Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw T5 2,5 TDI - uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, a może tak ma być?

25 Kwi 2017 20:22 2694 6
  • Poziom 12  
    Witam
    Od dwóch lat jestem posiadaczem T5 2,5 TDI 130 KM 4 Motion. Auto zostało odkupione od Tauronu i jest używane rekreacyjnie jako kamper. Było przez poprzednich właścicieli ostro katowane po terenie. M.in jest pospawana miska olejowa i to chyba nie pierwsza - jest w niej niepodłączony czujnik poziomu oleju -wygląda jakby miska już była tam wymieniona. Ale problem mam inny - dziś zauważyłem że przy zapalaniu nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju ( i tak było odkąd mam auto). Tzn zapala się na sekundkę po przekręceniu kluczyka ( i to mnie zmyliło) ale zapala się z innymi kontrolkami - czyli taki test zegarów. Później pali się tylko kontrolka braku ładowania. Pytanie - czy powinna się świecić? a może jest to tak mądry silnik, że zapala kontrolkę, gdy jest niskie ciśnienie w trakcie pracy? Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Gdzie jest czujnik ciśnienia?
    z góry dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Mam octavie i w instrukcji pisze " Lampka kontrolna oleju świeci przez kilka sekund po włączeniu zapłonu.Jeśli lampka nie zgaśnie po uruchomieniu silnika lub zacznie migać podczas jazdy należy zatrzymać samochód i wyłączyć silnik "
  • Poziom 12  
    Tak, wiadomo że po uruchomieniu silnika zgaśnie. U mnie nie świeci przy uruchamianiu.
    Ale tak ma być - pomogło YouTube - jest mnóstwo filmów z uruchamiania t5 z tym silnikiem i wszystkie takie same jak u mnie np.
    https://www.youtube.com/watch?v=prJ-5NPb8v8
    Lampka gaśnie przed uruchomieniem mimo że czujnik na pewno daje sygnał niskiego (a właściwie braku ciśnienia oleju).
  • Admin grupy Samochody
    W misce jest czujnik poziomu oleju.
    Czujnik ciśnienia jest jak dobrze pamiętam za sprężarką klimatyzacji.
    Do 2tyś obrotów nawet jak w silniku nie będzie oleju, lampka się nie zapali. Taki to wóz.
  • Poziom 39  
    No właśnie, taki to wóz że jak oszczędza się paliwo to można zatrzeć silnik jak pompa oleju padnie a kontrolka się nie zapali. Większość VW tak ma, chyba też jakieś merce stwierdzają że smarowanie jest na podstawie zmniejszenia się poziomu oleju w silniku po uruchomieniu a jakieś francuzy reagują na sygnał z czujnika ciśnienia po 30km (ktoś na forum pisał jak zasymulował taką awarię). Ogólnie nie ma się co przejmować bo awarie smarowania należą do bardzo rzadkich.
  • Poziom 12  
    Ok sprawa czujnika wydaje się być załatwiona. Mam jeszcze jedno pytanie - czy to możliwe by fabryka dawała miskę olejową z czujnikiem poziomu, oleju nie podłączając go do niczego (nie ma wiązki)? Jest to prosta wersja 130KM z zegarami bez wyświetlacza.
  • Poziom 39  
    Mało to możliwe, na pewno bardziej możliwe jest że tauronowcy niejedną miskę już potłukli i zakladali cokolwiek wszak obecność czujnika którego nie ma pod co podłączyć nie przeszkadza.