Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Golf IV 1,9 4motion 130km / sterowanie turbina

27 Kwi 2017 22:49 738 10
  • Poziom 2  
    posiadam Golfa , o którym wspomniałem w temacie. Otóż problem dotyczy układu dolotowego turbiny itd .. Mechanik , który się nim zajmuje stwierdził , że problem tkwi w wezach i rurach od egru w dół do intercoolera ( zakupilem te części ) wymienił , dodam , że wcześniej sprawdził turbinę i mówi , że jest sprawna a auto nadal nie ma mocy , nawet gdy przycisnę wąż od egru i dodam gazu on się nie rozpręża , czyli nie ma ciśnienia , turbinę słychać ale dziwnie , auto nie dymi ani na czarno ani na siwo , silnik pracuje dobrze , nie faluje (na postoju , w trakcie jazdy też ale nie ma mocy) nie ma problemów z zapaleniem.gość twierdzi , że znalazł usterkę i twki ona w komputerze sterowania silnikiem , dlatego nie włącza on turbiny i ona nie daje podciśnienia , czy takie coś może mieć miejsce ? Bo mam wrażenie , że kolezka chce mnie robić na pieniądze , dodam , że aktualnie jestem w Niemczech , płacę mu w euro i to nie mało chce, dlatego chcę zasięgnąć innych opinii ( powiem o początkowych objawach zanim stracił moc całkowicie , otóż auto zaczęło się dławić, turbina zaczęła łapać od ok 2,5 tys obrotów gdzie normalnie zaczynała startować od 1,9 tys , aż przestała całkowicie pracować , gdy wymieniałem rozrząd , zdejmowali te rury , żeby się dostać i założyć pasek rozrządu i od wtedy zaczęły się problemy bo gość zerwał zatrzask , zapchal to sylikonem i po chłopsku wkręcił wkreta jak w deskę ) może wy po tym opisie będziecie wiedzieć w czym faktycznie może tkwić problem ? Aaa ps i mówi , że auto nie chce mu się podpiąć pod komputer , a ja przed wyjazdem miesiąc temu robiłem czujnik ABS w lewym kole i gość podpiął kompa i nie było problemu ) czekam na jakieś opinie , pozdrawiam .
  • Poziom 22  
    Sprawdź podciśnienie do gruszki turbo czy sztangi się rusza płynie . A co do komunikacji to Abs jest na innym sterowniku i komunikacja może być a z silnikiem może nie być tez pytanie co on podpina . Wkręty do drzewa poza komentarzem.
  • Poziom 2  
    On coś wspominał o tej gruszce , ale jako tako nic później tematu nie było , że ja sprawdzał , mówi , że jego elektryk znalazł usterkę komputera i przez to turbina nie działa tak jak powinna , nią faktycznie steruje komputer ? No oczywiście powiem mu żeby to sprawdził .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał.
    Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę?
    Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie widać czy elektrozawór N75 działa i czy turbina coś dmucha.
  • Poziom 14  
    Albo faktycznie brak podciśnienia (sprawdzić wszystkie węże, N75, gruszkę itp). Można by sprawdzić manometrem jaka jest wartość podciśnienia. Może też stać geometria łopatek.
  • Poziom 43  
    magikzz14 napisał:
    gość zerwał zatrzask , zapchal to sylikonem i po chłopsku wkręcił wkreta

    rozszczelnił sie układ dolotowy. Sprawdz czy sztangę wciąga po rozruchu,może wężyk spadł gdzieś od podcisnienia.
  • Poziom 27  
    Na uruchomionym silniku wężyk od gruszki ma mieć podciśnienie. Jak nie ma, to n75 wakumpompa, wężyki. Jak ma to podłącz na odpalonym i ma wciągnąć sztangę.
  • Poziom 2  
    Gość wymieniał te weze , zaglądał tam i mówi , że wszystko jest podłączone , i że to wina komputera , już nwm czy zabrać to auto od niego jechać gdzie indziej czy nie , przekaże mu to wszystko co napisaliscie .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak to zrobisz to powinien kopnąć Cię w du...e, inaczej to on jest du...a.
    Skoro się upiera przy komputerze to niech go wymienia. Jeżeli po jego wymianie będzie to samo to nie bierze za to pieniędzy i wkłada Twój komputer.
    Ogólnie temat bez sensu bo my tu się produkujemy a Ty i tak sam nic nie chcesz sprawdzić.
    Jeżeli mechanik potrzebuje pomocy to niech sam założy temat.
  • Poziom 2  
    Jasne , że chce to sprawdzić tylko , że sam nie mam pojęcia jak to zrobić.. przekazałem mu to wszystko i dalej mówi , że to wina elektryki i komputera , niech więc zrobi co ma zrobić jak nie będzie działao to tak jak mówisz on poniesie konsekwencje ..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czy gruszka wciąga sztangę to sprawdzisz patrząc się na nią i porównując jak było na zgaszonym a jak na odpalonym silniku. Czy jest podciśnienie na N75 to sprawdzisz ściągając z niego wężyk, tak samo czy jest za nim. Ominąć N75 - też to zrobisz bez problemu tyle że Ty nawet tego nie chcesz zrobić.
    Nie pytałeś gdzie jest N75, jak wygląda, gdzie jest sztanga (a to znajdziesz w Google), co z czym połączyć.

    Ostatnio była wina komputera, teraz jest jeszcze elektryki. Skoro uważa że wina elektryki tzn że jej nie sprawdził a chce komputer wymieniać.
    30min pracy by znaleźć przyczynę.
    Najpierw trzeba wszystko posprawdzać i wtedy wyjdzie czy komputer steruje N75, nawet można żarówkę podłączyć zamiast niego i będzie widać a jeżeli się ona nie zaświeci to jeszcze jest kilka przyczyn ktore mogą to powodować a nie odrazu komputer.
    Poszukaj innego fachowca bo ten tego nie ogarnia.