Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami

Rick69 25 Kwi 2017 01:37 4293 33
  • #1 25 Kwi 2017 01:37
    Rick69
    Poziom 5  

    Witam,
    Jakiś czas temu jadąc w lewym tylnym kole zacząłem słyszeć ocieranie..
    Pomyślałem że czas moich hamulców dobiega końca..
    Wyciągnąłem bęben oczyściłem wszystko i jakiś czas było dobrze..
    Niestety znów pojawiło się charakterystyczne ocieranie..
    Zważywszy na stan hamulców..

    Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami

    Podjąłem decyzję o ich zapobiegawczej wymianie..
    I tak wymieniłem bębny, szczęki, cylinderki, nowy zestaw sprężyn..
    Wszystko zamontowałem - odpowietrzyłem układ hamulcowy i dzięki Bogu nie ukręciłem przewodów [nie ma to jak klucz do przewodów..]

    Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami





    Prawe tylne koło cud malina natomiast lewe znów marudzi..
    Nadmienię iż wszystko ładnie oczyściłem i znów ten sam problem - dodam że bęben się nagrzewa natomiast drugi nie..
    Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe..
    Tak to wygląda w praktyce..





    Proszę o pomoc ponieważ dziennie robię około 50km i chciałbym jeździć bezpiecznie - gdzie szukać problemu?

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #3 25 Kwi 2017 01:54
    Rick69
    Poziom 5  

    Chodzi o powierzchnię gdzie leżą klocki?
    Oczyściłem wszystko tj. szczotka na wiertarkę i.. nic..

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bęben jest nowy - wszystko czyściłem zmywaczem do hamulców więc nie ma prawa..

    0
  • #4 25 Kwi 2017 02:01
    WędkarzStoLica
    Poziom 31  

    Ewidentnie szoruje. Ja bym zamienił cylinderki stronami i jeśli to nie pomoże to szukać przyczyny poza kołem, zakładając, że wszystko dobrze złożone.

    0
  • #5 25 Kwi 2017 02:05
    Rick69
    Poziom 5  

    A może koło krzywe czy coś?

    1
  • #6 25 Kwi 2017 02:12
    WędkarzStoLica
    Poziom 31  

    A co ma z tym wspólnego krzywe koło?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #7 25 Kwi 2017 07:05
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    bęben ociera o tarcze kotwiczną.

    0
  • #8 25 Kwi 2017 09:00
    Rick69
    Poziom 5  

    Też mi się tak wydaje..
    Tylko co z tym zrobić?
    Jakoś wyczyścić?

    0
  • #9 26 Kwi 2017 00:00
    mario 77
    Poziom 22  

    szymitsu21 napisał:
    bęben ociera o tarcze kotwiczną.

    Rick69 napisał:
    Też mi się tak wydaje..
    Tylko co z tym zrobić?

    Obejrzyj tarcze dookoła , jeśli faktycznie tam trze to będą ślady (albo na tarczy albo na bębnie). Tarcza może być odkształcona jeśli jest przerdzewiała. Odpuszczałeś ręczny przed wymianą szczęk i bębnów ? Nie może być tak że przy nowych szczękach , bębnach i skręconym samoregulatorze nie możesz założyć bębna .

    0
  • #10 26 Kwi 2017 08:51
    jerry1960
    Poziom 33  

    Sprawdź czy szczęki nie trą o bęben bokiem ( czyli czy nie są szersze od orginału ).

    0
  • #11 26 Kwi 2017 10:42
    mario 77
    Poziom 22  

    jerry1960 napisał:
    Sprawdź czy szczęki nie trą o bęben bokiem ( czyli czy nie są szersze od orginału ).

    Byłoby to samo na dwóch kołach.

    0
  • #12 26 Kwi 2017 11:07
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Słychać jak by bęben ocierał o blachę , a nie o szczękę . Tez stawiam na tarcze mocującą . Na zardzewiałej tarczy będą widoczne ślady wytarcia . Może dostała kamieniem pod czas jazdy . Przed wymianą było to samo .?! :|

    0
  • #13 26 Kwi 2017 14:31
    Rick69
    Poziom 5  

    Wyczyściłem PORZĄDNIE tarczę kotwiczną.
    Brak zmian - szczeki ocierają o bęben.
    Generalnie problemem jest też ręczny w tym kole bo nie odbija więc komplet linek i sprężyn do wymiany na obie strony żeby było równomiernie.
    Myślałem że problemem może być też linka ręcznego ale zluzowałem na maksa i bez zmian.
    Dlatego wymienię linki ręcznego i sprężynki.

    Zastanawia mnie tylko dlaczego tak luźno chodzi spinka na lewej stronie szczęki..


    W drugim kole również ale nie aż tak luźno..

    0
  • #14 26 Kwi 2017 17:59
    jacek0503
    Poziom 21  

    Miałem to samo tylko dochodziło do "walenia" w tylne hamulce. Nie dość ze tarło to waliło. Dałem sobie spokój - pół roku walki. Cuda robiłem. Przestałem na to zwracać uwagę tym bardziej ze hamulce dobrze hamowały i było ok. TTTM.

    0
  • Pomocny post
    #15 26 Kwi 2017 18:42
    citromaniak
    Poziom 20  

    Zdejmij beben,pomaluj kredą szczeki z kazdej strony i załóz beben moze bedzie widac gdzie co trze.A jak zakładasz beben to w miare lekko wchodzi i obraca sie lekko w miare?Wyglada to na jakis felerny zestaw który kupiłes.Odłacz przewód hamulcowy zaslep go porzadnie,i pojezdzij troche i zobacz czy sie grzeje beben

    0
  • Pomocny post
    #16 26 Kwi 2017 19:59
    enhanced
    Poziom 38  

    Cytat:
    Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe..

    Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim?

    Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były ściśniete przed założeniem bębna to coś może źle wskoczył samoregulator?

    Przy zakładaniu bębna wchodzi rownomiernie na szczęki czy gdzieś cały zespół szczęk blokuje bęben (czy nie za nisko są lub za wysoko)?

    Sprawdź bez bębna jak się zachowują obie strony naciągając linke hamulca ręcznego - ale tutaj zaraz za kołem tak żeby jedną stronę naciągąc - może coś wyjdzie co nie tak chodzi i przez co się blokuje.

    0
  • #17 26 Kwi 2017 20:43
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Możliwe, że przewód giętki jest uszkodzony wewnątrz, zobacz czy ocieranie zniknie, po odkręceniu odpowietrznika. Jeśli tak, wymień wężyk gumowy.

    0
  • #18 26 Kwi 2017 23:43
    Rick69
    Poziom 5  

    enhanced napisał:
    Cytat:
    Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe..

    Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim?

    Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były ściśniete przed założeniem bębna to coś może źle wskoczył samoregulator?

    Przy zakładaniu bębna wchodzi rownomiernie na szczęki czy gdzieś cały zespół szczęk blokuje bęben (czy nie za nisko są lub za wysoko)?

    Sprawdź bez bębna jak się zachowują obie strony naciągając linke hamulca ręcznego - ale tutaj zaraz za kołem tak żeby jedną stronę naciągąc - może coś wyjdzie co nie tak chodzi i przez co się blokuje.


    1. Prawe i lewe koło - oba samoregulatory na minimum,
    2. Wchodzi dosyć ciasno - ustawiałem i tak i siak i dopiero za którymś razem weszło że tarło mniej ale po hamowaniu sytuacja wraca,
    3. Linki i sprężynki od ręcznego jutro wymieniam,
    4. Zmierzyłem trochę druciarsko odległości i na tym problematycznym szczęki są jakby trochę szerzej
    Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami Punto II 1.2 8v - Problem z tylnymi hamulcami

    5. Mogę malować kredą ale bęben się dosyć ciężko nakłada i wydaje mi się że szczęki są za szeroko - samoregulator jest na minimum i wszystko tak jak na drugim sprawnym kole a mimo to jest problem. Sprężynki nowe. Wszystko z Brembo. Tarcza kotwiczna mega oczyszczona z rdzy i mimo to brak różnicy.
    6. Tu nie ma przewodu giętkiego - tylko twarde

    0
  • #19 27 Kwi 2017 00:41
    mario 77
    Poziom 22  

    Rick69 napisał:
    Generalnie problemem jest też ręczny w tym kole bo nie odbija więc komplet linek i sprężyn do wymiany na obie strony żeby było równomiernie.
    Myślałem że problemem może być też linka ręcznego ale zluzowałem na maksa i bez zmian

    A patrzyłeś czy dźwignia do której zapinasz linkę nie dotyka wyżej piasty ? Nie ma na piaście śladów tarcia ? Możesz na próbę spróbować bez zapiętej linki.

    0
  • #20 27 Kwi 2017 01:39
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Rick69 napisał:
    6. Tu nie ma przewodu giętkiego - tylko twarde
    Ależ jest, jak najbardziej jest, leć palcem po tych twardych przewodach, znajdziesz i elastyczny ;) Właśnie dlatego tak często są pomijane i ludzie nie mogą sobie z hamulcami poradzić.
    przewody hamulcowe punto tył

    0
  • #21 27 Kwi 2017 10:10
    Rick69
    Poziom 5  

    Pawel wawa napisał:
    Rick69 napisał:
    6. Tu nie ma przewodu giętkiego - tylko twarde
    Ależ jest, jak najbardziej jest, leć palcem po tych twardych przewodach, znajdziesz i elastyczny ;) Właśnie dlatego tak często są pomijane i ludzie nie mogą sobie z hamulcami poradzić.
    przewody hamulcowe punto tył


    Aż sprawdzę..
    I faktycznie może robić aż takie cyrki?

    Dodano po 8 [godziny] 7 [minuty]:

    Zamówiłem ten wężyk jakby co to zwrócę..
    Uszkodzony wewnątrz..
    Nie wiem jakby to miało wpływać na pracę szczęk :)

    0
  • Pomocny post
    #22 27 Kwi 2017 13:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.

    0
  • #23 27 Kwi 2017 15:05
    enhanced
    Poziom 38  

    Raczej to nie wężyk/ciśnienie w nim - no chyba że to nie samoregulator blokuje (znaczy ma luzy) a siedzi na tłoczku, z opisu wynika że to na samoregulatorze się szczęki opierają i się już cofnać nie mogą.
    Wywal samoregulator i sprawdź (z czuciem) czy da sie jeszcze sciśnać tłoczek żeby z wiekszym luzem bęben wchodził - wtedy będziesz wiedział wszystko albo prawie wszystko. Bo albo samoregulator nie od tego modelu albo szczęki nie do tego modelu lub coś jeszcze.

    Sprawdzałes jak chodzą szczeki bez założonego bębna pociagając linke ręcznego tuż przy kole?

    0
  • #24 28 Kwi 2017 01:39
    Rick69
    Poziom 5  

    Sprawa rozwiązana w 50%.. A dlaczego w 50% już piszę..

    Coś mnie jeszcze tchnęło ze sprężynką..
    I co się okazało.. Dałem starą górną sprężynę i jak ręką odjął - nie to koło..
    Wszystko się kręci. Przy okazji wymieniłem linki ręcznego ze sprężynkami itp..
    Koła się kręcą! Ręczny ustawiony! Cały w skowronkach! Dziewczyna zadowolona..
    No to jazda próbna.. Hamowanie.. Ładnie.. Hamowanie.. Bzzzzzzzz... Stop!
    Myślę co jest Ku.. rcze... Powtórka.. ABS odbija jak szalony aż cały pedał drga..
    Nie wiem co się stało.. No to raz jeszcze na garaż i zluzowałem zupełnie ręczy..
    Wyczyściłem te pierścienie magnesowe z tyłu.. I powtórka..
    Brak zmian.. Masakracja.. Nie wiem co z tym zrobić..
    Układ odpowietrzony.. Mogłem coś zepsuć?
    Póki co wyciągnąłem bezpiecznik i świeci się kontrolka ABS i ręcznego ale nie odbija..
    Raczej nie powinno się tak jeździć bo z tego co wyczytałem w tym przypadku wszystkie koła hamują razem..
    No ale jakoś kobieta musi pokonać 50 km..

    Co mogło się stać?
    Najdziwniejsze że podczas tej sytuacji kontrolka się nie włączała..

    0
  • #25 28 Kwi 2017 09:58
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Teraz to diagnostyka z podglądem parametrów, prędkości poszczególnych kół. Prawdopodobnie uszkodziłeś koronkę, lub masz źle włożony czujnik. Błędów w ABS nie będzie i kontrolka się nie zaświeci, po prostu widzi mniejszą prędkość jednego z kół i odbija hamulec, co jest prawidłowe, gdy koło faktycznie jest w poślizgu i kręci się wolniej.

    0
  • #26 28 Kwi 2017 12:19
    Rick69
    Poziom 5  

    Mogę sam to zdiagnozować?
    Dysponuje kablem Viaken VAG KKL USB OBD2

    0
  • #28 28 Kwi 2017 13:45
    Rick69
    Poziom 5  

    Mam ten kabelek - http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html
    Dokupię zielony adapter - http://allegro.pl/adapter-mes-do-elm-kkl-multiecuscan-typ-1-2-3-4-5-i6568368428.html
    I powinno pójść? Bo z tego co widzę na stronie Multiecuscan Punto 2 1.2 8v 99' ABS to A1.
    Mam Punto 2 1.2 8v 2002 r. ale chyba to ten sam sterownik.

    W sumie odwaliłem trochę głupotę..
    Tj. wiertarką oczyściłem gniazdo na ręczny i końcówki szczotki przywarły do magnetycznego pierścienia..
    Wtedy jeszcze nie wiedziałem że są magnetyczne dopóki.. nie przysunąłem magnesu żeby je zebrać..
    No i myślę że coś rozkalibrowałem..

    0
  • #30 06 Maj 2017 13:31
    Rick69
    Poziom 5  

    Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób..

    Problemy
    - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła
    - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem
    - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h
    - Piszczy pasek alternatora


    1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,
    2. Dlatego w obu kołach wymieniono szczęki hamulcowe, cylinderki, sprężynki, bębny, odpowietrzono układ, [BREMBO]
    3. Po montażu prawe tylne koło obracało się bezproblemowe natomiast lewe ponownie ocierało,
    4. Wymieniono linki ręcznego ze sprężyną i zatrzaskiem, ponieważ przy ustawieniu ręcznego lewa linka po zwolnieniu dźwigni słabo odbijała,
    5. Przy próbie ustawienia ręcznego na nowych linkach brak znacznej poprawy,
    4. Po wymianie górnej sprężyny szczęki w lewym kole na starą, problem z ocieraniem ustąpił,
    5. Przy próbie regulacji ręcznego - koła delikatnie ocierają,
    6. Podczas hamowania odbija ABS -już przy 15-20km/h przy każdym hamowaniu,
    7. Brak błędów w układzie ABS - podłączane pod komputer,
    8. Podczas jazdy z podpiętym komputerem w celu analizy systemu ABS, przy hamowaniu każdorazowo wyrzuca z połączenia podczas załączenia się ABSu.
    9. Problem z ABSem pojawił się po wymianie hamulców - brak ingerencji w tylne czujniki ABS,
    10. W międzyczasie zapaliła się kontrolka układu wspomagania - rok temu był naprawiany zimny lut w module - po jakimś czasie zgasła i już się nie świeci.


    Wnioski
    - Być może wina leży w elektryce/Często palą się żarówki
    - Być może delikatne ocieranie jest normalne

    1