Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Octavia 1.6 BFQ - Czy skoki napięcia to prawidłowość ?

25 Kwi 2017 22:49 822 6
  • Poziom 14  
    Niedawno stałem się posiadaczem O1, i radość z posiadania przechodzi z każdym dniem.
    Otóż: Oczywiście zaczęły falować obroty. Błędów brak. Wydaje się że wszystko OK -a jednak nie.
    Ostatnio podłączyłem miernik pod akumulator. - Napięcie właściwe.
    A, że mam funkcje pomiaru minimalnego i maksymalnego -włączyłem ją.
    Wskazania minie zainteresowały bo na biegu jałowym napięcie jest stałe. Lecz jak silnik zaczyna falować, napięcie skacze do 15,2 V i spada o ponad 2 V i tak w kółko.

    Przyszło mi więc do głowy spiąć klemy jakąś diodą zenera przez opornik , może warystor, aby ograniczyć ten skok napięcia. I zobaczyć czy będzie jakaś różnica w pracy silnika.
    Czy zda egzamin taka dioda ? -to moje pytanie.
    Może jest jakiś inny sposób na ten wzrost napięcia ?

    Jeśli zainteresuje się Ktoś tematem to zada pewnie pytanie -jakie objawy.
    A no takie: Kręcę (zimny/gorący ) silnik - zaczyna pracować obroty ok 1000
    rozgrzewa sie - obroty spadają ok 800
    nadal się rozgrzewa - obr. 700 ( od czasu do czasu rosną do 1200 aby po chwili spaść do 700.
    I tak trzymają ( od czasu do czasu minimalne wahnięcia)

    Dodaje gazu 1000 cisnę dalej 1250,1400,1500 puszczam gaz - obroty falują 1400-1800) Obciążę silnik klimatyzacją - obr spadają (trochę wolno) do 700 i tak trzymają.
    Jeszcze raz dodaję gazu (delikatnie) 1000,1600,1800 - silnik się wkręca do 2800 -puszczam gaz - obr. falują 1400-1800. Klima_ON- wracają do 700.

    W mieście hamuję silnikiem do poniżej 1000 obr. -wtedy trzymają 700.
    w innym wypadku falują 1400- 1800
    ( Przepustnica OK. Przepływka czysta. Lambda działa itd. Wymieniony czujnik wału korbowego - bo wskazywał błąd - który się zaraz kasował.Dla pewności że dojadę do domu , to został wymieniony.
    Czy Macie jakieś wyjaśnione doświadczenia z tym silnikiem ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    5657jz napisał:
    napięcie skacze do 15,2 V i spada o ponad 2 V i tak w kółko.

    No to ma nie skakać - wymień regulator napięcia, to może być przyczyną falowania i reszty, od tego trzeba zacząć. Sprawdź jeszcze napięcie na podwyższonych obrotach, tak ze 2500.
  • Poziom 14  
    kiedy silnik nie faluje, jest takie napięcie (14,2).
    Kiedy zaczyna falować , miernik wychwytuje piki trwające nawet 5ms.
    Nie wiem jak te piki się maja, do pracujących przekaźników ,wtryskiwaczy (cewek) czy innych elementów indukcyjnych.
    Jak to wszystko jest zabezpieczone. ?
    Czy te piki napięcia mają jakiś wpływ na jakieś czujniki.?
    Jakie czujniki wymagają napięcia akumulatora.
    Pytań jest wiele a literatury ZERO. Wszystko tajemnica producenta.
  • Poziom 39  
    Zrozumiałem że napiècie faluje w rytm silnika, pikami się nie przejmuj.
    Z falowaniem to pojedź do kogoś kto potrafi wyciągnąć jakieś wnioski z odczytanych parametrów a nie tylko błędy kasować. Jakiejś konkretnej przyczyny chyba nikt ci nie poda.
  • Poziom 12  
    Przepustnica, lewe powietrze ogólnie sprawdź układ zasilania powietrzem. Napięcie skacze bo silnik faluje a nie odwrotnie
  • Poziom 14  
    Przyczyna falowania to: Uszkodzony czujnik ciśnienia układu wspomagania kierownicy. Ot i cała filozofia.