Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uruchomienie silnika trójfazowego

01 Maj 2017 20:50 588 13
  • Poziom 8  
    Witam
    Podłączyłem silnik trójfazowy jak poniżej:
    bezpośrednio do sieci bez przełącznika. Problem w tym, że pobuczy trochę i wywala korki. Czy źle podpiąłem fazy? Czy problem jest z samym silnikiem? Nie znam się na tym specjalnie, nie wiem czy jest on połączony w gwiazdę czy w trójkąt. Co zrobić żeby działał?
  • Poziom 12  
    Ma jakąś tabliczkę? To silnik gwiazda trójkąt?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Nie znasz się zbytnio na tym a mimo to podłączyłeś, na dodatek bez wyłącznika.
    Podpowiem tylko ułożenie mostków (metalowe blaszki łączące styki z lewej strony z stykami z prawej) wskazują że silnik jest podłączony w Δ.
    Przy większej mocy silnika może być przyczyną wybijania bezpieczników.
    Zleć to elektrykowi jeśli życie i zdrowie Ci miłe.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    marekhab napisał:
    Podpowiem tylko ułożenie mostków (metalowe blaszki łączące styki z lewej strony z stykami z prawej) wskazują że silnik jest podłączony w Δ.

Na dodatek jednego mostka brakuje...
  • Poziom 43  
    jdubowski napisał:
    Na dodatek jednego mostka brakuje...
    Jest mostek, tylko skorodowany, więc mało widoczny. @pysy Czy Szanowny Specjalista od Buczenia i Korków :D posiada choćby najprostszy multimetr rodem z ,,Biedronki" ?
  • Poziom 12  
    Napisz oznaczenia poszczególnych styków.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj zrobię zdjęcia i wstawię wieczorem, dzięki za uwagi.
  • Poziom 12  
    I Powiedz jaki to typ silnika. Gwiazda trójkąt czy sam trójkąt. Z ilości wejść na okablowanie wnioskuję że to silnik gwiazda trójkąt. Więc najlepiej zastosować taki przełącznik. Mam taki silnik w domu pomogę w podłączeniu.
  • Poziom 40  
    Czy każdy musi być bohaterem we własnym domu :D