najlepiej jak zrobisz foto jakie koło tam siedzi u ciebie.

    0
  • #8 24 Kwi 2017 09:27
    moto-kord
    Poziom 27  

    Zalej 5w40 na tym nie zaoszczędzisz.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 24 Kwi 2017 09:46
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    Nie chodzi o zaoszczędzenie, tylko który olej lepszy dla silnika ;)
    zapomniałem dodać indeks modelu meganki tj BM1R

    1
  • #11 28 Kwi 2017 19:12
    griszka85
    Poziom 2  

    Jeżeli elektrozawór sterujący kołem zmiennych faz nie będzie działał prawidłowo to po pewnym czasie uszkodzi koło zmiennych faz. Wymiana elektrozaworu jest banalnie prosta, tylko najpierw oczyść miejsce wokół niego nim go wyjmiesz, żeby śmieci do środka nie wpadły. Co do oleju silnikowego to należy stosować olej o mnieszej lepkości 5w30 w klasie ACEA A5 (ewentualnie A3- jeżeli mocno upalasz silnik albo jeździsz z dużymi prędkościami po autostradzie) lub 0w30 właśnie ze względu na zasadę działania układu zmiennych faz rozrządu. "Gęsty" olej szczególnie w zimie zbyt wolno przepływa przez elektrozawór (w którym jest zamontowane drobne sitko) a w konsekwencji nie dociera dostatecznie szybko do koła zmiennych faz. Ważnie jest też utrzymywać poziom oleju blisko maximum. Stosowanie oleju o maksymalnej lepkości 5w30 w silnikach z VVT to ogólne zalecenie wszystkich producentów samochodów. Renault w instrukcji do Megane III 1.6 również zaleca w pierwszej kolejności olej 5W30 A5, w instrukcji dla megane II zalecali w pierwszej kolejności 5W40 A3, a jako alternatywę 5w30 A5, bo jeszcze nie wiedzieli co jest lepsze dla KZFR.

    2
  • #12 28 Kwi 2017 20:05
    mczapski
    Poziom 38  

    Kiedy już wszystkie materiały będą na miejscu radziłbym zasięgnąć wiedzy nt wymiany paska rozrządu w takim silniku.

    0
  • #13 30 Kwi 2017 12:51
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    Elektrozawór już wymieniony na nowy oryginalny z powodu innych objawów... co do oleju to z całym szacunkiem griszka85 ale zostanę przy 5W40 dokładnie Elf Evolution Sxr 5W40 5L.
    Co do samej wymiany to zlecę to mechanikowi, który zajmuje się głównie Renault.

    Tylko dostałem wybór, że jak chcę mogę sam kupić części, albo oni kupią i wymienią co potrzeba. Dlatego wolałem sam się doradzić sam co i jak kupić i wymienić.....

    Wiem z doświadczenia, że czasem wymieniają rozrząd np bez kzfr bo jeszcze chodzi dobrze. Za rok czy za dwa pada koło i znowu trzeba całość ściągać. dlatego też wolałem Was się zapytać co zmienić, za jednym razem żeby mieć spokój na 5 lat do kolejnej zmiany rozrządu.

    tak jak pisałem wyżej, podsumowując mam zamiar wymienić:

    1. Cały zestaw oryg Renault pasek rozrządu (2 rolki, pasek, śruba i bolec, zaślepki)
    2. KZFR
    3. Pompa wody
    4. Koło pasowe
    5. Napinacz + rolka
    6. Filtr, powietrza, Przeciwpyłk., Filtr paliwa, oleju,
    7. Olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłod.

    0
  • #14 30 Kwi 2017 14:26
    griszka85
    Poziom 2  

    Piotrek121ol, czy widziałeś to siteczko na elektrozaworze zmiennych faz? Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia KZFR? Terkoce przez kilka do kilkunastu sekund po odpaleniu zimnego silnika.. hmm ciekawe, prawda? Fabryczną normę Renault RN0700 dla olejów do silników benzynowych wolnossących spełniają oleje zarówno 5w40 A3 jak i 5w30 oraz 0w30 w klasach ACEA A3 i A5. Olej ELF SXR900 5w30 ACEA A5 posiada oficjalną aprobatę RN0700 i jest zalecany do Megane III 1.6 (K4M- ten sam co u Ciebie w MII). Jeżeli boisz się olejów ze wskaźnikiem HTHS poniżej 3,5 to kup 5w30 w klasie A3 (HTHS zazwyczaj 3,5-3,6) np Texaco, Gulf, Valvoline, Lotos, bo ELF nie ma w ofercie żadnego oleju 5w30 w klasie A3, ale ma w klasie C3 - też może być (HTHS >3,5).
    Elf ma w ofercie tylko oleje "Synthetic Technology/Syntese Technology", "wykonane w technologi syntetycznej" czyli po prostu hydrokrakowane (III grupa olejów bazowych), oleje syntetyczne to IV grupa (PAO) oraz V (Estry). Koncernowi Total/Elf i tak należą się brawa bo nie oszukuje tak jak np. Castrol i nie pisze na hydrokraku "full syntetic/100% synthetic".
    Toyota i Ford zalecają do swoich silników ze zmiennymi fazami oleje 5w20 A1/A5, ale oni produkują silniki bardzo ciasno pasowane.

    5w40 w -17oC ma konsystencję miodu, sprawdzone organoleptycznie.

    0
  • #15 30 Kwi 2017 23:21
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    Czyli reasumując, 5w40 może być ale lepiej zalać 5w30 np ELF SXR900 5w30 ?
    Tylko widzisz postanowiłem pozostać przy 5w40, aktualny przebieg mam ponad 180 000 i trzy ostatnie zmiany były na 5w40. Kiedyś czytałem i rozważałem zmianę oleju, teraz nie wiem już sam....
    Jeżeli chodzi o terkotanie, faktycznie na starym zaworze był taki objaw, ale postanowiłem go wymienić po tym jak samochód na 1 biegu bez dodania gazu mi szarpał zamiast sam jechać z jednostajną prędkością oraz zdarzało się, że samochód zgasł zaraz po odpaleniu. Po wymianie powyższe objawy ustąpiły.

    0
  • #16 30 Kwi 2017 23:28
    moto-kord
    Poziom 27  

    Zalecenia producenta do twojego silnika
    Olej silnikowy SAE 0W-30 RN0700 Powyżej -30 °C
    Olej silnikowy SAE 0W-40 RN0700 Powyżej -30 °C
    Olej silnikowy SAE 5W-30 RN0700 Powyżej -25 °C
    Olej silnikowy SAE 5W-40 RN0700 Powyżej -25 °C
    Olej silnikowy SAE 10W-40 RN0700 Powyżej -25 °C

    1
  • #17 01 Maj 2017 00:09
    griszka85
    Poziom 2  

    Ja zalałem Gulfa 5w30 A5 do mojej megane II 1.6, poprzedni właściciel w Holandii lał przeważnie Elfa 10w40 z wymianą co 10-12 kkm (faktury z serwisów). niestety mnie przypadło wymienić rozsypane KZF. Oleju mi praktycznie nie ubywa (każdy silnik trochę oleju bierze), na bagnecie ubytki niezauważalne. Jeżdżę głownie na krótkich dystansach 8-10 km i olej nie zdąży mi się nawet zagrzać do temperatury roboczej. Jeżeli boisz się oleju lekkobieżnego to wybierz taki w klasie ACEA A3 lub C3. Ten olej 5w30 jest tylko po to aby wydłużyć żywot KZFR, bo samemu silnikowi to nie robi większej różnicy.
    Technologie się zmieniają, Polonezy, Fiaty po przebiegu 100 kkm już były mocno zużyte, a samochody zachodnie produkowane 10-15 lat temu przy takim przebiegu to dopiero były dotarte. Niestety w społeczeństwie nadal pokutują błędne przekonania i mity. Silniki samochodów mają coraz cieńsze kanały olejowe wiec muszą być zalewane olejami o mniejszej lepkości. Na rynku są już oleje 0w16 a nawet 0w12 dedykowane do najnowszych hybryd.

    0
  • #18 05 Maj 2017 11:46
    piotrek121ol
    Poziom 11  

    No powiem Ci, że dałeś mi trochę do myślenia i stoję w kropce :) Czy pod wpływem wysokiej temperatury (obroty powyżej 3tyś i jazda powyżej 120km/h) w trasie 100-300 km olej 5W30 nie staje się rzadszy. Czy przy tym przebiegu i takiej jeździe jak napisałem powyżej nie lepiej zalać jednak 5W40 ? Faktycznie codziennie rano (lato-zima) robię krótką trasę 9km do pracy + powrót, ale w weekend robię już długie trasy i w ciągu roku robię 20 000 tyś km.
    Jakie oleje 5W30 spełniające normę mojego samochodu polecacie? znalazłem:
    ELF SXR900 A5
    Gulf 5w30 A5
    Motul 8100 ECO-NERGY
    Shell Helix Ultra

    0
  • #19 05 Maj 2017 12:40
    griszka85
    Poziom 2  

    To kup nielekkobieżny 5w30 ACEA A3 z HTHS>3,5, czyli taki jak dla 5w40. Nie musisz trzymać się sztywno normy RN0700 bo nie ma w niej niczego szczególnego, to nie VW z pompowtryskami, że musi być WV 500-ileś. Przy takich resursach między wymianami to raczej celowałbym w oleje z wyższej półki cenowej Amsoil, Millers, Lotos QUAZAR, Penrite, Eneos, Liqui Molly, Megiun.
    Ja wymieniam olej raz w roku co 5 tys. km wiec leje te tańsze. Drogi olej od taniego różni się głownie tym, że wolniej ulega degradacji.

    EDIT:
    Zamiast oleju ACEA A3 możesz wybrać ACEA C3 (midSAPS - średniopopiołowy), bo olei A3 jest ograniczony wybór, a C3 wyjdzie na zdrowie katalizatorowi, niestety dla silnika to minimalnie gorzej (mniej dodatków przeciwzużyciowych i neutralizujących).

    0
  • #20 12 Sie 2017 15:13
    Gulf Polska
    Poziom 1  

    Proponujemy skorzystanie z przeglądarki „Dobierz swój olej” na stronie internetowej Gulfa. Jest to narzędzie, które wskaże produkty dostępne w ofercie GULF do konkretnych aplikacji: silnik, przekładnie, układ chłodzenia, a także dobór smarów (proszę sprawdzić opis silnika, gdyż przeglądarka wskazuje inny model Renault – Fluence 1.6 16V)

    0