Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uruchomienie silnika trójfazowego

01 Maj 2017 20:50 588 13
  • Poziom 8  
    Witam
    Podłączyłem silnik trójfazowy jak poniżej:
    Uruchomienie silnika trójfazowego
    bezpośrednio do sieci bez przełącznika. Problem w tym, że pobuczy trochę i wywala korki. Czy źle podpiąłem fazy? Czy problem jest z samym silnikiem? Nie znam się na tym specjalnie, nie wiem czy jest on połączony w gwiazdę czy w trójkąt. Co zrobić żeby działał?
  • Poziom 12  
    Ma jakąś tabliczkę? To silnik gwiazda trójkąt?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Nie znasz się zbytnio na tym a mimo to podłączyłeś, na dodatek bez wyłącznika.
    Podpowiem tylko ułożenie mostków (metalowe blaszki łączące styki z lewej strony z stykami z prawej) wskazują że silnik jest podłączony w Δ.
    Przy większej mocy silnika może być przyczyną wybijania bezpieczników.
    Zleć to elektrykowi jeśli życie i zdrowie Ci miłe.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    marekhab napisał:
    Podpowiem tylko ułożenie mostków (metalowe blaszki łączące styki z lewej strony z stykami z prawej) wskazują że silnik jest podłączony w Δ.


    Na dodatek jednego mostka brakuje...
  • Poziom 43  
    jdubowski napisał:
    Na dodatek jednego mostka brakuje...
    Jest mostek, tylko skorodowany, więc mało widoczny. @pysy Czy Szanowny Specjalista od Buczenia i Korków :D posiada choćby najprostszy multimetr rodem z ,,Biedronki" ?
  • Poziom 12  
    Napisz oznaczenia poszczególnych styków.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj zrobię zdjęcia i wstawię wieczorem, dzięki za uwagi.
  • Poziom 12  
    I Powiedz jaki to typ silnika. Gwiazda trójkąt czy sam trójkąt. Z ilości wejść na okablowanie wnioskuję że to silnik gwiazda trójkąt. Więc najlepiej zastosować taki przełącznik. Mam taki silnik w domu pomogę w podłączeniu.
  • Poziom 40  
    Czy każdy musi być bohaterem we własnym domu :D
    Ja wiem jak wyglądają zęby ale za ich leczenie się nie zabieram co co i koledze zalecam

    Dodatkowo pytania utrudniająco naprowadzające
    Ten niebieski to N/PEN?
    Są wszystkie fazy?
    Cewki silnika sa sprawdzone?
    Mostki mają przejście to tak w skrócie :D
  • Poziom 12  
    Człowiek uczy się całe życie :) I czasem uda się zdobyć jakieś doświadczenie. Więc jestem w stanie w tym temacie pomóc. :)
  • Poziom 8  
    Witam
    Po całym dniu walki zacznijmy od podstaw. Po rozebraniu silnika mam coś takiego:
    Uruchomienie silnika trójfazowego
    Uruchomienie silnika trójfazowego
    Uruchomienie silnika trójfazowego
    Na pierwszy rzut oka wygląda, że silnik jest spalony. Pełno popalonej izolacji a te "rurki" łączące cewki z przewodem kleją się i rozpadają w rękach. Co to znaczy że silnik jest spalony? Jeżeli w którymś miejscu drut miedziany jest przerwany na cewce to silnik jest spalony? Czy ten drut jest izolowany na całej długości czy tylko w tych miejscach co widać na zdjęciach? Jeżeli na całej to co się stanie jeżeli w którymś miejscu izolacja puści i druty się pozwierają? Czy w tym silniku cewki są 3 czy więcej? Jak są połączone? Wyczytałem na innych postach że mam zmierzyć rezystancję przewodów. Jeżeli będzie przerwa to miernik pokaże zerową rezystancję i silnik do wyrzucenia. Jeżeli wartości rezystancji będą znacznie się różnić to będzie zwarcie drutów w cewkach i też do wyrzucenia. Jeżeli rezystancje będą zbliżone to wtedy jest ok. Czy dobrze rozumuje? Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość albowiem z 3-fazowym mam pierwszy raz do czynienia:-)
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    pysy napisał:
    Na pierwszy rzut oka wygląda, że silnik jest spalony.


    Bo jest.

    pysy napisał:
    Co to znaczy że silnik jest spalony? Jeżeli w którymś miejscu drut miedziany jest przerwany na cewce to silnik jest spalony? Czy ten drut jest izolowany na całej długości czy tylko w tych miejscach co widać na zdjęciach?


    Drut jest izolowany emalią na całej długości, dodatkowo końcówki wyprowadzone są w dodatkowej izolacji w postaci koszulek izolacyjnych.

    pysy napisał:
    co się stanie jeżeli w którymś miejscu izolacja puści i druty się pozwierają?


    Powstają zwarte zwoje które powodują intensywne nagrzewanie cewki. Dalszy skutek - rozszerzenie urządzenia.

    pysy napisał:
    Czy w tym silniku cewki są 3 czy więcej?


    Cewek jest więcej, połączonych w trzy grupy.

    pysy napisał:
    Wyczytałem na innych postach że mam zmierzyć rezystancję przewodów. Jeżeli będzie przerwa to miernik pokaże zerową rezystancję i silnik do wyrzucenia. Jeżeli wartości rezystancji będą znacznie się różnić to będzie zwarcie drutów w cewkach i też do wyrzucenia. Jeżeli rezystancje będą zbliżone to wtedy jest ok. Czy dobrze rozumuje?


    Tu nie ma co mierzyć. Silnik jest spalony i możesz go oddać do przewinięcia albo na złom - takie masz dwa wyjścia...
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Na moje oko silnik jest spalony nadaje się tylko do przewinięcia ale tego sam nie zrobisz tylko odpowiedni warsztat
  • Poziom 8  
    Dziekuję, teraz wszystko jasne:-)