Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Ogar 200 - Kapie z wydechu.

03 Maj 2017 13:21 1605 27
  • Poziom 4  
    Witam posiadam rometa Ogar 200 i mam problem mianowicie kapie mi z wydechu olejem co mogę z tym zrobić?? Thx z góry.
  • Poziom 31  
    BlackDetch121 napisał:
    kapie mi z wydechu olejem co mogę z tym zrobić??

    Pierwsze to odpowiednia ilość i jakość oleju do mieszanki.
  • Poziom 22  
    Witaj!
    Jak kapie to znaczy, że za dużo dostaje paliwa.
    Nie wstawiłeś zdjęcia silnika z gaźnikiem.
    Trudno Ci podpowiedzieć nie widząc co masz. Jeśli masz gaźnik z pływakiem, który zamyka dopływ paliwa to wystarczy wyregulować iglicę zaworka. Jeśli w pływaku znajduje się iglica to przesuń zabezpieczenie iglicy o jedno wcięcie. Jeśli jest sam pływak to podegnij blaszkę tak by zmniejszyć paliwo. Po zmniejszeniu paliwa w komorze gaźnika przejedź się i zobacz czy przy dużych obrotach nie przerywa z powodu braku paliwa. Jeśli tak to o milimetr zwiększ. Jeśli masz wtrysk to na diagnoskopie zmniejsz dopływ.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Poziom 36  
    Dozować olej do mieszanki z paliwem w proporcjach zalecanych przez producenta motoroweru.
    Wygląda na to że jest go za dużo.
    Możliwe również, że zaczyna przepuszczać uszczelniacz wału od strony sprzęgła i motorower spala olej przekładniowy.
  • Poziom 4  
    Na 5litrów benzyny 50 ml oleju.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie kapie mi benzyna tylko olej i mam problem bo czasami nie mam iskry i nwm c z tym zrobić .
  • Poziom 36  
    Jeżeli motorower traci również moc to wskazuje to na awarię uszczelniacza. To Ogar z silnikiem Jawy czy Rometa?
    Brak iskry może mieć wiele przyczyn. W silnikach Rometa często siadał kondensator w aparacie zapłonowym.
  • Poziom 4  
    Mam czeski silnik jak go zapalę i dam na biegu jałowym manetkę do końca to normalnie ale jak na biegu to muli i gaśnie.
  • Poziom 43  
    Kenworth 18 napisał:
    To Ogar z silnikiem Jawy czy Rometa?

    200 to Jawa, 205 był z Rometem.
  • Poziom 4  
    Posiadam czeski silnik jawa 200
  • Poziom 34  
    BlackDetch121 napisał:
    Na 5litrów benzyny 50 ml oleju.
    A co mówi instrukcja? Przy silnikach rometa zalecana mieszanka to 1:20 nie sądzę żeby do silnika javki zalecane było tak mało oleju. Faktem jest, że z dwusuwów musi lecieć olej z rury a leci go tym więcej im więcej gazujesz. Na pewno na spalanie mieszanki ma wpływ świeca, jej stan i właściwy dobór ciepłoty.Regulacja gaźnika nie jest bez znaczenia, za dużo paliwa będzie więcej oleju z rury. Jaki kolor ma świeca(elektrody)po przejechaniu choćby kilku kilometrów(aby silnik uzyskał optymalna temperaturę). Będziesz jeździł do 40km/h będzie OK jak chcesz jeździć 60 to kup sobie motor.
  • Poziom 36  
    Miałem taki motorower jako 15 latek z silnikiem Rometa i trochę czasu już upłynęło.
    Mój sąsiad był mechanikiem i pomagał mi gdy motorower dopadła awaria a przez to trochę się nauczyłem, ale z racji upływu lat zapomniałem również wiele rzeczy.
    Jeżeli masz kolegę mechanika to poproś go o zmierzenie stopnia sprężania w cylindrze czyli kompresji a to potwierdzi lub zaprzeczy awarii uszczelniacza.
    Nie pamiętam już niestety jaka ma być wartość prawidłowego sprężania.
  • Poziom 9  
    Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
  • Poziom 4  
    Jeszcze jedno pytanie. Mam na iglicy 2 rowek od dołu, świeca taka brązowo-kawowa i gaśnie kiedy wyłączę bieg i dam manetkę prawie na maksa.
  • Poziom 34  
    Kolor świecy jest w zasadzie dobry idealnie to kawa z mlekiem ;-) możesz opuścić iglicę o jeden rowek(zubożyć mieszankę) i zobaczyć reakcję silnika.
  • Poziom 4  
    Taki sam gaśnie kiedy wyrzucę bieg i dam manetkę do prawię maksa .a kolor świecy czarny.
  • Poziom 22  
    Widać są problemy z zapłonem jak iskra zanika, jak silnik chodzi to bardzo dymi ?
  • Poziom 4  
    Nie nie dymi mocno. Tylko nwn czy to może nie kondensator.
  • Poziom 22  
    Od wymiany kondensatora zacznij, praktycznie wszytko zostało już opisane
    Wcześniej coś się z tym ogarem działo czy to tak nagle?
    Sprawdzanie koloru świecy to tylko po przejechaniu kilku kilometrów a nie gazowanie na postoju chwilkę.
    W silniku Jawa 223 musi być dobrze ustawiony zapłon, a nie na "oko" inaczej nie będzie dobrze pracował ten silnik.
  • Poziom 4  
    A teraz pytanie jak dam za mały kondensator to spali a jak za duży to co . I jaki najlepiej kupić od malucha czy jakiś inny.
  • Poziom 22  
    A po co kombinujesz ? Wymień na taki jaki być powinien i jeździj.
    Najtrwalsze to będą kondensatory polipropylenowe.
  • Poziom 22  
    Witaj!
    Nic nie kombinuj, wstaw z powrotem ten sam kondensator. Pisałeś, że cieknie ci paliwo z tłumika. Wyraźnie napisałem ci zmniejsz dopływ paliwa przez przesunięcie iglicy o jedno wcięcie tak by mniej paliwa było w komorze gaźnika.
    Zobaczysz świeca będzie lepiej wypalona, będzie palił lepiej. Mieszankę rób w/g instrukcji tego silnika. W CPN pomogą ci zrobić dobrą mieszankę.
    Sprawdź przerywacz, możesz go oczyścić. Iskra ma być przed górnym punkcie w granicach 4 mm. Zaznacz koło zamachowe z obudową i cofając tłok o 3-4mm ma zaczynać się przerwa a jak przerwa to będzie iskra.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Poziom 4  
    Muszę wymienić kondensator bo na platynkach nie iskrzy.
  • Poziom 31  
    BlackDetch121 napisał:
    wymienić kondensator bo na platynkach nie iskrzy.

    Właśnie po to jest kondensator aby nie iskrzyło.
  • Poziom 4  
    Przepraszam moja wina muszę wymienić kondensator bo iskrzy na platynkach.
  • Poziom 22  
    Jak wymienisz kondensator to zobaczymy co dalej z tym kapaniem z wydechu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    I jak tam, Ogar już jeździ ?