Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I 1.8 16v - Zawieszanie się obrotów

01 Maj 2017 23:53 2055 8
  • Poziom 5  
    Witam,

    od dłuższego czasu mam w mojej Lagunie problem z zawieszaniem się obrotów. Problem występuje głównie jak silnik jest ciepły, ale nie jest to regułą. Przy wysprzęglaniu powinny spadać do 750-800, a zostają na takim jak w przed zmianą biegu. Nie dzieje się tak cały czas - wczoraj zrobiłem trasę 200 km i zjawisko to raz się pojawia na kilkanaście km i znika i po chwili znów się pojawia.

    Od strony mechanicznej zmieniłem wszystkie uszczelki kolektora oraz obie na przepustnicy na nowe oryginały z ASO.
    Przepustnica gruntownie przeczyszczona. Sprawdzana jak działa mechanicznie i nie ma żadnych zacięć.
    Silniczek krokowy również wymieniony. Tym razem zamiennik ale nie najtańszy ;)
    Linka gazu swobodna, pancerz nie zniszczony chodzi płynnie.
    Dolot i rurki obok krokowca opsikałem plakiem, ale nie ma żadnej reakcji obrotów.
    Komputer u mechanika nie widzi żadnych błędów. W aucie również kontrolki nie świecą.

    Bawiłem się trochę złączem diagnostycznym i kupiłem czytnik pod obd2 ELM327.
    Na wolnych obrotach wskazania to 9 - 9,4% otwarcia. Wydaje mi się, ze to normalna wartość ale nikt nie potwierdził.
    Widziałem tylko podobne u innych. W momencie tego zawieszania te wskazania również wynoszą 9% a obroty zostają sporo powyżej jałowych.
    Podczas ostatniej trasy raz udało się doprowadzić do stanu gdzie obroty po wciśnięciu sprzęgła szły do gry praktycznie pod limit.
    Działo się to po tym jak jakiś czas jechałem na włączonej klimatyzacji. Po jej wyłączeniu już nie szły tak do góry ale dalej się wieszały.

    Monitorowałem również wskazania temperatury za pomocą tego czytnika. Na desce pokazuje idealnie na środku skali.
    Natomiast komputer odczytuje podczas normalniej jazdy wskazanie temperatury cieczy w okolicy 81-83 stopnie.
    Nie udało mi się podczas jazdy zrobić większej. Na wolnych obrotach wskazania idą po woli do góry do 99 i włącza się wentylator.

    Nie wiem już co dalej robić bo jest to irytujące a co gorsza na pewno nie wpływa dobrze na samochód.
    Podpowiedzcie coś bo trochę nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkich podejrzanych, o których się naczytałem - TPS, mapsensor, czujnik temp. a może jeszcze raz krokowiec.

    EDIT
    Silnik F4P 760 1.8 16v 120 KM rok 1999

    EDIT2
    Proszę chociaż o wskazówki co jeszcze sprawdzić i jak.
  • Poziom 22  
    Clip kolego Nie jakieś wynalazki i daj screena z parametrów na zimnym i rozgrzanym motorze. Jak ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym motorze.
  • Poziom 35  
    Na wszelki wypadek - jakie jest napięcie ładowania akumulatora? Znam przypadki, gdzie podwyższone napięcie ładowania powodowało właśnie opisywane "wieszanie się" tak, jak gdyby linka gazu na chwilę zatarła się w pancerzu.
  • Poziom 22  
    Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie cylindrze. Raz 8 a za chwilę 12. Sądzę że auto jak zawiesza się zawór widzi nieszczelnośc i podnosi samo obroty.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem ;)

    Co do Clipa to niestety nie dysponuję nim. Mechanicy w mojej okolicy też nie za bardzo. Błędy skasują, ale jak coś więcej bym chciał to słabo.
    Mogę odwiedzić ASO - mam 17 km do niego i za 150 zl usługę mi zrobią. Tylko nie będę miał możliwości zrobić odczytu na zimnym.

    Gdy czuję, że się obroty zawiesiły to nie ma hamowania silnikiem (jadę na biegu jakbym miał tempomat) ale mogę je obniżyć np podczas dojazdu do świateł na biegu i gdy zejdą do 1k to same się nie podnoszą. Obciążanie silnika np klimą lub podgrzewaniem szyby powoduje, że dużo łatwiej zawiesić obroty. Za raz po ich włączeniu obroty spadają sporo wolniej niż bez.

    Wiem, że poprzedni właściciel robił głowicę. Mówił mi o tym przy zakupie i pokazywał rachunki.
    Zmieniłem ojej i filtry i zrobiłem nim 10k km od kupna. Nie zaobserwowałem praktycznie żadnego zużycia oleju czy chłodziwa, co by mogło świadczyć o złej naprawie.
  • Poziom 5  
    Wersja była taka, że po kupnie auta standardowo zmienił rozrząd i pasek mu ścieło.
    Nie szedł całkiem ale szkód narobił.
  • Poziom 1  
    Witam,

    czy udalo sie Tobie rozwiazac ten problem ? Mam podobnie z renault thalia 2003 (1.4 8v LPG)
  • Poziom 5  
    Tak udało mi się rozwiązać problem.
    Te wszystkie sprawy mechaniczne które opisałem w pierwszym poście są ważne ale główną przyczyną był błąd czujnika położenia przepustnicy.
    A w zasadzie to dwa błędy bo jeszcze czujnik abs w prawym przednim kole ale nie jestem pewien czy ten wywierał jakiś dodatkowy wpływ (prędkość jest odczytywana przez ecu z czujników abs właśnie)
    Wymiana obu tych elementów załatwiła sprawę. Czujnik przepustnicy kupiłem w sklepie motoryzacyjnym - tani nie był bo coś 130 zł. Wiem że używka w dobrym stanie była by lepszym wyjściem ale nie mogłem znaleźć.