Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Ogar 200 - Kapie z wydechu.

BlackDetch121 03 May 2017 13:21 4653 27
  • #1
    BlackDetch121
    Level 6  
    Witam posiadam rometa Ogar 200 i mam problem mianowicie kapie mi z wydechu olejem co mogę z tym zrobić?? Thx z góry.
  • #2
    wojtek1234321
    Level 35  
    BlackDetch121 wrote:
    kapie mi z wydechu olejem co mogę z tym zrobić??

    Pierwsze to odpowiednia ilość i jakość oleju do mieszanki.
  • #3
    miro.nasz
    Level 25  
    Witaj!
    Jak kapie to znaczy, że za dużo dostaje paliwa.
    Nie wstawiłeś zdjęcia silnika z gaźnikiem.
    Trudno Ci podpowiedzieć nie widząc co masz. Jeśli masz gaźnik z pływakiem, który zamyka dopływ paliwa to wystarczy wyregulować iglicę zaworka. Jeśli w pływaku znajduje się iglica to przesuń zabezpieczenie iglicy o jedno wcięcie. Jeśli jest sam pływak to podegnij blaszkę tak by zmniejszyć paliwo. Po zmniejszeniu paliwa w komorze gaźnika przejedź się i zobacz czy przy dużych obrotach nie przerywa z powodu braku paliwa. Jeśli tak to o milimetr zwiększ. Jeśli masz wtrysk to na diagnoskopie zmniejsz dopływ.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #4
    Kenworth 18
    Level 42  
    Dozować olej do mieszanki z paliwem w proporcjach zalecanych przez producenta motoroweru.
    Wygląda na to że jest go za dużo.
    Możliwe również, że zaczyna przepuszczać uszczelniacz wału od strony sprzęgła i motorower spala olej przekładniowy.
  • #5
    BlackDetch121
    Level 6  
    Na 5litrów benzyny 50 ml oleju.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie kapie mi benzyna tylko olej i mam problem bo czasami nie mam iskry i nwm c z tym zrobić .
  • #6
    Kenworth 18
    Level 42  
    Jeżeli motorower traci również moc to wskazuje to na awarię uszczelniacza. To Ogar z silnikiem Jawy czy Rometa?
    Brak iskry może mieć wiele przyczyn. W silnikach Rometa często siadał kondensator w aparacie zapłonowym.
  • #7
    BlackDetch121
    Level 6  
    Mam czeski silnik jak go zapalę i dam na biegu jałowym manetkę do końca to normalnie ale jak na biegu to muli i gaśnie.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Kenworth 18 wrote:
    To Ogar z silnikiem Jawy czy Rometa?

    200 to Jawa, 205 był z Rometem.
  • #9
    BlackDetch121
    Level 6  
    Posiadam czeski silnik jawa 200
  • #10
    Zygaqra
    Level 35  
    BlackDetch121 wrote:
    Na 5litrów benzyny 50 ml oleju.
    A co mówi instrukcja? Przy silnikach rometa zalecana mieszanka to 1:20 nie sądzę żeby do silnika javki zalecane było tak mało oleju. Faktem jest, że z dwusuwów musi lecieć olej z rury a leci go tym więcej im więcej gazujesz. Na pewno na spalanie mieszanki ma wpływ świeca, jej stan i właściwy dobór ciepłoty.Regulacja gaźnika nie jest bez znaczenia, za dużo paliwa będzie więcej oleju z rury. Jaki kolor ma świeca(elektrody)po przejechaniu choćby kilku kilometrów(aby silnik uzyskał optymalna temperaturę). Będziesz jeździł do 40km/h będzie OK jak chcesz jeździć 60 to kup sobie motor.
  • #11
    Kenworth 18
    Level 42  
    Miałem taki motorower jako 15 latek z silnikiem Rometa i trochę czasu już upłynęło.
    Mój sąsiad był mechanikiem i pomagał mi gdy motorower dopadła awaria a przez to trochę się nauczyłem, ale z racji upływu lat zapomniałem również wiele rzeczy.
    Jeżeli masz kolegę mechanika to poproś go o zmierzenie stopnia sprężania w cylindrze czyli kompresji a to potwierdzi lub zaprzeczy awarii uszczelniacza.
    Nie pamiętam już niestety jaka ma być wartość prawidłowego sprężania.
  • #12
    TheGolibroda
    Level 10  
    Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
  • #13
    BlackDetch121
    Level 6  
    Jeszcze jedno pytanie. Mam na iglicy 2 rowek od dołu, świeca taka brązowo-kawowa i gaśnie kiedy wyłączę bieg i dam manetkę prawie na maksa.
  • #14
    Zygaqra
    Level 35  
    Kolor świecy jest w zasadzie dobry idealnie to kawa z mlekiem ;-) możesz opuścić iglicę o jeden rowek(zubożyć mieszankę) i zobaczyć reakcję silnika.
  • #15
    BlackDetch121
    Level 6  
    Taki sam gaśnie kiedy wyrzucę bieg i dam manetkę do prawię maksa .a kolor świecy czarny.
  • #16
    Motorbike
    Level 24  
    Widać są problemy z zapłonem jak iskra zanika, jak silnik chodzi to bardzo dymi ?
  • #17
    BlackDetch121
    Level 6  
    Nie nie dymi mocno. Tylko nwn czy to może nie kondensator.
  • #18
    Motorbike
    Level 24  
    Od wymiany kondensatora zacznij, praktycznie wszytko zostało już opisane
    Wcześniej coś się z tym ogarem działo czy to tak nagle?
    Sprawdzanie koloru świecy to tylko po przejechaniu kilku kilometrów a nie gazowanie na postoju chwilkę.
    W silniku Jawa 223 musi być dobrze ustawiony zapłon, a nie na "oko" inaczej nie będzie dobrze pracował ten silnik.
  • #20
    BlackDetch121
    Level 6  
    A teraz pytanie jak dam za mały kondensator to spali a jak za duży to co . I jaki najlepiej kupić od malucha czy jakiś inny.
  • #21
    Motorbike
    Level 24  
    A po co kombinujesz ? Wymień na taki jaki być powinien i jeździj.
    Najtrwalsze to będą kondensatory polipropylenowe.
  • #22
    miro.nasz
    Level 25  
    Witaj!
    Nic nie kombinuj, wstaw z powrotem ten sam kondensator. Pisałeś, że cieknie ci paliwo z tłumika. Wyraźnie napisałem ci zmniejsz dopływ paliwa przez przesunięcie iglicy o jedno wcięcie tak by mniej paliwa było w komorze gaźnika.
    Zobaczysz świeca będzie lepiej wypalona, będzie palił lepiej. Mieszankę rób w/g instrukcji tego silnika. W CPN pomogą ci zrobić dobrą mieszankę.
    Sprawdź przerywacz, możesz go oczyścić. Iskra ma być przed górnym punkcie w granicach 4 mm. Zaznacz koło zamachowe z obudową i cofając tłok o 3-4mm ma zaczynać się przerwa a jak przerwa to będzie iskra.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #23
    BlackDetch121
    Level 6  
    Muszę wymienić kondensator bo na platynkach nie iskrzy.
  • #24
    wojtek1234321
    Level 35  
    BlackDetch121 wrote:
    wymienić kondensator bo na platynkach nie iskrzy.

    Właśnie po to jest kondensator aby nie iskrzyło.
  • #25
    BlackDetch121
    Level 6  
    Przepraszam moja wina muszę wymienić kondensator bo iskrzy na platynkach.
  • #26
    Motorbike
    Level 24  
    Jak wymienisz kondensator to zobaczymy co dalej z tym kapaniem z wydechu.
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    Motorbike
    Level 24  
    I jak tam, Ogar już jeździ ?