Witam,
Szukam układu schematu elektrycznego do Octavii 2 II z 2005r [1,6mpi]., przed faceliftingiem, wersja clasic, tour 2.
Gazownik ma problem z prawidłowym podłączeniem instalacji gazowej, przy uruchamianiu autoalarmu, elektrozawór w reduktorze na chwile się uruchamia wraz ze stacyjką gazu staga i za chwile gaśnie...
Tylko że gazownik zapewne już wziął kasę☺
Niech sam popatrzy co gdzie podłączył,alarm jak dokładany to schemat elektryki skody nic mu nie da.
Zrób jak kolega wyżej pisze i z fakturą zgłoś się ponownie do tego speca po zwrot kasy☺
No dokładnie, gazownik wziął kasę, fakturę dopiero mam dostać i papiery do urzędu również, nie wiem czy w ogóle to dostane, bo kontakt jest dość trudny...
Samochód: octavia 2, kombi, 1,6 mpi [102KM], silnik chyba BGU.
Zainstalował w samochodzie zestaw: Stag Qbox Basic, Reduktor acr01, wtryski ac-02, butla w kolo, wlew pod klapką
Moje problemy to:
1. brak odpalania awaryjnego , nie działa, nie rejestruje w sterowniku nawet odpaleń-brak połączenia?
Może być że ten silnik nie odpala awaryjnie? Ja rozumiem, że jest zła temperatura i wtedy zakaszle i kontrolka zgaśnie, ale w momencie gdy przyciskam stacyjkę gazu i guzik B/G i uruchamiam kluczykiem silnik, stacyjna cała gaśnie.
Patrz załącznik, zdjęcie nr.3
2. poprawienie elektryki, samochód uruchamia reduktor-strzela elektrozaworem przy otwieraniu autoalarmem drzwi i za chwile gaśnie stacyjka gazu. - dla zainteresowanych mam filmik nagrany telefonem, ale dużo zajmuje.
3. sterownik nie widzi sond lambda, nie rejestruje sinusoid, czy są podłączone? uboga/bogata mieszanka, brak informacji dla sterownika?
W załączeniu zdjęcie, nr 2 ... Nie wiem jak to się ma do qbox basic, ale w moim wcześniejszym samochodzie, w sterowniku stag 4 plus normalnie były widoczne
Przegrzebałem cały internet i znalazłem jedynie ruską książkę sam naprawiam octavia 2 a5, jest mały problem, schemat i jego treść jest po rusku... a ja jestem z tego pokolenia gdzie uczyli angielskiego w podstawówce...
Śmiech na sali. Zmień gazownika i to jak najszybciej, podpią ci plus po zapłonie pod nie ten przewód, prawdopodobnie cewke zapłonową, a to auto uruchamia pompe paliwa i inne podzespoły po otworzeniu drzwi, niech znajdzie plusa po zapłonie pod kierownicą, ale tego uruchamianego stacyjka i najważniejsze, nie zanikający podczas rozruchu. Nie ma potrzeby podpinania sondy lambda, tym bardziej, że tam jest szerokopasmowa (uego), a regulacje robi sie po korektach.
Dodano po 5 [minuty]:
Aha, pokaz mi jeszcze plansze, PARAMETRY - USTAWIENIE STEROWNIKA GAZU
Ok, gazownik nie jest w formie,
Nie wątpliwie, skasował mnie tylko 2100 za tą instalacje plus 100 zł za gaz, więc chyba nie ma tragedii, bo włożył acr02, ac02, qbox basic, wlew pod klapka, butla w kolo 53l. Jak na Wrocek, to jedna z lepszych cen. Na wsi można taką cene uzyskać ale musialbym jechać 50-100km.
Wracając do meritum, oprócz alarmu, przy każdym przeskoku kluczyka zapala i gaśnie stacyjka gazu...
ustawiłem gorący start i nie odpalał, bo go rozłączało, dopiero z 2 na 3 stopień-odpalenie się udało z gazem.
dziś zrozumiałem , że jednak tak nie powinno być-gorący start, bo silnik przez 0,5s pracuje bez benzyny i gazu i nie jest to chyba korzystne.
Długość, długością, ale miejsce odwiertu do wkrętek daleko, no i podciśnienie z jednej nogi, bardzo niestabilne. Wracając do samego podłączenia,nie masz podłączonego plusa po stacyjce, sygnał obrotów nie podłączony (to nie problem), problemem jest czerwono czarny kabelek, brak sygnału po zapłonie. Sterownik bierze sygnał stacyjki z wtryskiwaczy benzyny, po otworzeniu drzwi pojawia się zasilanie, sterownik gazu widzi go, na to jeszcze powstaje pik (widoczny tylko na oscyloskopie) traktuje to jako sygnał rpm i dlatego otwiera zawory, bo chce już pracować. Teraz jak z tego wybrnąć? Podłączyć czerwono czarny kabel (plus po stacyjce), odhaczyć sygnał stacyjki podłączony i wszystko wraca do normy, na razie odhacz ciepły start
Z zawodu nie zajmuje się elektryką w autach no i nie znam ruskiego, żeby rozkminić ten układ... z tej ruskiej ksiazki sam naprawiam octavia 2[a5]. Ale chyba zainwestuje i kupie tą książke na allegro w ojczystym języku.
W każdej Octavi 2, elektryka wyglada podobnie? Jeśli nie to czy są duże różnice?
Co do miejsca wiercenia, to powino być wyżej? Chodzi wam o tą odległość miedzy wtryskiwaczem benzynowym a wkrątką gazu w kolektor, że jest za długa, przez co siłnik przez chwilke działa bez paliwa po przejsciu z benzyny na gaz lub przy odpaleniu na gazie/cieply start?
Co do węzyków, to gdzie byście zainstalowali listwe wtryskową zeby było dobrze? Czy najlepiej AC03 blisko kanału?
Widziałem kilka instalacji w internecie, i podobnie te listwy montowali na takich bracketach, żeby nie ingerować zbytnio...
Nie znasz się na tym, a więc daruj sobie jakiekolwiek naprawy, wróć do gazownika i jak wytrzezwieje, to niech to poprawia i tyle, założył, skasowal i ma być dobrze
Dodano po 1 [minuty]:
plus z akumulatora jest, bo musi być , mi chodzi o plus po stacyjce
Nie znasz się na tym, a więc daruj sobie jakiekolwiek naprawy, wróć do gazownika i jak wytrzezwieje, to niech to poprawia i tyle, założył, skasowal i ma być dobrze
Dodano po 1 [minuty]: plus z akumulatora jest, bo musi być , mi chodzi o plus po stacyjce
no tak zrobie, ale chce mu dac ten schemat w reke, bo on twierdzi przez telefon, ze wszystko dobrze zrobił, takie coś mnie denerwuje...
co do tych wężyków, to trudno, wkręcił się może nisko, ale sama instalacja działa dobrze, spala też koło 10l/100km., więc to nie działa mi tak na nerwy, jak ta stacyjka gazu..
W zalaczeniu znalazlem dodalem opis wyprowadzenia dla qboxa basic, potrzebuje jeszcze schemat polski tej oktavki, ruska [wyzje dodalem] ma 15 stron schematów... i opis cyrlica...
Ja tą rozpiske znam na pamięć, nic niech nie kombinuje, tylko powiedz mu że konsultowałeś to z autoryzowanym serwisem staga i ma podłączyć czerwonoczarny kabel do plusa po stacyjce (o ile mnie pamięć nie myli to jest to czarno niebieski, lub czarno fioletowy kabel) i odhaczyć ptaszka przy okienku sygnał stacyjki podłączony
Jak to będzie jeździć poprawnie na LPG z takim montażem listwy to ja życzę powodzenia. Tylko dłuższe wężyki widziałem w jakimś BMW chyba ze 40cm. Teoretycznie dla tego silnika to tak 10-15 cm absolutny max a zalecane przeze mnie 3cm.
papiery mam, ale gazownik jest zarobiony i nie ma czasu, może później... jak pokończy inne auta.
bobikxxl wrote:
Ja tą rozpiske znam na pamięć, nic niech nie kombinuje, tylko powiedz mu że konsultowałeś to z autoryzowanym serwisem staga i ma podłączyć czerwonoczarny kabel do plusa po stacyjce (o ile mnie pamięć nie myli to jest to czarno niebieski, lub czarno fioletowy kabel) i odhaczyć ptaszka przy okienku sygnał stacyjki podłączony
bobikxxl: ten plus do stacyjki to ma być podłączony pod kierownicą z tej wiązki 5 kabli [patrz zalacznik] do stacyjki?
Sam to sobie zrobie i tyle, tylko musze wiedzieć jak:)
psooya wrote:
Jak to będzie jeździć poprawnie na LPG z takim montażem listwy to ja życzę powodzenia. Tylko dłuższe wężyki widziałem w jakimś BMW chyba ze 40cm. Teoretycznie dla tego silnika to tak 10-15 cm absolutny max a zalecane przeze mnie 3cm.
psooya, a ty gdzie byś umiejscowił tą listwe dla tego silnika? pomijam fakt, że zastosowałbyś w03 blisko kanałów.
Zawsze można te węzyki skrócić jeśli są za długie, sprwadze czy mają więcej niz 10-15cm.
Możesz mi powiedzieć czym objawia się w pracy silnika na LPG tak duza odległość między listwa wtryskową, a dojściem do kanałów kolektora ssącego?
Ciężka regulacja, zle przelaczanie podatne na temperature, spadki rpm po cutoff. Pewnie ze w03 hs211 barracuda. Listwa z lewej wchodzi pod kolektor i węże 20cm. Mozesz sprawdzic plus z wtrysku lub cewki nie musi byc z kabiny tylko trzeba zmierzyć czy jest wtedy kiedy ma być. Czasami sie nie da tak podłączyć ale do tej pory chyba wszystkie vagi tak mialy i bylo ok.
Wtym przypadku cewka i wtryski benzyny jako plus po stacyjce odpadają. Tego kabla na zdjęciach nie widze, a tak na marginesie, poco ta dyskusja, przecież to problem gazownika, a nie Twój
Wtym przypadku cewka i wtryski benzyny jako plus po stacyjce odpadają. Tego kabla na zdjęciach nie widzę, a tak na marginesie, poco ta dyskusja, przecież to problem gazownika, a nie Twój
Bobik, to jest tak jak się robi po znajomych,znajomych, jak jest na początku nie dokończony temat, to potem trzeba jeździć, po 15 nie ma czasu, auto muszę pożyczać żeby tamto mogło być w warsztacie etc. Jutro spróbuje ostatni raz... Nawet mi się nie chce wam pisać jego tłumaczeń, że "przecież ci auto jeździ, co się do pierdoły czepiasz...,; co z tego ze ci elektrozawór strzela, chodzący silnik ci nie przeszkadza, a zawór przeszkadza?"
Dlatego nie wiem czy nie łatwiej jest samemu to zrobić, jak przestanie deszcz padać z śniegiem z deszczem w maju pod blokiem.
Czyli nie mam tego kabla w tej wiązce 5 kabelków i trzeba od sterownika ciągnąć pod kierę czy gdzieś bliżej to mogę wczepić ?
W załączeniu wklejam zdjęcie błędów z komputera, dwa pierwsze mogą być przez złe podłączenie ?
Przez zła regulację i montaż masz błędy. Wychodzi na to, że jest za ubogo. Ja proponuję zdemontować to puki mozesz i żądać zwrotu kasy. Albo poprawic praktycznie całość tj kolektor, wymienic wtryski, odszukać przewód plusa po zapłonie w wiązce staga przy cewce lub wtrysku i przeciągnąć do stacyjki skoro jest problem. Całość wyregulować z AFR i spokoj na 20 lat. Do całości polecam dodać ffl od ac lub alexa.
Przez zła regulację i montaż masz błędy. Wychodzi na to, że jest za ubogo. Ja proponuję zdemontować to puki mozesz i żądać zwrotu kasy. Albo poprawic praktycznie całość tj kolektor, wymienic wtryski, odszukać przewód plusa po zapłonie w wiązce staga przy cewce lub wtrysku i przeciągnąć do stacyjki skoro jest problem. Całość wyregulować z AFR i spokoj na 20 lat. Do całości polecam dodać ffl od ac lub alexa.
psooya, ale przyznaj ze silnik VW: 1,6mpi8v, dużo potrafią wybaczyć, nawet przy takim montażu? Jaki demontaż, jak autogaz mam wbity w dowód z tej faktury... kasa zapłacona, co ja moge teraz... to nie jest autoryzowany serwis STAGa.
Zgadzam się, że ta odległość ma znaczenie. Ale wpisz w google ten model auta i pełno zdjęc na stronach instalatorów, że ta lista wtryskowa jest w tym samym miejscu... bardzo podobnym. Jak widzisz, nie on jeden popełnia ten błąd i jest utwierdzony w przekonaniu, że robi dobrze.
Jak instalujesz wtryski stag w03 przy kanale, to jak zabezpieczasz wtryski przed wplywem wibracji? Czy ty bezpośrednio wkrecasz wtrysk do kanału ?
Czy podciśnienie robisz z 4 kanałów czy też z 1 tylko ?
Co do samej regulacji, to czy taki zestaw AFR ma każdy instalator? Czy nie można na zwykłym analizatorze tego wyregulować?
Wracając do samej regulacji, zależna jest ona od ciśnienia w reduktorze, po nagrzaniu jest okolo 1,05bar i średnicy dyszy, dla tego modelu auta, rozwiercają wtryski w02/w03 na 2-2,2 mm [102KM] ?
Czy masz jakieś zdjęcia twoich instalacji dla tego modelu silnika?
Jeżeli gościu jest taki uparty, to jedz do autoryzowanego serwisu staga niech to poprawią i rachunek wręcz panu, który montował. Mozesz tez zadzwonić do technika ac, i przedstawić problem, na pewno sam z tym nie zostaniesz, ktoś ci pomoże, ale prosze nie rób nic sam, bo nabroisz i gwarancje stracisz
Temat to komedia już, proponuje by autor lepiej podał gdzie jest taki specjalista by go unikać.
Rozumiem że chcesz kolego już sam to zrobić ale to jest jego zasr..... obowiązek!
A jak podasz dane to żeby czasem się nie okazało że ten gościu ma autoryzacje STAG.
To nie fair sypać nazwami firm i nazwiskami na forum, każdy w pracy zawodowej może mieć lepszy i gorszy czas ...
Warto rozmawiać, będę mu truł d... aż wszystko to poprawi... bo i tak już nie mam wyjścia, gaz jest wbity w dowód.
Na liście autoryzowanej ani rekomendowanej z STAGa nie ma jego firmy. Tak w ogóle to Wrocław ma tylko dwa autoryzowane i jeden rekomendowany.
1. odpalanie awaryjnie działało, ale jest inna sekwencja wciskania, trzyma się przed odpaleniem i czeka na sygnał w qboxach, wiec to mój błąd, nie gazownika, ja pamiętałem sekwencje wciskania z staga plus, była błędna. Świat idzie do przodu i trzeba czytać instrukcje.
2. temat rozwiązany, plus wyciągnięty z bezpieczników, bo nie chciałem połamać obudowy kierownicy (łatwo te zatrzaski połamać trudniej poskładać po złamaniu) znaleźliśmy go po prostu miernikiem, a kabel z plusem był schowany przy sterowniku, został dociągnięty i wszystko działa po wpięciu w plus od stacyjki.
3. mieszanka jest w normie na analizatorze spalin, problem z sonda lambda był wcześniej na benzynie, bo niemieć/poprzedni właściciel wymieniał widzę w papierach które od niego dostałem. Pojeżdżę trochę i sprawdzę za miesiąc czy błąd się powtarza. Dodatkowo, dla normy spalania euro4, same wtryski są pewnego rodzaju regulatorami przy swojej charakterystyce pracy kryzują dostęp gazu regulując i dając prawidłowy przepływ.
Temat tej ubogiej i bogatej mieszanki wydaje mi się, że jest trochę nadmuchany, to nie jest wersja 1 czy 2, czy stara sekwencja. Dziś wystarczy zabawa mapą-mnożnikiem i trudno to popsuć jak się dobierze dobrze dysze i ciśnienie na reduktorze.
Dodatkowo nie ma obowiązku podłączania sterownika do sondy, więc z tego też go rozgrzeszam.
4. wężyki mają 30 cm, odległość z wtrysku do kanału, przy sekwencji (z wtryskami) nie ma to takiego znaczenia jak przy pierwszych sekwencjach z silniczkami krokowymi, wtedy to było kluczowe.
nie wątpliwie, jak sami widzicie wielu serwisantów montuje listwę w podobnym miejscu jak u mnie w tym silniku, wszyscy popełniają ten sam błąd? czy te opóźnienia są aż tak odczuwalne, nie zauważyłem i nie czepiam się tego aż tak bardzo.
5. Co do autoryzowanych STAGow,.. 10% z wszystkich warsztatów ma autoryzacje we Wrocławiu, widocznie nie jest łatwo ją dostać... a cena z autoryzacją jest o 400-500 zł wyższa...
6. Olej ten silnik łyka bez gazu, ten typ tak ma.. nie generalizowałbym tego aż tak bardzo, oleju akurat to mam pod dostatkiem w warsztacie znajomej osoby zawsze coś zostaje po klientach na dolewkę