Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1,9 AVB 101 km - Dymi jak jest zimny

25 Kwi 2017 20:59 1254 17
  • Poziom 3  
    Witam mam cały czas problem którego nie mogę rozwiązać a mianowicie mój Passat 1,9 tdi 101 km gdy silnik jest zimny kopci na biało i nie równo pracuje gdy sie trochę rozgrzeje to wszystko jest ok. W vagu wyskakuje mi błąd 16686 - cylinder 2, wypadnięcie zapłonu, parametry w grupie 13 to cylinder 1,3 i 4 w normie natomiast 2 ma wartość 2,99 i stoi, w grupie 18 wszystko ok, w grupie 23 tylko w cylindrze 2 wartość była poza normą ponad 60 ale po wymianie wtrysku jest ok. chociaż miałem nadzieje , że to będzie powodem dymienia na pozostałych wtryskach oringi wymienione, dziś sprawdziłem kompresję na cylindrach i po 27 bar czyli ok czy ktoś spotkał sie z czymś takim i może mi podpowiedzieć co może jeszcze być.
  • Poziom 28  
    Przewody do wtryskiwacza sprawdzone ?
  • Poziom 28  
    Przy niskich/wysokich temperaturach na zewnątrz jest różnica czy zachowuje się tak samo?
  • Poziom 3  
    Tak samo nie ma różnicy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Praktycznie tak samo może jak jest zimno to trochę bardziej dymi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przewody były sprawdzane poza tym jakby przewody były uszkodzone to i na ciepłym by dymił tak mi się wydaje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Zamień wtryski miejscami i wtedy sprawdz parametry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Co do regenracji, polecam obejrzeć film kolegi Marewel'a z Youtube.
    https://www.youtube.com/watch?v=bBBSbAWraZ0
    i po regenracji kolejnych...
    https://www.youtube.com/watch?v=1PM0JZUf7gU
    Jak widać regenerowany nie oznacza sprawny niestety. Poza tym, ustawiasz odpowiednią wysokość krzywek?, odpowiednią odległość pompowtrysku od ściany głowicy? To wszystko jest bardzo istotne i ma wpływ właśnie na korekcje. Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Tu cytat z internetu, który potwierdzam.
    Cytat:

    Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.

    Czyli krzywka wałka w górze, dzwigienka na dole, śruba lużna, i wkręcasz do oporu aż dociśniesz główkę pompowtrysku maksymalnie ile się da, potem cofamy śrubę i kontrujemy nakrętką. Może to wygląda strasznie, ale prosta robota generalnie. Trzeba to zrobić, gdyż wyobraź sobie co będzie w sytuacji gdy krzywka będzie w stanie opuszczonym a dźwigienka będzie już wywierała nacisk na pompkę? a co się stanie w tej sytuacji gdy krzywka pójdzie w max położenie? albo połamie dźwigienę albo zniszczy wtryskiwacz. To bardzo ważne. Tak samo ustawienie odległości od ściany w głowicy, na wtryskiwaczu są otworki i muszą lać paliwko identycznie do każdego. Przekręcony wtryskiwacz = paliwo źle jest kierowane. Pozdrawiam!
  • Poziom 3  
    Witam wtryski zamienione, ustawione książkowo, wszystko sprawdzone włącznie z kompresją i nadal jak zimny to dymi po podłączeniu do vaga nadal na drugim cylindrze pokazuje wartość 2,99 mimo zamienionego wtrysku juz nie wiem co może być ma ktoś jakiś pomysł bo myślałem o pompie tandemowej, że z nią coś nie tak ale to chyba też na innych wtryskach by było coś nie tak no chyba, że głowica na 2 cylindrze jest walnięta
  • Poziom 28  
    Krzywka na wałku nie jest wyrobiona,wytarta ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    stacjapawel napisał:
    natomiast 2 ma wartość 2,99 i stoi,
    stacjapawel napisał:
    sprawdziłem kompresję na cylindrach i po 27 bar

    Jeżeli wtryski pozamieniane miejscami a usterka zostaje w tym samym cylindrze zrób pomiar kompresji jeszcze raz. Zwróć uwagę w jakim czasie masz te 27 bar na drugim cylindrze a w jakim na pozostałych.
    Ta usterka to typowy objaw podgiętego korbowodu.
    Spróbuj zrobić pomiar "drutologiczny" :)
    Ustaw 2 i 3 cylinder w górnym martwym punkcie i drutem sprawdź czy równo stoją.