Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - Centralny zamek MAN TGA

rafmax 29 Kwi 2017 22:01 2730 15
  • #1 29 Kwi 2017 22:01
    rafmax
    Poziom 2  

    Witam
    Szukam na forum, ale konkretnej odpowiedzi nie moge sie doszukac: czy do TGA jest opcja zamontowania dodatkowego silowniczka do centralnego zamka? tak abym mogl przynajmniej lewe drzwi z pilota otwierac. Generalnie to mam problem z klamka, a dokladnie z wkladka zamka i chcialem pominac otwieranie na kluczyk.

    0 15
  • #2 29 Kwi 2017 22:07
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Zapewne można ale to sam ustal rozbierając drzwi. 12V to chyba nie problem.

    0
  • #3 30 Kwi 2017 00:23
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, zapewne zależy to od wersji wyposażenia w momencie zakupu ale nie spotkałem się w tga z oryginalnym kluczykiem na pilota, natomiast u nas w firmie wszystkie tgx-y maja otwieranie z kluczyka.
    Nie oryginalny na 100% możesz dołożyć.
    p.s. wkładkę bardzo łatwo można naprawić wręcz dziecinnie to proste - wyciągasz wkładkę kupujesz zestaw naprawczy i pojedynczo wymieniasz zapadki ze sprężynkami są ponumerowane.

    0
  • #4 02 Maj 2017 07:45
    rafmax
    Poziom 2  

    Witam.
    Ja chcialem zamontowac dodatko niezalezny zestaw tj. silownik z wlasnym sterownikiem i wlasnym pilotem. Sa w sprzedazy takie zestawy na 24V, ale sprzedawca nie wie, czy do TGA jestem w stanie zainstalowac, a pytam, bo pewien kierowca na parkingu opowiadal, ze u nich w firmie mechanicy chcieli zainstalowac taki wlasnie dodatkowy zestaw do TGA , robili dwa dni i niestety stwierdzili, ze sie nie da i dlatego pytam, bo szkoda mojej roboty, jesli faktycznie nie idzie!A z wkladka mam taki problem, ze na koncu wkladki jest element, ktory pociaga za ciegno otwierania drzwi i ten element sie mi urywa!!!kupowalem nowe klamki i kupilem juz 4 podróbki i 2 oryginalne i mam juz tego dosyc, niby wszystko lekko pracuje i wyglada O.K. a po kilku dniach urywa sie ten element i kluczykiem lewej strony nie otworzy, trzeba otwierac prawa i skakac przez kabine!!!!!

    0
  • #5 02 Maj 2017 11:31
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Wszystko się zgadza tylko czy da się zamontować siłownik w drzwiach to musisz sam sobie sprawdzić, wykaż trochę inicjatywy i sam coś ustal a nie czekasz na gotową odpowiedź. Nikt za Ciebie nie będzie rozbierał drzwi aby to sprawdzić.

    1
  • #6 02 Maj 2017 11:47
    svavecone
    Poziom 25  

    Przypuszczam ze ciezko bedzie zmiescic dodatkowy silownik w drzwi . Najprostszym sposobem jest naprawienie oryginalnego silownika i dolozenie centralki z pilotem .

    0
  • #7 02 Maj 2017 11:56
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Pierwsze pytanie powinno być czy wogóle ma centralny ale wątpie bo tak to by nie wsiadał drzwiami pasażera.

    0
  • #8 02 Maj 2017 19:20
    rafmax
    Poziom 2  

    Oryginalnie ma centralny, ale centralny od pasazera otwiera tylko drzwi od pasazera, a zamyka obydwoje, tak mi dziala i tak jest oryginalnie,

    0
  • #9 02 Maj 2017 21:29
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Więc skoro już są siłowniki pozakładane to nie powinno być problemu. Zamkiem od kierowcy otwierałeś i zamykałes obadwa drzwi? Mówie kiedy był sprawny.

    1
  • #10 02 Maj 2017 21:45
    rafmax
    Poziom 2  

    Każde drzwi otwieraly sie osobno, ale zamykaja sie razem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    prawdopodobnie wykazywanie mojej inicjatywy nic nie da.... jesli kolega mial racje, tak jak juz pisalem oni sie wykazali inicjatywa: kupili zestaw i dwoch mechanikow siedzialo nad tym dwa dni, i nic!! i klapa!!! i pytam bo albo fakt jest taki ze zamontowac nie idzie albo Ci mechanicy to byli debile, a poza tym drzwi juz rozebralem, pojecia nie mam jak to ma dzialac i co z czym, nic nie ustalilem, trzeba kupic zestaw i wciskac i pewnie tak zrobie, i wtedy sie pochwale jak poszlo!

    0
  • #11 03 Maj 2017 06:56
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Nie mam schematów od tego auta ale siłownik centralnego to nic innego jak "silniczek plus pszekładnie" a skoro silniczek to jak każdy inny zasilany jest plusem i minusem. W zależności od podłączenia działa prawo, lewo. Wiem że to nie fachowo ale jest to na 80% do zrobienia, wystarczy znaleść te dwa przewody. Wiekszość sterowników od centralnego ma możliwość sterowania bezpośrednio siłownikami. Wszystko zależy od tego jak jest rozwiązana komunikacja. Czy jest tam jakiś sterownik w drzwiach i to on steruje zamkami, i jak jest zbudowany siłownik od centralnego. Gdybym miał schemat to więcej mógłbym powiedzieć.

    0
  • #12 03 Maj 2017 10:12
    kakibara
    Poziom 28  

    Tak jak pisałem ci wyżej tgx ma centralny w kluczyku, tga nie, jeżeli działają ci centralne zamki - a z tego co piszesz to tak - zamykanie dwóch drzwi, otwieranie tylko jednych jest w porządku, musisz kupić jak wiesz zestaw do przesyłania sygnału i sterowania centralnym zamkiem - ale w tgx sygnał jest zapisany w module i tu jest pytanie czy będziesz mógł swoja wersje auta zaprogramować? Mowa o oryginale.
    Co do zestawu nie dedykowanego możesz mieć problem - mechanik to nie elektryk, i nie oceniaj chłopa po tym jak nie dał rady z zamkiem - może naprawia skrzynie biegów z zamkniętymi oczami.
    Dwa oddaj klamkę do mechanika i poproś go żeby sprawdził ci górny zamek i wyregulował te dwa cięgna w drzwiach wtedy nie będziesz musiał skakać przez kabinę- jeżeli nie będziesz mógł założyć centralnego, bo kwestia twojej klamki jest do ogarnięcia bez problemu.


    troszkę inwencji proszę bardzo... podziękowania dla kolegów z forum.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1392095.html

    0
  • #13 03 Maj 2017 11:38
    svavecone
    Poziom 25  

    Napraw caly system tak zeby dzialal jak w oryginale .... zakup centralke z pilotem i zawiez auto do elektryka ,ktory juz to robil ...najlepiej serwis MANa . Oni beda wiedziec gdzie sie wpiac, a mozliwosc istnieje . Taka instrukcja raczej nie powinna byc podawana na forum .
    ( zlodzieje tez wiedza gdzie sie wpiac aby otworzyc auto bez niszczenia zamkow ;) )

    0
  • Pomocny post
    #14 06 Maj 2017 06:30
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Skończcie z tym bezsensownym pitoleniem ! Rozwiązaniem jest centralka z dwoma pilotami za 70zł i to wystarczy. Patrząc od przodu kabiny pod drugim deklem od lewej jest reduktor 24V/12V i tam jest na nią miejsce. Potrzeba tylko fachury co czai ten zamek. Żaden tam serwis - przedmówco nie zrozum mnie źle.

    ps.
    Wkładka to skutek zwalonej na maksa konstrukcyjnie klamki (tzn. przyczyna jest w niej) i jak ktoś chce to naprawiać żeby się potem nie zdziwił.
    I w mojej opinii (zaznaczam - prywatnie) szkoda zabawy.

    0
  • #15 09 Maj 2017 10:53
    svavecone
    Poziom 25  

    " Potrzeba tylko fachury co czai ten zamek"....
    ..... a gdzie takiego znalezc jak nie w serwisie :/ .
    Wkladke kupujemy w calosci wraz z kluczykiem , jezeli zachodzi potrzeba naprawy .
    .... A Twoje pierwsze zdanie uwlacza wielu osobom ,ktore chca i staraja sie w jakikolwiek sposob pomoc innym .

    0
  • #16 09 Maj 2017 20:11
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego my tu nie mamy tak łatwo. Wciskają nam zamienniki i to jest ten myk. Powiedzmy silniczek do wycieraczek za pół oryginała. Nie chodzi. Ale kij się wymieni. Drugi nie chodzi co jest. Kostka ma pomylone piny o 180°. Pewnie nie jeden już to widział, he. Zamieniasz nie chodzi. Rozbierasz i chińczyk zapomniał se jeszcze przylutować przewód. Z klamkami tak samo w koło Macieju. Różnica odlewu z gipsu (bo niby jak) 5mm wyklucza zamiennik jako nie domykający się, bo za krótkie cięgno, z resztą sam wiesz. Kto ma czas na to. Rozwiązanie alternatywne przeciągnąć kabel od strony kierowcy pod kokpit, bo tam jest sterownik, do tej centralki.

    Jak nie czuć oporu sprężyny kręcąc kluczykiem, to jest takie coś (w powiększeniu widać co jest).

    MAN TGA - Centralny zamek MAN TGA MAN TGA - Centralny zamek MAN TGA

    Element wadliwy, to nie zakładam, proste - zakładam pilota, bo te zamki są niezawodne.
    Dlaczego tak, bo zamek chodzi elegancko, bez zacięć.

    0