Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c 360 - Ciśnienie oleju oraz wycieki

End666 24 Kwi 2017 20:55 444 12
  • #1 24 Kwi 2017 20:55
    End666
    Poziom 6  

    Witam , męczy mnie problem ciśnienia oleju w C 360, tydzień temu wymieniłem pompę oleju, przy remoncie została stara. silnik od remontu zrobił 30 mth, pompę wymienialem bo ciśnienie było 3at na zimnym i 2,4 przy 80 stopniach, nowa Pompa na zimno daje 5at przy obrotach 650, 5,5 na wyższych obrotach. Zrobiłem 1mth na obrotach 1200 w łuparce i ciśnienie na wolnych obrotach 3at przy temperaturze 60 stopni.
    Troszkę się poci korpus filtra oleju oraz spod jednej głowicy, możliwe jest ze na tych dwóch małych wyciekach gubi 2 at ciśnienia po rozgrzaniu?
    Leje jeszcze olejem prawdopodobnie na prowadnicy zaworu wydechowego trzeciego cylindra , sprawdziłem pierścienie, w cylindrze sucho a z wydechu olej jak w silniku do remontu.
    Ktoś mi coś podpowie? Powoli zaczynam wątpić w sens napraw tego ciągnika.
    Pozdrawiam Pany

  • #2 24 Kwi 2017 21:14
    bearq
    Poziom 35  

    Jeśli gubi ciśnienie to albo na wale albo na wałku, pocenie nie ma nic do rzeczy. Remont jak remont, zależy co było robione i jak robione.

  • #3 24 Kwi 2017 21:28
    End666
    Poziom 6  

    Robione było dosłownie wszystko, wałek rozrządu został stary, zakład w tyczynie osiował blok i mieli sprawdzić wałek rozrządu, wymieniony nie był, czy sprawdzili pewności nie mam. Luzu wzdłużnego na wale nie ma, korbowody troszkę jak by luźne ale takiej wiedzy nie mam żeby to zweryfikować. Silnik składałem sam, przez tydzień czasu po godzinach, bardzo dokładnie i czysto.
    W każdym razie wydaje mi się że nieszczelnośc na połączeniu korpusu filtra oleju z blokiem ma wpływ na ciśnienie oleju.

  • #4 24 Kwi 2017 22:30
    sewo.k
    Poziom 22  

    Żeby ciśnienie spadało do tego stopnia to musi się lać a nie pocić. To coś innego jak kolega wspomniał wał, wałek rozrządu, pompa oleju czy choć by zawór bezpieczeństwa.
    Co do oleju w kolektorze możesz na tłoku oleju nie znaleźć po prostu się spala a coś tam wyrzuci. Ogólnie po wymianie kompletów to nic nowego. Prowadnice jeśli nie były robione możesz sprawdzić ale jeśli na wolnych obrotach pluje to nie jest jej wina. Przez nią na wolnych nie przeleci kropla oleju bo on się tam po prostu nie dostaje.

  • #5 24 Kwi 2017 23:03
    End666
    Poziom 6  

    Żeby olej uciekał na wale to musiało by go przytrzec, jakie by mogły być powody takiego stanu? Wał był nowy z Ostródy, panewki ursus.
    Przy wymianie pompy oleju wyjąłem trzeci tłok który pluje olejem, sprawdziłem pierścienie bo to była pierwsza myśl co do wyrzucenia oleju ale pierścienie całe, bez śladów zużycia.
    Panewka korbowe górna była metaliczna w górnej części, reszta panewki tak jak i dolna były srebrne, tutaj szukać przyczyny?

  • #6 25 Kwi 2017 00:02
    bearq
    Poziom 35  

    Nie wiadomo gdzie szukać przyczyny, przy składaniu należało wszystko pomierzyć czujnikami zegarowymi, teraz zgaduj zgadula tym bardziej że nie wiadomo co z wałkiem.
    Zacznij od pompy i zaworu ciśnieniowego oleju, jeśli dobierasz się do panewek to rób zdjęcia i mierz wał. Wiele to nam powie

  • #7 25 Kwi 2017 05:33
    End666
    Poziom 6  

    Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło.
    To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i ładnie pasowały, bez luzów. W weekend się za niego chyba wezmę.

  • Pomocny post
    #8 25 Kwi 2017 06:43
    sewo.k
    Poziom 22  

    Jeśli wymieniane były komplety to często się zdarza że 60-ka pluje olejem i nie jest to feler ani wina uszkodzonych pierścieni. Z czasem dotrą się do cylindra i pluć przestanie.
    Druga sprawa to na wolnych obrotach książkowo ciśnienie oleju min. 1.5 bara, przy 2200 4-4,5 bara. Jeśli u ciebie coś w silniku zostało pominięte to nic dziwnego że jest trochę niższe i nie histeryzował bym specjalnie nawet gdyby na wolnych miał około 1-nego a na wysokich 3 bary. Te ciągniki chodzą lata przy prawie zerowym ciśnieniu na wolnych. Wiadomo zerowy powód do dumy ale niestety tak eksploatują znam osobiście przypadki.
    Ja bym na razie nic nie robił bo ciśnienie masz a w przyszłości po prostu zalewał lepszym olejem.
    A możesz sprawdzić zawór bezpieczeństwa w starych zdarza się że jest wypłukana iglica.

  • Pomocny post
    #9 25 Kwi 2017 10:55
    bearq
    Poziom 35  

    End666 napisał:
    Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło.
    To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i ładnie pasowały, bez luzów. W weekend się za niego chyba wezmę.

    Gdybyś czuł luz na panewkach to zapewne ten silnik by nawet nie chodził. Takich rzeczy się nie mierzy za pomocą siły i szarpania. Blok po osiowaniu, też nie wiadomo jak to było zrobione. Od tyle. Pluciem się nie przejmuj, przejdzie jak się dobrze dotrze.

  • #10 25 Kwi 2017 12:32
    End666
    Poziom 6  

    Jak coś robię to chciałbym żeby działało idealnie, nie mam doświadczenia z takimi silnikami więc zwracam uwagę na wszystko. Dzięki za odpowiedzi, zrobię mu docieranie do końca i zobaczę co będzie dalej. Końcem maja będę miał dla niego konkretną robotę to się okaże.
    Ps. Można gdzieś na forum zapytać o sprawy związane z remontem kosiarki rotacyjnej?

  • Pomocny post
    #11 25 Kwi 2017 13:08
    bearq
    Poziom 35  

    W tym samym dziale w którym jest ten temat. Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki ;)

  • #12 25 Kwi 2017 17:29
    mariusz090
    Poziom 10  

    Skoki ciśnienia w dużej mierze zależą też od użytego oleju. Jakiego użyłeś? Po docieraniu czyli ok 50mtg powinieneś go wymienić.
    Mam nadzieje, że stosujesz się do zaleceń podczas docierania:
    "W okresie docierania nie należy dopuszczać do dłuższej pracy silnika na niskich obrotach oraz do pracy przez dłuższy czas przy całkowitym obciążeniu."

    Skoro masz wyciek oleju spod głowicy to ten remont nie był jednak taki idealny jak chciałeś... Z jakim momentem dokręciłeś głowice? Spróbuj dokręcić do właściwej wartości. Jeśli to nie pomoże to zrzucaj głowice i załóż nową uszczelkę tak jak należy.

  • #13 25 Kwi 2017 17:39
    End666
    Poziom 6  

    Olej był już raz wymieniany, w połowie docierania, teraz jest lotos turdus, wcześniej był superol cb40. Na wolnych go nie zostawiam, jeżeli pracuje w łuparce to obroty 1200 i też co jakiś czas mu te obroty zmieniam. Obciążenie zgodnie z instrukcją od 30 mth obciążenia do 3/4 mocy.
    Głowica była zdejmowana i coś mi nie wyszło, reszta głowic Trzyma od początku, moment dokręcania 160Nm w trzech etapach

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME