Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 - Źle pracujący silnik. Błąd EMS4770, EMS4802, EMS 4759

FragLee 24 Apr 2017 09:31 4236 7
Texa Poland
  • #1
    FragLee
    Level 10  
    Na placu mam Scanie r420 Euro 4

    Usterka:
    -nie wchodzi na obroty, jak doda się gaz to się krztusi.
    -po odpaleniu słychać ostre walenie tłoka na jednym cylindrze.
    -po kilku minach się uspokaja, lecz po odłączaniu cylindra testerem (6) znowu zaczyna ostro tłuc.
    -sprawdzono panewki, zawory, cewki, wyregulowano wtryskiwacze,
    - po zdjęciu kolektora wydechowego, widać jak by przelewał pompo wtryskiwacz,
    -Właściciel mówi że były regenerowane niedawno, serwis stwierdził że pompo wtryskiwacze te są nieśmiertelne, że ich się nie wymienia.
    -W komputerze diagnostycznym wyświetla się błąd EMS 11180 (Czyli wszystko i nic) nie można go skasować.
    -na desce można dodatkowo odczytać błędy EMS4770,EMS4802, EMS 4759, BMS 21525 (proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów)
    -przy gaszeniu też się silnik dziwnie zachowuje jak by jeszcze chwilę palił na jeden cylinder.
    Co według was może być przyczyną usterki? Czy te pompo wtryskiwacze?

    Poniżej film z pracy silnika ze zdjętym kolektorem wydechowym.

    https://www.youtube.com/watch?v=pGVQJIMM5gA&feature=youtu.be
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    darfur5
    Level 34  
    Wygląda to na popowtryskiwacz ale żeby być pewnym to zamień ten ( chyba piąty z tego co zauważyłem ) z innego cylindra i zobacz co będzie się działo.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #3
    krisek66
    Level 12  
    EMS 4770
    Zasilanie paliwem cylindrów

    Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3.

    Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego.

    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo.

    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne. Wykasuj pamięć kodów usterek, uruchom silnik i zwiększ obroty.
    Sprawdź, czy silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia. Wymień zawór elektromagnetyczny,
    jeśli usterka nadal występuje.

    EMS 4802
    Zasilanie paliwem cylindrów

    Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku do przedniego zespołu cylindrów 1-3.

    Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego.

    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo.

    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne. Wykasuj pamięć kodów usterek, uruchom silnik i zwiększ obroty.
    Sprawdź, czy silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia. Wymień zawór elektromagnetyczny,
    jeśli usterka nadal występuje.

    EMS 4759
    Zasilanie paliwem cylindrów

    Moment obrotowy tylnego zespołu cylindrów 4-6 jest zbyt wysoki w porównaniu do przedniego zespołu cylindrów 1-3.

    Jeden z zaworów elektromagnetycznych dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia wtrysku powoduje nieprawidłowy moment obrotowy silnika dla jednego zespołu cylindrów. Przyczyną może być zbyt mała dawka paliwa do cylindrów przedniego zespołu, lub zbyt duża dawka paliwa do cylindrów tylnego zespołu.
    Jeśli prędkość silnika zwiększa się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa tylnego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt dużo paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika zmniejsza się, zawór elektromagnetyczny dawki paliwa przedniego zespołu cylindrów prawdopodobnie zaciął się w położeniu, w którym zbyt mało paliwa zostaje dostarczane do cylindrów.
    Jeśli moc silnika spada i powstaje biały dym, zawór elektromagnetyczny wyprzedzenia wtrysku przedniego zespołu cylindrów prawdopodobnie dostarcza za mało paliwa. Przez to wtrysk następuje za późno by nastąpiło spalanie.

    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, ponieważ prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do zakresu 500-850 obr/min przez zawór odcinający dopływ paliwa.
    Prawdopodobnie zostanie wygenerowany także kod usterki 135 (niskie ciśnienie paliwa). W takim wypadku wykonaj diagnostykę zgodnie z 135. Takie wahania momentu obrotowego mogą być przyczyną nierównomiernej pracy silnika i mogą być na tyle niewielkie, że kierowca lub mechanik ich nie zauważy.
    Przyczyną nierównomiernej pracy silnika i wahań momentu obrotowego, które powodują zapisanie kodu usterki, może być także mieszanka powietrza. Nie ma potrzeby usuwania usterki.

    Jeżeli prędkość obrotowa silnika wzrosła, wymień zawór elektromagnetyczny regulujący dawkę paliwa w tylnym zespole cylindrów.
    Jeżeli silnik stracił moc, wymień zawór elektromagnetyczny regulujący dawkę paliwa w przednim zespole cylindrów.
    Jeśli silnik stracił moc i emituje biały dym, wymień zawór elektromagnetyczny sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku przedniego zespołu cylindrów.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Pozwolę sobie zacytować "-po kilku minach się uspokaja, lecz po odłączaniu cylindra testerem (6) znowu zaczyna ostro tłuc. " możesz mi wytłumaczyć jakim cudem
    To jest układ HPI a nie PDE czy common rail tu się nie da wyłączyć jednego z cylindrów.
    Masz po dwa zawory(jeden od dawki i drugi od kąta wtrysku) na każdy zespół cylindrów (1-3)(4-6)

    Sprawdz przewody między jednostką sterującą a elektrozaworem.

    Dodano po 43 [minuty]:

    Jednostka sterująca silnika steruje zaworem elektromagnetycznym, wykorzystując sygnał PWM +24 V. Zawór elektromagnetyczny otrzymuje napięcie ok. 120 V, które następnie spada do 24 V. Czas otwarcia zaworu elektromagnetycznego określa jednostka sterująca; im dłuższe są impulsy sygnału PWM, tym dłuższy czas otwarcia zaworu.

    Ilość paliwa wtryskiwanego do cylindrów jest określona w zależności od czasu otwarcia zaworów elektromagnetycznych.

    Jeśli jednostka sterująca silnika nie jest w stanie prawidłowo sterować zaworami elektromagnetycznymi, powstanie kod usterki.

    Monitorowanie działania zaworu elektromagnetycznego

    Do wykrywania usterek zaworów elektromagnetycznych wykorzystywane są informacje z czujników prędkości silnika. Jednostka sterująca silnika wykorzystuje informacje o prędkości obrotowej silnika do porównania przyspieszenia koła zamachowego przy każdym wtrysku. W ten sposób jednostka sterująca silnika jest w stanie stwierdzić, czy wystąpiła nieprawidłowa różnica momentu między przednim a tylnym zespołem cylindrów, spowodowana nieprawidłową dawką paliwa wskutek usterki jednego z zaworów elektromagnetycznych.

    Jeśli jednostka sterująca silnika wykryje różnicę momentu między zespołami cylindrów, zostanie wygenerowany kod usterki. W tym czasie moment obrotowy silnika zostanie ograniczony, lub jeśli różnica jest tak duża, że zachodzi ryzyko nadmiernej prędkości, dawka paliwa zostanie ograniczona przez zawór odcinający paliwo.
  • #4
    FragLee
    Level 10  
    Jesteśmy na etapie:
    Jedyny błąd jaki został to: EMS 11180
    Silnik zaczął wchodzić na obroty, lecz nieraz dostaje samozapłon po zgaszeniu, chyba na 5 i 6 cylindrze.
    Ktoś zalecił byśmy zamienili pompo wtryskiwacze miejscami, 5 i 6 przełożyć na 2 i 3 cylinder. (nie zostało to jeszcze zrobione) Oczywiście nowe gumki od razu. Wg mnie 5 i 6 wtryskiwacz ma za wysokie wskazania na Testerze TEXA. W momencie jak dawka dochodzi do +/-10 na biegu jałowym po zgaszeniu silnika silnik jeszcze ma przez 10 s około, ma samozapłon. Przy pracy na biegu jałowym jak dawka nie zbliża się do +/-10 silnik gaśnie prawie normalnie. Zawór gaszenia(czerwony jest nowy)

    1. Zregenerowano pompo wtryskiwacze.
    2. Wyczyszczono układ paliwowy.
    3. Sprawdzono cewki. (podmieniono z innego auta, po podmianie zaczął chodzić lepiej lecz nie idealnie) – jeszcze zamienimy je miejscami,
    Jeszcze zastanawiam się czy może by wymienić zawory elektromagnetyczne (cewki), chyba że uszkodzona jest jednostka sterująca.

    jeszcze musimy sprawdzić: Przewody między jednostką sterującą a elektrozaworem. Choć wątpię w tą usterkę.
  • #5
    darfur5
    Level 34  
    Na " czerwonym zaworze " często są zastosowane dwie sprężyny ( blaszki) co ułatwia gaszenie silnika ale w niektórych przypadkach jest kłopot z jego uruchomieniem.
  • #7
    FragLee
    Level 10  
    Zawór gaszenia jest zainstalowany prawidłowo.
    Dziś auto było na diagnostyce w komputerowej w Scanii, jedyne co zalecili to wymiana wszystkich Pompo wtryskiwaczy i nowych cewek. koszt max 20 000 zł... Bez przesady.

    W poniedziałek zajmiemy się:

    1. zmianą miejsc cewek miejscami,
    2. zdjęciem kolektora wydechowego
    3. sprawdzenie czy po zmianie cewek zmienią się parametry balansu tłoków
    4. Teraz gorzej chodzi na 4,5,6 garze
    5. Następnie jak nie pomoże zamienimy pompo wtryskiwacze miejscami. (jak będzie znowu "lać" 1,2,3 to znaczy że źle zostały zregenerowane pompowtryskiwacze.

    Czy macie jeszcze jakieś propozycje co można coś jeszcze sprawdzić najszybszym, najtańszym sposobem.

    Czy można cewki sprawdzić na stole czy działają prawidłowo? sprawdziliśmy je tylko pod względem działania, działają, ale czy do końca prawidłowo nie wiemy, i czy się nie zacinają też nie wiemy.
  • #8
    mobil1
    Level 11  
    Czy rozwiązaliście ten problem co było przyczyną mam podobny objaw. Jak prawidłowo sprawdzić te cewki?