Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 1.4 mpi - gaśnie na postoju

27 Kwi 2017 18:04 1974 3
  • Poziom 2  
    Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem blondynką i dla mnie te tematy to czarna magia dlatego proszę o jakieś w miarę zrozumiałe wskazówki. Mam problem ze skodą fabią 1.4 mpi (2001 r.). Podczas postoju obroty skaczą, aż w końcu silnik gaśnie i da się go odpalić dopiero po wyłączeniu świateł i odczekaniu 5-10 minut. Świece zostały wymienione chociaż wcale nie wyglądały tak źle. Przepustnica wyczyszczona (mimo że według mnie też wyglądała nieźle) i zaadaptowana vagiem. W międzyczasie wyskakiwały błędy: 17549, 16502, 16555 (przed adaptacją). Po adaptacji odpaliłam samochód, brzmiał trochę lepiej ale kilka sekund później znów obroty zaczęły skakać. W tym samym czasie gwałtownie spadł wskaźnik temperatury silnika i wyskoczył błąd 16502. Jakieś pomysły co może być tego przyczyną?
  • Poziom 43  
    Trzeba sprawdzać. Nawet bez adaptacji nie powinien tak gasnąć, swoją drogą czysta przepustnica nie oznacz, że np: elektrycznie jest w porządku (nie wiem czy tam jest przepustnica elektryczna czy na linkę, zaworu wolnych obrotów raczej tam nie było tylko chyba silnik krokowy do sterowania biegiem jałowym). Z tą temperaturą - jeśli podobnie widzi sterownik to może go zalewać beznyną - gorącego zdusi to momentalnie. Na zimnym to samo? W momencie szaleństw obrotów nie puszcza niebieksiej chmurki o zapachu niespalonej benzyny?
  • Poziom 2  
    Zauważyłam, że rano jest wszystko w porządku, dopiero jak odpalam silnik po kilku godzinach drugi raz to się tak zachowuje. Tylko nie wiem czy można powiedzieć, że silnik jest wciąż gorący po 4-8 godzinach stania... Żadnej niebieskiej chmurki nie ma, nic nie śmierdzi benzyną. Czuć ją dość mocno dopiero, kiedy zgaśnie i po czasie odpali, ale to w sumie chyba nic dziwnego po wielu próbach odpalenia.
  • Poziom 29  
    Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.