Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c 330/c325na wysokich obrotach dymi na niebiesko oraz przerywa .

25 Kwi 2017 21:30 4644 35
  • Poziom 8  
    Witam posiadam Ursusa c325. Lech silnik jest z c328 wynika z pojemności. Ciągnik ciężko odpala. gdy trzymam go na wysokich obrotach przerywa ( w czasie przerywania dymi na biało/niebiesko. Końcówki wtrysków wymieniłem oraz oddałem do ustawienia ale to nic nie pomogło. :cry:
  • Poziom 31  
    Oprócz wtrysków było coś wcześniej robione?
  • Poziom 16  
    A pompa wtryskowa była sprawdzana ?
  • Poziom 11  
    Przerywanie na wysokich obrotach oraz dymienie może wskazywać na nieprawidłową ilość wtryskiwanego paliwa. Czy układ paliwowy jest w pełni drożny i niezapowietrzony?
    Po wykluczenia przytkania i nieszczelności w układzie prawdopodobnie trzeba będzie zregenerować pompę wtryskową.
  • Poziom 33  
    Jak sprawa wygląda z zaworami , Czy były regulowane ? Jeżeli tak to sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach . To wiele wyjaśni . Można też pokusić się i wyregulować wyprzedzenie zapłonu . :| [/code]
  • Poziom 8  
    Ciagnik kupiłem niedawno . Nie wiem co było w nim robione. Myślę że układ paliwowy odpowietrzy sie sam podczas pracy. Pompę mam zamiar sprawdzić muszę pożyczyć urządzenie do pomiaru.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Przy normalnym użytkowaniu jest czuć jakby olejem .. Odkręcone wtryski podłączałem i ładnie rozpylały.

    Dodano po 4 [minuty]:

    zawory również były regulowane musiałem przyszlifować dzwigienki bo były wyklepane oraz jedną od góry bo dzwigenka opierała się o ośkę nad nią.
  • Poziom 31  
    marcin1901 napisał:
    zawory również były regulowane musiałem przyszlifować dzwigienki bo były wyklepane oraz jedną od góry bo dzwigenka opierała się o ośkę nad nią.
    I tego nie rozumiem, czyżby na tej dzwigience szlifowanej z góry nie jest skrzywiona laska popychacza?Układ paliwowy może odpowietrzyć się sam podczas pracy silnika ale jeśli jest kłopot z rozruchem to czy zawór zwrotny utrzymuje ciśnienie i czy pompa niskiego ciśnienia tzw. ręczna jest sprawna a wszystkie przewody paliwowe i ich połączenia szczelne. Pompę wtryskową zostawił bym na koniec ale i ją trzeba brać pod uwagę .
  • Poziom 8  
    wyglądało to tak jakby mocno był podparty wcześniej zawór i musialem sporo poluzować i zaczeła sie opierać wiec przyszlifowałem górną powierzchnie. Podczas próby odpalania dymi na biało . więc mysle ze paliwo podaje. Pompaka ręczna podczas pompowania cieknie ( wymienić czy uszczelnićją?)

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Wstawiłem film
  • Poziom 43  
    marcin1901 napisał:
    wyglądało to tak jakby mocno był podparty wcześniej zawór i musialem sporo poluzować


    No i po problemie, masz wypalone gniazda zaworowe, bardzo dużo , problem znany w 30 stce.
  • Poziom 24  
    Napisałeś że ciągnik kupiłeś niedawno i nie znasz jego historii napraw i remontów, czy to jest Twój pierwszy ciągnik z tego modelu ( znaczy 330)? Czy zaprzęgałeś go już do pracy? Czy tylko grzebiesz przy nim? Z filmiku widać i słychać że pracuje jak typowa C330 ( znaczy dupy nie urywa ). To jest przestarzała konstrukcja silnika ( z prawie 2000cm3 wyciąga 30 KM, silnik prawie wieczny) i nie można by pracował równo jak 6 cylindrówka, skoro odpala ciężko może być brak kompresji na cylindrach, walnięty rozrusznik lub słaby akumulator, a przerywa tylko na wysokich obrotach ( odcięcie) a w zakresie od 1200 do 1800obr pracuje normalnie( pompka paliwowa nie podaje wystarczającej ilości paliwa), popracuj nim sprawdź czy spala olej, jak zachowuje się pod obciążeniem. Obsługa tego ciągnika ogranicza się do regulacji wtrysków i zaworów (jak się przypomni ). Zalecane jest ustawienie wtrysków na 135 Atm z powodzeniem możesz ustawić 140-145 Atm ( ładniejszy dźwięk),na przyrządzie będziesz widział jak rozpylają zanim włożysz do głowicy podłącz do pompy nie wkładając do głowicy zobaczysz czy tak samo rozpylają jeśli nie to pompa nie wydala. Jak już tyle pracy poświęciłeś zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, to zbliży nas do tego że masz silnik do szlifu wału i wymiany tulei cylindrowych, bo mało kto sprzedaje ciągnik po remoncie tylko do remontu.
  • Poziom 33  
    Napisałem Ci wyżej , żebyś sprawdził ciśnienie sprężania , to by wiele wyjaśniło .
    Jeśli chodzi o brak luzu między wałkiem odprężnika a dźwigienkami to stało się nie dobrze . Mogą być wypalone gniazda zaworowe gdyż nie domykały się do końca i uciekała kompresja . Pomiar ciśnienia by to wykazał . W takich wypadkach nie szlifowałem dźwigienek tylko usuwałem wałek odprężnika . Wiadomo , bez tego odprężnik nie działał ale jak dobrze kręciła c -330 to był zbędny . :|
  • Poziom 8  
    Jeżdziłem Ciągnikiem c328/c330 ojca. I pamiętam jak chodził. Film nie do końca odzwierciedla usterki którą słychać. Ten jest c325 i nie ma wyjscia na obrotomierz . Nie pracowałem na tak wysokich obrotach o szkoda mi go tak męczyc skoro nie chodzi prawidłowo. Musze sprawdzić o cisnienie oleju. Z tego co wiem od mechanika to sprawdzając z kolei cisnienie sprężenia może oszukac jeżeli bierze olej.
  • Poziom 43  
    SKM 1964 napisał:
    Mogą być wypalone gniazda zaworowe gdyż nie domykały się do końca i uciekała kompresja . Pomiar ciśnienia by to wykazał . W takich wypadkach nie szlifowałem dźwigienek tylko usuwałem wałek odprężnika


    Nie no faktycznie mega fachowa naprawa.

    Ściągnięce głowicy to 1h roboty w tym typie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A to wszystko się dzieje z powodu braku filtracji powietrza, czyli filtr zarośnięty brudem i brak oleju w dnie filtra.
  • Poziom 8  
    czy cisnienie jest wystarczające? czy robic cały remont?
  • Poziom 15  
    Ciśnienie sprężania masz słabe, luz to raczej na łożyskach, bo tam panewek nie ma. Ciekawe czy podczas regeneracji były wymieniane łożyska i czy w pompie był olej.
  • Poziom 33  
    Nie , no z takimi luzami to by nie puścili pompy po regeneracji , raczej brak oleju w pompie wtryskowej . A ci

    Dodano po 2 [minuty]:

    śnienie sprężania jest po niżej dolnej granicy . O ile pamiętam to 25 atm. jest minimum i idzie w zwyż do 29 -30 atm.
  • Poziom 8  
    Pompe juz zawiozlem do regeneracji. Ciekawe czy nie ma luzu w obodowie bo wtedy bedzie trzeba nowa .
  • Poziom 8  
    Pompa po regeneracji . Pan powiedzial ze byly wstawione mosierzne tulejki przy poprzedniej regeneracji by łozyska nie miały luzu w obudowie. Wymienil łozyska obie sekcje oraz sprerzyne od sekcji bo pękła. Ciagnik wkreca sie na obroty zupelnie lepiej. Lecz dymienie przemienne jasny dym ciemny dym nadal nie ustalo. Mysle ze ailnik do remontu.k
  • Poziom 30  
    Sprawdź zaworek utrzymujący ciśnienie wewnątrz pompy i czy w czasie pracy idzie paliwo na powrót do zbiornika.
  • Poziom 8  
    powrotnie tylko z jednego wtrysku lekko sie sączy lecz z tego co wiem to jest do nieszczelnosci wiec nie powinno miec wpływu. Jaki zaworek? gdzie go znaleźć ?
  • Poziom 30  
    c 330/c325na wysokich obrotach dymi na niebiesko oraz przerywa .

    To jest zaworek, wewnątrz jest sprężynka i kulka przykręcony nim jest króciec którym nadmiar paliwa wraca z pompy do zbiornika.
    W czasie pracy w calym zakresie obrotów musi nim przepływać paliwo do zbiornika. Wewnątrz pompy musi być nadciśnienie inaczej silnik nie będzie miał mocy i będzie przerywał.
    Wtryskiwacze też mają przelewy i nimi nie może paliwo się wydostawać. Minimalne mikrokropelki nie mają wplywu na pracę silnika.
    Ta czerwona śrubka na śrubokręt to miarka oleju też warto sprawdzić czy jest olej w pompie.