Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka Atlas Copco - Adaptacja sprężarki oraz opis podłączeń

aswertyui 27 Apr 2017 11:35 2340 10
  • #1
    aswertyui
    Level 9  
    Witam.
    Posiadam samo serce kompresora Atlas Copco o modelu takim jak na zdjęciu:



    Sprężarka Atlas Copco - Adaptacja sprężarki oraz opis podłączeń

    Chciałem ją zaadoptować i wykonać sobie domową sprężarkę do zasilenia całego garażu w sprężone powietrze. Potrzebuję tylko informacji co ma przepływać i w którą stronę którym otworem. Wcześniej nie miałem do czynienia z tą sprężarką więc mogę się jedynie domyślać, ale nie chciał bym zniszczyć tego urządzenia.
    Według obrazków. Co wędruje kanałami numer:
    1?
    2?
    3?
    4?
    5?
    Sprężarka Atlas Copco - Adaptacja sprężarki oraz opis podłączeń Sprężarka Atlas Copco - Adaptacja sprężarki oraz opis podłączeń Sprężarka Atlas Copco - Adaptacja sprężarki oraz opis podłączeń
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    aswertyui
    Level 9  
    Dziękuję za informacje. Zdaje sobie sprawę z tego że to dopiero serce całości, ale nie chcę budować sprężarki identycznej jak oryginał. Moja sprężarka ma popracować max godzinę na miesiąc. To na moje domowe potrzeby. Poza tym mam już zbiornik na powietrze, manometr, wyłącznik ciśnieniowy, ramę do tego, przekładnię na pasie zębatym z napinaczem. Potrzebuję jedynie informacji co przepływa przez dany otwór i w którą stronę. Mam na zapasie jeszcze pompę oleju ale sądzę że nie będzie ona wymagana. Jeszcze po weekendzie będę miał chłodnicę z wentylatorem, do tego wszystkiego mam też silnik na trzy fazy 5kw.

    Więc gdyby ktoś mógł coś więcej napisać o tych otworach to będę wdzięczny.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    aswertyui
    Level 9  
    Aktualnie mam sprężarkę na dwa tłoki którą też sam zbudowałem, ale śrubowa jest lepsza i wydajniejsza.
    Ale dzieki za informacje. Wydaje mi się że to nic trudnego. Myślę że dam radę coś zmajstrować. Że będzie działać. Mam jeszcze w domu 6 silników. Z tym że wszystkie powyżej 15 kw. Ale jak bym dał ten 15 kw to przynajmniej lekko będzie sobie pracował.
  • #6
    Berend
    Level 16  
    A masz może w ogóle taki przydział mocy na taki silnik?
  • #8
    Berend
    Level 16  
    No to działaj, masz doskonały opis czego potrzeba, zrobisz to raczej tylko dla frajdy i pasji bo opłacać Ci się to nie będzie w ogóle.
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    To bez znaczenia ile będzie używany. Musisz mieć całość elementów. A nie masz nic. To nie kompresor tłokowy. Musisz mieć kawał osprzętu.
    1 to wlot powietrza. I tam brakuje regulowanego elementu wlotowego. Który reguluje wydatek i ciśnienie powietrza. Dodatkowo ma zawór wydmuchowy do poprawy ekonomiki pracy.
    2 to linia scaveningowa z separatora oleju. Zasysa olej po kolesacji z dna separatora.
    3 to wylot mieszaniny oleju z powietrzem. Który musi być odseparowany w separatorze.
    4 miejsce na czujnik temperatury.
    5 wlot oleju.
  • #11
    Berend
    Level 16  
    Można po prosić o jakąś kronike fotograficzną?