Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia//Sworzeń wahacza - Wymiana sworznia czy koncówki drążka

01 Maj 2017 13:54 1794 6
  • Poziom 4  
    Witam.

    Jestem po wymianie maglownicy. Podczas wymiany usłyszałem od mechanika że do wymiany jest sworzeń bo ma luz. Kazałem mu wymienić. Przy odbiorze poinformował, że zapomniał o tym.
    Przy wymianie maglownicy demontuje się sworzeń wahacza ?? Czy chodziło o końcówke drążka kierowniczego? Chciałem to wymienić po tym pseudomechaniku.

    Pytam bo pytając ile kosztuje wymiana sworznia odpowiedział" już zdjęty".
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
  • Poziom 4  
    Troche źle wyjaśniłem. Wymienili przekładnie kierowniczą. Zbieżność ustawili. W trakcie wymiany powiedział że wybity jest sworzeń. Natomiast go nie wimienił. Moje pytanie brzmi czy chodziło mu o sworzeń wahacza?
  • Poziom 13  
    Dobrze napisałeś kolego: "pseudomechanik".
    Kto przy zdrowych zmysłach ustawia zbieżność skoro wcześniej stwierdził luzy w zawieszeniu / układzie kierowniczym. Najpierw należy te luzy skasować a dopiero później ustawiać zbieżność.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro chcesz po nim wymienić to co za problem? Chyba że kto inny ma to zrobić.
    Podnieś koło i będzie widać jak poruszasz gdzie jest luz.
    Zbijał końcówkę ale mógł wyczuć że jest luz na sworzniu.
    Sprawdź sam.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie.
    Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał odchylić koło na bok, nie skręcić - skręcając możesz również wyczuć luz na końcówkach kierowniczych.
    Trzecia możliwość jechać na SKP, tam zwykle wykryję co i gdzie jest zużyte, wybite, i ta opcja mogłaby być najlepsza, bo za "jednym zdjęciem koła" będziesz mógł wymienić zużyte części.