Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 1997r, 2.5 TDI 140 - nierówne obroty jałowe oraz od 1-2 tys w jeździe

27 Kwi 2017 08:46 1227 1
  • Poziom 9  
    Silnik: 2.5 TDI 140 KM (D5252T, AEL)

    Silnik odpala bardzo dobrze,ciepły na strzał, po zimnej nocy kręci zaledwie kilka obrotów.
    Przyspiesza bardzo dobrze, zadymi tylko jak nagle depne, jak turbo doładuje to przestaje i po prostu idzie.

    W trakcie jazdy na ciepłym (zazwyczaj bo i na zimnym sporadycznie się zdarza) silniku w zakresie 1-2 tys obrotów samochód jakby sam oddawał gazu.
    Jadę 50 na 3 biegu i po prostu skacze jakbym tańczył gangam style na pedale gazu. Występuje to również na 2 i 4 biegu. Na 1 i 5 pewnie też tyle że tak tego nie czuć. Jak dodam gazu podczas tego skakania mocno, to chwilkę się zastanowi i potem przyspiesza elegancko, powyżej 2k obrotów te problemy zupełnie nie występują.

    Drugi objaw: gdy się nagrzeje, po dłuższej jeździe staje na światłach i obroty podczas wciśnięcia sprzęgła jakby przyklękają, opadają poniżej zadanej wartości biegu jałowego po czym szybko wracają na swoje położenie.

    Trzeci: po takim pojeżdzeniu trasa, potem w miasto, chwile korków, zatrzymuje się pod robotą i studzę turbo. Silnik przez 40 sekund chodzi równo, po czym zaczynają mu falować obroty jałowe, raz lekko, a dzisiaj rano całkiem wyraźnie.

    CO WAŻNE: czasem po takich falowaniach na 3 biegu np, zapali mi się kontrolka lambda, jak się zapali to przy wciskaniu sprzęgła silnik potrafi w ogóle zgasnąć. Po chwili czekania odpalam i jadę normalnie..... :?

    Stawiam na nastawnik pompy wtryskowej, ale mogą to ponoć być też inne rzeczy jak podobno EGR czy przepływomierz.. (przepływkę mam starą, z napisem TURBO na pokrywie)

    Samochód kupiony od znajomego po 10 latach używania, nastawnik i w ogóle układ wtryskowy nie był robiony, auto przejechało u niego jakieś 70tys km, za jego kadencji problem też był ale tak lekko widoczny że to olewał, ja robię dużo więcej km, i potrzebuję żeby to po prostu jeździło jak należy.

    Koledzy, podpowiedzcie. Polecenie kogoś OGARNIĘTEGO w tej dziedzinie w Warszawie lub bliskich okolicach, lub w Białej Podlaskiej będzie również mile widziane.
  • Poziom 9  
    nastawnik pompy został zregenerowany i problem ustąpił. temat zamknięty.
    ciekawostka, to do mojego volvo ze sterownikiem MSA 15.7 nie pasował nastawnik z Audi AEL bo pokazywało błąd sterowania iglicą