Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toshiba Regza 37RV633D - pilot od dekodera DVBT restartuje telewizor

daredevil9 02 Maj 2017 12:46 1194 15
  • #1 02 Maj 2017 12:46
    daredevil9
    Poziom 6  

Witam serdecznie,

z góry uprzedzam, że nie znam się za bardzo na tego typu sprawach i po stokroć dziękuję każdemu, kto mi coś doradzi - za cierpliwość i poświęcony czas.

Do rzeczy:

Telewizor Toshiba Regza 37RV633D, do niego podpięty tuner DVBT (GLOBO Multimedia, STB HD N6). Wszystko działa należycie do momentu zmiany kanału pilotem od dekodera przy użyciu klawiatury numerycznej (zmiana klawiszami "CH+" i "CH-" nie rodzi problemu, pojawia się on, gdy klawiaturą numeryczną pilota zmieniam kanał np. z 5 na 8). Problem polega na tym, że po zmianie kanału pojawiają się na telewizorze komunikaty (naprzemiennie): "Bus on", "Bus off", "Writing", "Writing OK". Potem obraz w TV znika, a telewizor się restartuje do stanu 0 (po ponownym uruchomieniu każe wybrać język TV, język menu, chce na nowo wyszukiwać kanały).

Dekoder podpięty jest do TV przez HDMI.

Załączam filmik, który zapewne lepiej zobrazuje problem (na filmiku zmieniłem kanał z 8 na 2, jednak nie ma znaczenia między jakimi kanałami się przełączam - problem jest ten sam):

Czy problem jest bardziej z TV czy z dekoderem? (niestety na dziś dzień nie mam możliwości podpięcia innego tunera). Czy to kwestia sprzętu czy oprogramowania?

Sprzęt jest w posiadaniu 84 letniej babci, która się bardzo niecierpliwi i martwi, że jej TV nie działa:)

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i wskazówki. Jeśli potrzeba coś doprecyzować - proszę o podpowiedź co jest istotne (jak wspominałem - mało się znam na tym.)

Z góry dziękuję za pomoc!

0 15
  • Pomocny post
    #2 02 Maj 2017 12:57
    Krzychu7
    Poziom 39