Witam szanownych forumowiczów.
Kłopot jaki mam to wiatrak chłodnicy, który się nie wyłącza. Bez znaczenia czy silnik pracuje czy nie (zapłon włączony).
Do próby zdiagnozowania używam programu JLR SDD w wersji 130 (odpowiednia i wystarczająca dla mojego modelu),
kabelek którym podpinam samochód do kompa to klon Mongosse'a, oryginał "trochę" za drogi. To tak gwoli wyjaśnienia.
Przy wyborze objawów w programie i po przeskanowaniu nie wyświetla żadnych błędów odpowiednich dla mojego problemu.
Zakładka "related events", natomiast w zakładce "unrelated events" znajduje problem z "electric heater control module".
(Widoczne na dołączonym zdjęciu)
Teraz tak, czy te dwa problemy mogą być jakoś połączone ze sobą, od czego zacząć sprawdzanie. Ten nieustannie kręcący się wiatrak
przywodzi na myśl kłopot z termostatem. Na innym forum wyczytałem, że to może być kontroler wiatraka, komputer samochodu, zwarcie
w okablowaniu powodujące złe odczyty czujnika temperatury i do tego dochodzi jeszcze jakiś kłopot znaleziony przeze mnie w JLR SDD.
Mam do tego samochodu różne PDFy, Workshop Manual, Electric Wiring Diagrams, Connectors Quick Reference Guide, które mogą pomóc
w rozwiązaniu zagadki.
Sam nie wiele zrobiłem, poza podłączeniem komputera i sprawdzeniu napięcia na akumulatorze z i bez włączonego silnika, odpowiednio - 12.4v 13.8v.
Podepne multimetr szeregowo do baterii przy wyłączonym silniku, żeby sprawdzić czy nie ma jakichś zwarć, jak tylko wymyślę domowej roboty "mostek"
żeby nie odłączać akumulatora na czas pomiaru (trochę się boję tak po prostu odłączyć żeby nie okazało się, że po podłączeniu coś jest nie tak)
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Kłopot jaki mam to wiatrak chłodnicy, który się nie wyłącza. Bez znaczenia czy silnik pracuje czy nie (zapłon włączony).
Do próby zdiagnozowania używam programu JLR SDD w wersji 130 (odpowiednia i wystarczająca dla mojego modelu),
kabelek którym podpinam samochód do kompa to klon Mongosse'a, oryginał "trochę" za drogi. To tak gwoli wyjaśnienia.
Przy wyborze objawów w programie i po przeskanowaniu nie wyświetla żadnych błędów odpowiednich dla mojego problemu.
Zakładka "related events", natomiast w zakładce "unrelated events" znajduje problem z "electric heater control module".
(Widoczne na dołączonym zdjęciu)
Teraz tak, czy te dwa problemy mogą być jakoś połączone ze sobą, od czego zacząć sprawdzanie. Ten nieustannie kręcący się wiatrak
przywodzi na myśl kłopot z termostatem. Na innym forum wyczytałem, że to może być kontroler wiatraka, komputer samochodu, zwarcie
w okablowaniu powodujące złe odczyty czujnika temperatury i do tego dochodzi jeszcze jakiś kłopot znaleziony przeze mnie w JLR SDD.
Mam do tego samochodu różne PDFy, Workshop Manual, Electric Wiring Diagrams, Connectors Quick Reference Guide, które mogą pomóc
w rozwiązaniu zagadki.
Sam nie wiele zrobiłem, poza podłączeniem komputera i sprawdzeniu napięcia na akumulatorze z i bez włączonego silnika, odpowiednio - 12.4v 13.8v.
Podepne multimetr szeregowo do baterii przy wyłączonym silniku, żeby sprawdzić czy nie ma jakichś zwarć, jak tylko wymyślę domowej roboty "mostek"
żeby nie odłączać akumulatora na czas pomiaru (trochę się boję tak po prostu odłączyć żeby nie okazało się, że po podłączeniu coś jest nie tak)
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
