Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć zasilanie z baterii do płytki Nano v3.0 CH340- zgodny z Arduino Na

oliwika 25 Kwi 2017 21:20 3531 25
  • #1 25 Kwi 2017 21:20
    oliwika
    Poziom 3  

Witam,
    na wstępnie napiszę, iż jestem zielona w tych sprawach, chciałabym zasilić Nano v3.0 CH340 - zgodny z Arduino Nano baterią 12V, po czym do płytki podłączyć diody mico-led (takie na druciku), które działają przy napięciu zasilania 3 V, (chciałabym je programować). Diód jest 10 i są połączone szeregowo. Problem w tym, iż nie wiem jak to wszystko połączyć, tak żeby diód nie spalić oraz czy taka bateria zasilająca płytkę i diody wystarczy na długo? Dodam, iż zasilanie musi być z baterii.
    Proszę o pomoc.

0 25
  • #2 25 Kwi 2017 21:34
    kamdz
    Poziom 12  

Witam.
    Arduino można zasilić przez pin VIN ale 10 diód po 3V w szereg to jest 30V... Z tej bateri się raczej nie zasili...
    Jak będziemy wiedzieć jaką pojemność ma bateria to będziemy mogli oszacować na ile wystarczy:)

0
  • #3 25 Kwi 2017 21:44
    oliwika
    Poziom 3  

kamdz napisał:
    Witam.
    Arduino można zasilić przez pin VIN ale 10 diód po 3V w szereg to jest 30V... Z tej bateri się raczej nie zasili...
    Jak będziemy wiedzieć jaką pojemność ma bateria to będziemy mogli oszacować na ile wystarczy:)

hmm, ale lampki diodowe na druciku są zasilane 2 bateriami AA, chcę to rozmontować i dać zasilanie tylko na płytkę, czy tak nie mogę? :(

0
  • #4 25 Kwi 2017 23:00
    kamdz
    Poziom 12  

Czyli są połączone równolegle:) można użyć tranzystora: podpiąć diody do tych dwu baterii AA przez tranzystor, albo do 3,3V na arduino przez tranzystor ( o ile 0,3V więcej nie uszkodzi diód)

0
  • #5 26 Kwi 2017 10:23
    oliwika
    Poziom 3