Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Adaptacja nowego ECU 1.8T - Adaptacja nowego ECU

29 Kwi 2017 08:57 3069 13
  • Poziom 9  
    Witam. Chciałbym zaadaptować nowy sterownik o nr 8D0907558DA z 1.8T AJL zamiast 06A906018GA 1.8T AGU. Niestety standardowa procedura adaptacji nie powiodła się ponieważ sterownik potrzebuje PIN ( doczytałem w necie, że do 05.1999 nie trzeba było mieć PIN, a mój ECU jest z 10.1999). Próbowałem Vag Commanderem ściągnąć PIN i niestety nie idzie pobrać EEPROMU. Natomiast odczytując PIN z licznika pojawia się PIN trzycyfrowy - myślałem, że mają być 4 cyfry, a przy adaptacji dodać 0 na początku odczytanego kodu. Kilka pytań:

    1. Czy uda się odczytać PIN niezbędny do adaptacji tego ECU inaczej niż na stole u jakiegoś elektronika? Jeśli tak jakim programem?
    2. Adaptować ten ECU zgodnie z procedurą adaptacji jak w przypadku IMMO3?
    3. Czy odczytany PIN z licznika jest poprawny? Chciałem sprawdzić czy jest taki sam w ECU, który jest w samochodzie ale też nie odczytuje EEPROMU..


    Wszelkie sugestie i pomoc mile widziane. Jestem z okolic Wrocławia także mogę do kogoś podjechać pogadać w tej sprawie :)

    Pozdrawiam
    Kamil
  • Poziom 38  
    Co do immo najlepiej wrzuć emulator bo nie wiem czy w ogóle uda CI się ta kombinacja z przypisaniem, po za tym chcesz zastąpić sterownik M3.8.3 sterownikiem M3.8.2 więc widzę to ciemno.
    Jak dla mnie przekombinowany sposób podniesienia pewnie mocy ?
  • Poziom 9  
    Tak, faktycznie jest to budżetowy sposób na podniesienie mocy i jest dosyć popularny. Chip tuning zapewne da odrobinę lepsze efekty, ale ciężko o dobrego tunera, który to zrobi za rozsądne pieniądze. Generalnie nie mam ciśnienia na podniesienia mocy typu "drut tuning" traktuję to jako ciekawostkę.

    Ktoś jeszcze dorzuci jakieś rady ja ugryźć temat?



    spinacz napisał:
    Co do immo najlepiej wrzuć emulator bo nie wiem czy w ogóle uda CI się ta kombinacja z przypisaniem, po za tym chcesz zastąpić sterownik M3.8.3 sterownikiem M3.8.2 więc widzę to ciemno.
    Jak dla mnie przekombinowany sposób podniesienia pewnie mocy ?
  • Poziom 34  
    kamil22dst napisał:
    ciężko o dobrego tunera, który to zrobi za rozsądne pieniądze


    I nie znajdziesz takiego,w dodatku do benzyny.Trzeba dobrze zapłacić.

    Co do immo,jezeli będziesz chciał zastosować emulator to również nie wiadomo czy obejdzie się bez edycji w pamięci.Znowu będziesz w kropce,chyba że dysponujesz programatorem i solucjami to OK,obskoczysz temat w mig.
  • Poziom 38  
    Emulator bez problemu odblokuję immo bez żadnej edycji wsadu, edycja wsadu potrzebna jest tylko prze całkowitym immo off.
  • Poziom 34  
    Nie w każdym sterowniku
  • Poziom 40  
    spinacz napisał:
    Emulator bez problemu odblokuję immo bez żadnej edycji wsadu, edycja wsadu potrzebna jest tylko prze całkowitym immo off.

    Hmm, co masz na myśli całkowite immo off?
  • Poziom 38  
    Przeróbka ECU by nie wymagało sygnału pozwolenia od immo, zastosowanie emulatora to tylko podanie zewnętrznego sygnału pozwolenia odpalenia auta. Fakt są systemy gdzie trzeba edytować wsad do emulatora jednak w tym przypadku jest to immo2 gdzie nie ma takiej potrzeby, przynajmniej ja do tej pory nigdy nie musiałem czegoś takiego robić.
  • Poziom 9  
    Witam. Zleciłem usunięcie IMMO w sterowniku, zamontowałem i odpaliłem normalnie kontrolka się nie pali. Niestety prawdopodobnie zostało to zrobione nie fachowo tzn teraz pojawia się błąd 16989 błąd pamięci ROM pewnie teraz suma kontrolna się nie zgadza? Pytanie czy mogę jeździć z tym błędem? Jakieś sugestie?
  • Poziom 38  
    nie fachowo to chciałeś przecież,niestety off to trzeba się nie raz liczyć ze skutkami ubocznymi.
  • Poziom 9  
    adam7009 napisał:
    nie fachowo to chciałeś przecież,niestety off to trzeba się nie raz liczyć ze skutkami ubocznymi.


    Zleciłem firmie, która się zajmuje m.in. takimi usługami i zapłaciłem za tą usługę z świadomością że będzie ok. Więc nie rozumiem gdzie wspomniałem, że chciałem mieć usunięte IMMO "nie fachowo".
    Próbowałem usunąć samodzielnie, w nowszych sterownikach można to zrobić Vag Commanderem i to działa bez problemów. Kilka dobrych odpowiedzi dostałem na priv związanych z emulatorem, ale chciałem mieć sterownik z osuniętym programowo immobilizerem.

    Wracając do skutków ubocznych to jakie one są oprócz błędu w sterowniku? Ma to jakiś wpływ na pracę, parametry silnika?
  • Poziom 38  
    samo immo off to juź nie fachowo
    druga sprawa zamiana sterownika na inny nie pasujący do auta w celu zwiększenia mocy to też nie fachowo i tu może być twoje zdziwienie za jakiś czas ....
    Dlaczego nie zleciłeś podniesienia mocy w org. sterowniku?
  • Poziom 9  
    Tak jak wspomniałem na początku traktuje to jako ciekawostkę ponieważ sterownik dostałem za flaszkę od kuzyna ( w sumie wypiliśmy ją razem hehe ) był mu zbędny po rozbiciu swojego audi...
    Co masz na myśli pisząc ,że będzie zdziwienie? Silnik powie papa? Różnice w tych silnikach są znikome. Sprawdziłem logi dynamiczne i jest ok. Przepływomierz mierzy 150 g/s sonda na bogato do samego końca. Wysterowanie N75 oscyluje wokół 65%. Silnik nie ma czujnika ciśnienia doładowania ale w grupie 25 widać, że utrzymuje zadane korygowane obciążenie do samego końca. Co prawda silnik jest na sondzie wąskopasmowej i tak naprawdę dopiero u znajomego będę sprawdzał jak wygląda afr przy odcince , wówczas będzie dopiero pewność.
    Podniesienie mocy w oryginalnym sterowniku kosztuje 1200zł-1500zł efekt pewnie będzie podobny. Nie mam ciśnienia z podnoszeniem mocy - samochód jest stary i nie opłaca się pewnych rzeczy już w nim robić.
    Swoją drogą mam wrażenie, że samochód jeździ lepiej na tym sterowniku i nie mam tu na myśli mocy tylko kultura pracy silnika rozwijanie mocy. Może Audi do swoich samochód wkłada "lepsze sterowniki" ? A może to efekt placebo hehe