Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 144 - Odpadający tył w solówce

29 Apr 2017 20:31 1227 25
  • Level 12  
    Witam wszystkich.
    Mam pytanie:
    Gdzie znajduje się zawór czterodrożny od poduszek tylnich?.
    Do 1 godziny zejdzie powietrzę z 4 poduszek i nigdzie nic nie słychać
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 18  
    Jedź po przewodach powietrza od tyłu wzdłuż ramy to znajdziesz.
  • Level 12  
    Jechałem od poduszki przewodem i znajduje się to miedzyosiami do jakiegoś dużego nie wiem czy to jakaś rozdzielnia przewodów czy to ten zawór bo kupiłem ten zawór czterodrożny i dostałem dużo mniejszy od tego co tam jest i temu pytam bo może to jest tylko rozdzielnia jakaś a zawór gdzieś z przodu będzie .
  • Level 18  
    To pewnie to choć brak zdjęć utrudnia identyfikację.Ale ja bym najpierw szukał nieszczelności zanim bym coś wymienił
  • Level 32  
    Woda z mydłem w jakiejś butelce z psikaczem i popryskaj najpierw poduszki może z nich jest ubytek powietrza jeśli są szczelne to szukaj dalej.
  • Level 12  
    Ok.
    A ten zawór czyterodrożny on znajduje się gdzieś z przodu czy na tyle?
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 32  
    Niech ktoś naciśnie ci na pilocie funkcję góra lub dół w tedy odezwie się zawór którego szukasz bo cewki elektryczne zaczną pracować , spuszczać lub napełniać powietrze do poduszek.
  • Level 30  
    Witam

    Zawieszenie z pilotem czy na włączniki manualne zamontowane na dolnym panelu pod nogami kierowcy
  • Level 12  
    Są jakieś włączniki i jest pilot
  • Level 28  
    Raczej szukaj czujników ciśnienia.Jak ubywa powietrza w poduszkach to układ musi dopompować.Po prostu(pojazd) nie widzi pojazd ubytku ciśnienia.Poz artur

    Dodano po 1 [minuty]:

    Lub czujników położenia(wysokości pojazdu)
  • Level 25  
    Witaj kol. czy nie prościej dygnąć poziomakami, usłyszysz który zawór reaguje i czy w ogóle reaguje , po za tym na pilocie mają się świecić diody po wyborze pozycji , czy to działa ?
  • Level 12  
    Wszystko działa normalnie tylko gdy wyłacze silnik to do godziny zejdzie powietrze z 4 poduszek i muszę znów czekać a z przodu poduszki trzymia nawet tydzień i tylko minimalnie zejdzie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gdy naciskałem na pilocie to znalazłem ten zawór tylko on jest całkiem inny niż kupiłem.
  • Level 32  
    Jak pisałem wcześniej - sprawdz szczelność poduszek a potem reszta. O ile pamiętam to układ TLC ( zawieszenie pneumatyczne ) jest zasilane z czwartego obwodu . Jeśli masz ubytki powietrza w pneumatyce to trzeba to naprawić/ uszczelnić .
  • Level 32  
    Napełnij układ pneumatyczny powietrzem odpal silnik i poczekaj aż osuszacz zbije , niczego nie zaślepiaj . Zmieszaj wodę z mydłem lub płynem do mycia naczyń , wlej miksturę do butelki np. po płynie do mycia szyb i spryskaj poduszki (powinny być w pozycji do jazdy) od góry do dołu. Możesz też poczekać na deszcz i przejechać się po kałużach i w tedy będzie pięknie słychać bomblowanie na wszystkich nieszczelnościach . Nie rozumiem dlaczego uczepiłeś się zaworu elektromagnetycznego ( terującego zawieszeniem) ,nie potrafiłeś go znależć a stwierdzasz , że on jest winny. Zacznij (moim zdaniem) od rzeczy najprostszych i najtańszych .

    Dodano po 20 [minuty]:

    To co jest na fotce to zawór elektomagnetyczny odpowiedzialny za sterowane zawieszeniem pneumatycznym (poduszkami). Zawór czteroobwodowy ( czterodrożny) jest odpowiedzialny za wszystkie układy zainstalowane w pojezdzie a znajduje się w przedniej części pojazdu a konkretnie pod stopniami od strony kierowcy w okolicy osuszacza i wlewu oleju.Daj fotkę tego zaworu który kupiłeś.
  • Level 21  
    darfur5 wrote:
    . Zawór czteroobwodowy ( czterodrożny) jest odpowiedzialny za wszystkie układy zainstalowane w pojezdzie a znajduje się w przedniej części pojazdu a konkretnie pod stopniami od strony kierowcy w okolicy osuszacza i wlewu oleju.Daj fotkę tego zaworu który kupiłeś.


    Nie to, żeby się czepiał, ale autorowi chyba już w pierwszym poście chodziło o taką wiedzę:D

    A tak na poważnie, szanowny autorze wątku, posłuchaj przedmówców i poszukaj ubytków. Ostatnio przez dziurawą poduszkę, nie miałem powietrza w całej lewej stronie naczepy ;). Także poduszki do góry i psikanie ;)
  • Level 32  
    Fajnie że kolega się czepia :D ale trzeba się upewnić o co chodzi autorowi tematu.
  • Level 34  
    Złamać węża w odpowiednim miejscu i wszystko wiadome. Jak widzę te wypociny, to sory bardzo, ale mam chęć zrobić ałt z tego kraju choćby na rowerze.
  • Level 30  
    Hektar a myślisz że na Saksach to taki miód:-)Od dwóch tygodni na autoryzowanym serwisie Scanii nie ma internetu dostępnego dla mechaników kur...a średniowiecze.Jak poszedłem zgłosić problem to administrator sieci raczył mnie poinformować że za kilka tygodni zostanie wymieniona cała sieć.Wpada ci klient na warsztat i nawija ,,panie mrugają mi światła w naczepie bo na led są" aby to usunąć a dokładnie naprawić potrzebny jest internet!!!A na koniec najlepsze przez trzy dni były zamknięte toalety bo dwóch baranów nie potrafiło naprawić wody!!!!!!!.....serwis w stolicy kraju!!!!!!Co do wiedzy i kompetencji mechaników to nie będę pisał bo szkoda słów za co klienci płacą...

    Z góry chciał bym przeprosić założyciela tematu że piszę nie na temat,jak wrócę z krótkiego urlopu to postaram się Ci pomóc z tym problemem nie jest on aż tak straszny.
  • Level 32  
    Ja też przepraszam autora tematu za poprzedni post i szacun dla SZAMANA bo wie czym kogut wodę pije :D
  • Level 34  
    Żarty żartami, tylko ta niekompetencja doradcy od czterodrożnego, że niby to on. A skąd. Wielozawór poziomowania ma taki kanał, że ciśnienie nie ma prawa cofnąć się z jednej strony na drugą. Łączy on je wyłącznie w trakcie pracy elektrozaworów, dlatego domniemać należy, że ma on nieszczelność w sobie. Może ja nie znam tego połączenia, a może coś jest "zamotane po swojemu", że opada to w jakiś inny przedziwny sposób. Z resztą gdyby nawet z winy poduszki, to opadnie pod wżer i trzyma elegancko. Co jest powodem powiedziałbym czasem ostrej wymiany zdań, że poduszkę należy wymienić pomimo tego. W razie podejrzeń trzeba bezwzględnie wypoziomować go, bo na tej wysokości to się dzieje. I dokładnie w tym miejscu szukać najpierw - pompować delikatnie pod wżer aż zacznie syczeć.
  • Level 12  
    Dobra koledzy :D będę to sprawdzał jak przestanie u mnie padać narazie jeżdżę tak dam znać na forum co i jak.
  • Level 34  
    Może to głupie, co powiem.
    W żadnym wypadku nie włączać zapłonu jeżeli istnieje możliwość wypoziomowania bez wiedzy osoby zajmującej się naprawą.
    Jak ograniczniki nie zatrzymują się na wprogramowanej maks wysokości istnieje możliwość wystrzału.

    ECAS-y mają to do siebie, że uczą po fakcie.
    Lepiej wywalić ten temat w p...u jakby zaistnieć miałaby taka możliwość choć w jednym procencie.
  • Level 30  
    Witam

    Podaj mi kolego numer nadwozia sprawdzi się co tam siedź powinno być wabco 2.1 A i podwójny zawór ekas. Pojazd rozumie dwu osiowy.

    Jeszcze pytanko jesteś mechanikiem?