Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia 1.4 mpi - gaśnie na postoju

Bitru 27 Apr 2017 18:04 3576 3
  • #1
    Bitru
    Level 2  
    Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem blondynką i dla mnie te tematy to czarna magia dlatego proszę o jakieś w miarę zrozumiałe wskazówki. Mam problem ze skodą fabią 1.4 mpi (2001 r.). Podczas postoju obroty skaczą, aż w końcu silnik gaśnie i da się go odpalić dopiero po wyłączeniu świateł i odczekaniu 5-10 minut. Świece zostały wymienione chociaż wcale nie wyglądały tak źle. Przepustnica wyczyszczona (mimo że według mnie też wyglądała nieźle) i zaadaptowana vagiem. W międzyczasie wyskakiwały błędy: 17549, 16502, 16555 (przed adaptacją). Po adaptacji odpaliłam samochód, brzmiał trochę lepiej ale kilka sekund później znów obroty zaczęły skakać. W tym samym czasie gwałtownie spadł wskaźnik temperatury silnika i wyskoczył błąd 16502. Jakieś pomysły co może być tego przyczyną?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    helmud7543
    Level 43  
    Trzeba sprawdzać. Nawet bez adaptacji nie powinien tak gasnąć, swoją drogą czysta przepustnica nie oznacz, że np: elektrycznie jest w porządku (nie wiem czy tam jest przepustnica elektryczna czy na linkę, zaworu wolnych obrotów raczej tam nie było tylko chyba silnik krokowy do sterowania biegiem jałowym). Z tą temperaturą - jeśli podobnie widzi sterownik to może go zalewać beznyną - gorącego zdusi to momentalnie. Na zimnym to samo? W momencie szaleństw obrotów nie puszcza niebieksiej chmurki o zapachu niespalonej benzyny?
  • #3
    Bitru
    Level 2  
    Zauważyłam, że rano jest wszystko w porządku, dopiero jak odpalam silnik po kilku godzinach drugi raz to się tak zachowuje. Tylko nie wiem czy można powiedzieć, że silnik jest wciąż gorący po 4-8 godzinach stania... Żadnej niebieskiej chmurki nie ma, nic nie śmierdzi benzyną. Czuć ją dość mocno dopiero, kiedy zgaśnie i po czasie odpali, ale to w sumie chyba nic dziwnego po wielu próbach odpalenia.
  • #4
    wiesiek3d
    Level 29  
    Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.