Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI

Kaaamilreus 27 Apr 2017 14:58 11652 67
Wago
  • #31
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Kaaamilreus wrote:
    Na podpietej kości

    Sprawdzaj na odpiętej.

    Teraz już i tak nie ważne.

    Kaaamilreus wrote:
    gościu od klimy mowil ze to normalne jak odepne sprężarke od zasilania auta i podlacze pod inne źródło zasilania.

    Chyba tu moja pomoc się kończy
    Dawałeś napięcie z innego źródła niż naprawiane auto?

    Prosto z akumulatora auta.
  • Wago
  • #32
    kamo502
    Level 20  
    Kaaamilreus wrote:
    Prosto z akumulatora auta.

    To ja już nic z tego nie rozumiem.

    Sprawdź raz jeszcze z odpiętą kostką
    Quote:

    Podając +12V na pin 1 i 4 sprawdź dwa biegi wentylatora.
    Podając +12V na pin 2 i 20, masa na pin 6 sprawdź dwa biegi drugiego wentylatora.
    Podając +12V na pin 7 sprawdź czy sprzęgło kompresora pracuje.


    Jeżeli wszystko jest OK.
    Quote:

    Na pinie 17 kostki od zasilania powinien być brązowo fioletowy przewód. Włącz zapłon, kostki podpięte i za kostką podaj mu masę. Sprzęgło powinno się załączyć
  • #33
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Kaaamilreus wrote:
    Prosto z akumulatora auta.

    To ja już nic z tego nie rozumiem.

    Sprawdź raz jeszcze z odpiętą kostką
    Quote:

    Podając +12V na pin 1 i 4 sprawdź dwa biegi wentylatora.
    Podając +12V na pin 2 i 20, masa na pin 6 sprawdź dwa biegi drugiego wentylatora.
    Podając +12V na pin 7 sprawdź czy sprzęgło kompresora pracuje.


    Jeżeli wszystko jest OK.
    Quote:

    Na pinie 17 kostki od zasilania powinien być brązowo fioletowy przewód. Włącz zapłon, kostki podpięte i za kostką podaj mu masę. Sprzęgło powinno się załączyć

    Dałem masę na pin 17 i sprężarka załącza, po jakimś czasie gdy chłodnica klimy zrobi się cieplejsza załączają się wiatraki na pierwszy bieg.
  • #34
    kamo502
    Level 20  
    Czyli pracuje prawidłowo?

    To teraz albo ECU nie dostaje info ze włączona klimatyzacja, ECU nie ma komunikacji ze sterownikiem, ECU uszkodzone.

    Później podeślę które piny sprawdzić.
    Będzie trzeba zdemontować błotnik. Tam jest ECU w Dieslu.
  • Wago
  • #37
    kamo502
    Level 20  
    Masz na silniku przykrecony?

    Może i tak jest. Nie wiem czy mi się nie pomyliło z Y20DTL.

    Chodzi o sterownik silnika
  • #39
    kamo502
    Level 20  
    Mam opis X17DTL

    Myślę że będzie pasować

    Sterownik ECU:
    Pin 33. Tu powinno się pojawiać 12V po włączeniu klimatyzacji w kabinie.
    Jeżeli się pojawia to jedziemy dalej:

    Przejście:
    Pin 41 z ECU z pinem 10 sterownika
    Pin 66 z ECU z pinem 17 sterownika

    Sprawdź jeszcze przejścia:
    Pin 27 z ECU (sygnał prędkości) z pinem 13 sterownika
    Pin 28 z ECU (info o temperaturze) z pinem 16 sterownik
  • #41
    kamo502
    Level 20  
    Jak sprawdzasz ciągłość to zawsze odpinaj. Układ wewnątrz może nieraz pokazywać zwarcie pomiędzy żyłami.

    Ta która idzie w stronę wnętrza a nie ta z osprzętem silnika
  • #42
    Kaaamilreus
    Level 8  
    Pin 33 w ECU nie ma 12v, w jednym, nie wiem doklanie, ktora kosc idzie do kabiny, ale wydaje mi sie ze kość nr 2 jest to kabel niebiesko-czerwony i jest na nim 6v i nie zmienia sie po przełączeniu przycisku AC w aucie, a w drugiej kości jest to kabel brązowo-bialy.
  • #43
    kamo502
    Level 20  
    Nie zgadza się chyba opis.
    Poszukaj po kolorze: czarno zielony

    Na foto na 99% górna kostka. Ta odpieta.
  • #44
    Kaaamilreus
    Level 8  
    Też mi się wydaje, że opis jest inny, przejścia między ECU a modułem też się nie zgadzały z pinami, które podawałeś. Sprawdzę kolory w niedziele bo jutro do pracy ;/
  • #45
    Kaaamilreus
    Level 8  
    Przepraszam, że dopiero teraz wznawiam prace z autem ale niestety praca mnie zmusiła do zaprzestania prac.
    Sprawdzałem przewody czarno- zielone w kostce wchodzącej (są dwa kable z takim kolorem) i wszystkie te kable są masą.


    Sprawdziłem jeszcze raz i na pin 45 w kostce ECU dochodzi 12v po załączeniu włącznikiem w aucie.
  • #46
    kamo502
    Level 20  
    Kaaamilreus wrote:
    Sprawdziłem jeszcze raz i na pin 45 w kostce ECU dochodzi 12v po załączeniu włącznikiem w aucie.


    Czyli instalacja wnętrze > komora silnika jest OK.

    Sprawdź jeszcze i opisz na których pinach ECU jest przejście.
    Sterownik klimatyzacji piny 10,13,16,17
  • #47
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Kaaamilreus wrote:
    Sprawdziłem jeszcze raz i na pin 45 w kostce ECU dochodzi 12v po załączeniu włącznikiem w aucie.


    Czyli instalacja wnętrze > komora silnika jest OK.

    Sprawdź jeszcze i opisz na których pinach ECU jest przejście.
    Sterownik klimatyzacji piny 10,13,16,17


    Opisuje przejścia między pinami:
    Pin sterownika 10 - pin ECU 8 (brązowo-zielony) jest przejście
    Pin sterownika 17- pin ECU 7 (brązowo-fioletowy) jest przejście
    Pin sterownika 13- pin ECU 11 (zielony) jest przejście
    Pin sterownika 16- pin ECU 55 (niebieski) jest przejście.
  • #48
    kamo502
    Level 20  
    Trochę niedobrze. Myślałem że gdzieś ty będzie przerwa.

    To wszystkie połączenia ze sterownikiem wentylatorów są OK.

    Albo sterownik albo ECU.
    Nie masz poglądu teraz na błędy?

    Zielony i niebieski to sygnały o temperaturze i prędkości.
    Czy wentylator chłodzący silnik uruchamia się jak auto się zagrzeje?

    Jest ostatni sposób.
    Odpalić klimatyzację "na krótko"

    Brązowo fioletowy dać do masy na pracującym silniku. Dobrze aby odciąć go od ECU.
    Jak nie ruszy to:
    Brązowo fioletowy złączy z brązowo zielonym tez odciętym od ECU.
  • #49
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Trochę niedobrze. Myślałem że gdzieś ty będzie przerwa.

    To wszystkie połączenia ze sterownikiem wentylatorów są OK.

    Albo sterownik albo ECU.
    Nie masz poglądu teraz na błędy?

    Zielony i niebieski to sygnały o temperaturze i prędkości.
    Czy wentylator chłodzący silnik uruchamia się jak auto się zagrzeje?

    Jest ostatni sposób.
    Odpalić klimatyzację "na krótko"

    Brązowo fioletowy dać do masy na pracującym silniku. Dobrze aby odciąć go od ECU.
    Jak nie ruszy to:
    Brązowo fioletowy złączy z brązowo zielonym tez odciętym od ECU.


    Moduły wentylatorów wkładałem 4 i na żadnym nie ruszyło, gdy auto się zagrzeje, to oba wentylatory sie załączają i chłodzą silnik.
    Gdy podłącze klimę na krótko, to będzie pracować poprawnie? chodzi mi o to jak czynnik ucieknie, albo temp spadnie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czyli diagnoza jest taka że z ecu masa nie dociera na pin 17 w module wentylatorów. Opłaca się regenerować ECU ?.
  • #50
    kamo502
    Level 20  
    Tylko zauważ że wcześniej doszliśmy ze kilka ponownie było chyba zamienionych?

    Pisze z telefonu i nie za dużo roboty aby kopać w tył posty.

    Do sprawdzenia modułu nie musisz się obawiać. Będzie chodzić normalnie. ECU nie podniesie obrotów tylko.
  • #51
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Tylko zauważ że wcześniej doszliśmy ze kilka ponownie było chyba zamienionych?

    Pisze z telefonu i nie za dużo roboty aby kopać w tył posty.

    Do sprawdzenia modułu nie musisz się obawiać. Będzie chodzić normalnie. ECU nie podniesie obrotów tylko.

    No właśnie mam w domu 2 moduły FT i CJ i po podmianie nie ruszyła, podmieniałem jeszcze od znajomego z zafiry i jeszcze moduł czarny od benzyny i nie ruszyło, więc myślę ze to ECU siedzi ;/
  • #52
    kamo502
    Level 20  
    A masz czynnik w układzie?
    Ciekawe jaką wartość podaje czujnik

    Szkoda że nie masz dostępu do komputera byśmy wiedzieli co widać.
    Do czujnika dochodzą 3 przewody
    Na jednym powinna być masa, na drugim +5V, trzeci to sygnał zwrotny o ciśnieniu.
    Namierz go (nie pamiętam kolejności) i sprawdź ile jest volt
  • #53
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    A masz czynnik w układzie?
    Ciekawe jaką wartość podaje czujnik

    Szkoda że nie masz dostępu do komputera byśmy wiedzieli co widać.
    Do czujnika dochodzą 3 przewody
    Na jednym powinna być masa, na drugim +5V, trzeci to sygnał zwrotny o ciśnieniu.
    Namierz go (nie pamiętam kolejności) i sprawdź ile jest volt


    Czynnik jest.
    Masa jeste, 5v dochodzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Masz jeszcze jakieś pomysły co może być walnięte? i co byś zrobił na moim miejscu aby uruchomić klimę?
  • #54
    kamo502
    Level 20  
    Sprawdź ile volt jest na 3 przewodzie.
    Ustalimy jaką wartość podaje czujnik
  • #55
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Sprawdź ile volt jest na 3 przewodzie.
    Ustalimy jaką wartość podaje czujnik

    Na 3 przewodzie miernik pokazuje ,105v.
  • #56
    kamo502
    Level 20  
    105V czy miałbyc przecinek?
    1,05V

    6bar - 0,92V
    7bar - 1,06V
    8bar - 1,21V

    Teoretycznie wszystko OK

    Ja bym teraz tylko sprawdził czy brązowo-fioletowy ze sterownika do ECU po podaniu masy załączy klimatyzacje.
  • #57
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    105V czy miałbyc przecinek?
    1,05V

    6bar - 0,92V
    7bar - 1,06V
    8bar - 1,21V

    Teoretycznie wszystko OK

    Ja bym teraz tylko sprawdził czy brązowo-fioletowy ze sterownika do ECU po podaniu masy załączy klimatyzacje.

    Tak, miał być przecinek. Napięcia sprawdzałem na odpiętej kostce od czujnika ciśnienia.
    Dawaliśmy masę na pin 17 w sterowniku i klimatyzacja załączała.

    Czyli napięcie 12v z włącznika w kabinie wychodzi, ale masa z ecu (kabel brązowo-fioletowy) na pin 17 w sterowniku nie wychodzi.
  • #58
    kamo502
    Level 20  
    Kaaamilreus wrote:
    Napięcia sprawdzałem na odpiętej kostce od czujnika ciśnienia.


    Źle, czujnik musi być wpięty.
    Jak inaczej sprawdzić jakie jest ciśnienie?

    Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI



    Druga sprawa. Nie mam jak tego sprawdzić teraz ale po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia nie powinno być na nim napięcia.
    A u Ciebie jest
  • #59
    Kaaamilreus
    Level 8  
    kamo502 wrote:
    Kaaamilreus wrote:
    Napięcia sprawdzałem na odpiętej kostce od czujnika ciśnienia.


    Źle, czujnik musi być wpięty.
    Jak inaczej sprawdzić jakie jest ciśnienie?

    Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI



    Druga sprawa. Nie mam jak tego sprawdzić teraz ale po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia nie powinno być na nim napięcia.
    A u Ciebie jest

    Ale napięcia tego 5v czy 1,05v?. Zaraz sprawdzę na wpiętej wtyczce.
  • #60
    kamo502
    Level 20  
    Kaaamilreus wrote:
    Czyli napięcie 12v z włącznika w kabinie wychodzi, ale masa z ecu (kabel brązowo-fioletowy) na pin 17 w sterowniku nie wychodzi.


    Obroty podnosi?
    Z kabiny wszystko OK oraz z tego co piszesz osprzęt też jest OK

    Quote:
    na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty)

    dot silnika X18XE1

    u Ciebie pin 49 to pin ECU 7 a pin 34 to pin ECU 8

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kaaamilreus wrote:
    Ale napięcia tego 5v czy 1,05v?. Zaraz sprawdzę na wpiętej wtyczce.


    Do czujnika powinno dochodzić 5V oraz masa. (Punkty odniesienia)
    Czujnik działa na zasadzie, że ze wzrostem ciśnienia rośnie wartość napięcia na tym trzecim przewodzie względem masy.

    Taki wykres mniej więcej liniowy (zależy od charakterystyki czujnika) gdzie na osiach masz napięcie i ciśnienie

    Rysunek teoretyczny

    Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI