Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Gaśnie i szarpie poniżej 3tyś obrotów Laguna 1.6 16V 99 rok

01 May 2017 21:18 978 4
  • Level 9  
    Witam jak w temacie gaśnie i szarpie. Wszystkie czujniki są sprawdzałem na kompie. Krokowy na pewno nie bo mam 3 sztuki i na każdym jest to samo wypadający zapłon był ale już zrobione to zostało, pompka paliwa pracuje paliwo dochodzi iskra jest. Na uruchomionym silniku odpinalem czujnik temperatury zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy i krokowy, żadnej reakcji. Tylko jak odpiolem czujnik ciśnienia zasysanego powietrza to auto zgasło. Lewe powietrze w kolektorze ssącym czy walnięta przepustnica ? A może pompka paliwa jednak już niedomaga ? Dodam że na uchylonej przepustnicy bez krokowego ustawiłem 1000 obrotów na biegu jałowym ale i tak gaśnięcie i szarpanie po chwili wróciło.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 9  
    Skąd ta pewność ?

    Dodano po 7 [godziny] 45 [minuty]:

    Iskier nie ma na cewkach i auto nie kopie więc wyjaśnij skąd wziąłeś opcje na świece i cewki jaką masz do tego podstawę

    Dodano po 8 [minuty]:

    Bo jak auto czasem działa normalnie ale tylko wtedy jak postoi i zmienię krokowy ale na każdym z trzech jakie mam ten sam cyrk. Czujnik położenia wału korbowego eliminuje bo na wysokich obrotach auto idzie normalnie od 3tyś obrotów w górę. Słaby silnik może tłoki pierścienie blok do kapitalki ?
  • Level 9  
    Kupiłem za 200 zł że szrotu pompkę paliwa czujnik położenia wału korbowego i 4 cewki z laguny takiej jak moja ten sam rok która na gazie i benzynie pracowała, przełożyłem cewki i czujnik położenia wału korbowego i auto zachowuje się normalnie, czyli nie szarpie nie gaśnie niskie obroty są przy ruszaniu nie spadają i nie gaśnie auto przy zmianie biegu. Zrobiłem 12 kilometrów w te i nazad i na ciepło i zimno już jest dobrze. Do kiedy nie wiem tematu nie zamykam bo jak przez tydzień będzie dobrze wtedy raczej sądzę że jest w porządku.
  • Level 9  
    Główna przyczyną były cewki i czujnik położenia walu. Założyłem zestaw ze sprawnego auta i wszystko jest dobrze. Po nagrzaniu się silnika jedna cewka się że tak nazwę wyłączała i czujnik przestawał nadawać sygnał.