Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic VIII - Słabo wieje ciepłym powietrzem

europlus20 29 Apr 2017 07:56 6525 4
  • #1
    europlus20
    Level 14  
    Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że z kratek po ustawieniu pokrętła z temp na MAX powietrze leci ale nie gorące tylko ciepłe silnik rozgrzany temp. 78 C sprawdzone, płynu w zbiorniczku stan. Nie wiem o co chodzi co sprawdzić jeszcze lub odpowietrzyć aby było ok. silnik 2.2 diesel ktoś ma jakiś pomysł może jest gdzieś odpowietrznik na wężach do nagrzewnicy o którym nie wiem ?
  • #2
    marcin18dm
    Level 9  
    europlus20 wrote:
    Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że z kratek po ustawieniu pokrętła z temp na MAX powietrze leci ale nie gorące tylko ciepłe silnik rozgrzany temp. 78 C sprawdzone, płynu w zbiorniczku stan. Nie wiem o co chodzi co sprawdzić jeszcze lub odpowietrzyć aby było ok. silnik 2.2 diesel ktoś ma jakiś pomysł może jest gdzieś odpowietrznik na wężach do nagrzewnicy o którym nie wiem ?

    Tak.Jest odpowietrznik przy wężu od nagrzewnicy .Pytanie ,czy było robione coś przy układzie chłodzenia w niedalekiej przeszłości.
    W Każdym razie może warto tak czy siak odpowietrzyć
  • #3
    europlus20
    Level 14  
    kolego ja nic nie robiłem jedno co to tylko plynu uzupełniłem bo było troszke mało ale był w zbiorniczku. Kolego a mogłbyśmi troszke przybliżyć położenie tego wężyka i odpowietrznika bo szukałem i nie mogę zlokalizować...
  • #4
    marcin18dm
    Level 9  
    europlus20 wrote:
    kolego ja nic nie robiłem jedno co to tylko plynu uzupełniłem bo było troszke mało ale był w zbiorniczku. Kolego a mogłbyśmi troszke przybliżyć położenie tego wężyka i odpowietrznika bo szukałem i nie mogę zlokalizować...

    A wiesz gdzie jest termostat?Jesli tak ,zlokalizuj węże małe które wchodzą w obudowe owego termostatu i idz wzdłuż nich do grodzi .Na koncu powinien być taki wentylek jak od roweru.I to jest odpowietrznik.Na termostacie i chlodnicy tez moze byc.
    Druga sprawa ,jak dolewałes to nie zaciekawiło cie ,że może byc przeciek i układ sie zapowietrza.Sprawdzałes?
  • #5
    europlus20
    Level 14  
    Płyn dolałem ze względu iż było go trochę poniżej min i sugerowałem się ze może być to przyczyną niedogrzewania płynu nie ubywa bo od dolania minęło kilka miesięcy.
    Znalazłem tylko jedną kalamitkę na wężu sztywnym który wchodzi w blok silnika i jest połączony z zbiorniczkiem ale analogicznie skoro kalamitka jest niżej niż zbiorniczek a od tego punktu wężyk idzie do góry to samoistnie powinno się odpowietrzyć, chyba że jestem w błędzie. Żadnego innego odpowietrznika typu wentyl nie znalazłem ale dostałem informacje że w tym aucie najprawdopodobniej jest nagrzewnica elektryczna nie wiem czy dodatkowo wydaje mi się że tak i może ona jest załączana przy nastawach temp na maksa na przykład? może się uszkodziła lub bezpiecznik lub przekaznik szlak trafił? bo nic innego mi nie przychodzi do głowy skoro termostat jest ok.

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    po odkręceniu owego odpowietrznika od razu pokazał się płyn wiec tu nie jest zapowietrzone lecz nie wiem czy gdzieś jeszcze mogę odpowietrzyć na wężach które wchodzą w ściane grodziową nie znalazłem żadnych odpowietrzników.