Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-355 - Biała maź i siwy olej

03 Maj 2017 18:34 2157 17
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich, niedawno zauważyłem, że w mojej c-355 zrobił się siwy olej a przy wlewie oleju i pod pokrywami głowicy osadziła się jakaś dziwna biała maź. Co to może być? Co może być tego przyczyną?
  • Poziom 17  
    Witam,
    Biała maź, o której piszesz jest przyczyną prawdopodobnie wymieszania płynu chłodniczego z olejem w silniku. Jeśli jest to w okolicach głowicy to może to być wina uszczelki.
  • Poziom 16  
    Marek19921990 napisał:
    Witam wszystkich, niedawno zauważyłem, że w mojej c-355 zrobił się siwy olej a przy wlewie oleju i pod pokrywami głowicy osadziła się jakaś dziwna biała maź. Co to może być? Co może być tego przyczyną?
    witam mozliwe ze to plyn w oleju, zobacz czy poziom oleju sie podnosi
  • Poziom 6  
    nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju. Płyn chłodniczy czyli w tym przypadku woda.
  • Poziom 31  
    Tak dokładnie, woda dostaje się do oleju.Przyczyna - uszczelka pod głowicą lub sama głowica, przerdzewiały korek/ zaślepka w głowicy.
  • Poziom 11  
    Jeśli nie przybyło oleju ani nie ubyło wody to jest oczywiście szansa, że ta maź to naturalne zjawisko w niedogrzanych silnikach.
    Jakim olejem jest zalany silnik i kiedy był on zmieniany? Czy termostat działa prawidłowo i silnik pracuje powyżej 85 stopni?
    Możesz oczywiście odkręcić misę i sprawdzić czy nie ma wycieków wody do oleju.
  • Poziom 9  
    biała maź może pojawiac się w odmie. efektem końcowym bedzie remont uszczelki pod głowicą.
  • Poziom 16  
    Jeżeli olej ma siwy kolor, oznacza to, że wytworzyła się emulsja wodno - olejowa. Wtórnym objawem jest biała maź na filtrze odmy. Żeby ustalić miejsce przecieku, to najlepiej opróżnić silnik z tej emulsji, i zdjąć misę olejową. Następnie napełnić układ chłodzenia do pełna wodą i obserwować skąd pojawi się przeciek. Dla przyspieszenia efektu operacji można wytworzyć niewielkie nadciśnienie w układzie chłodzenia, np. 0,5 bara (maksymalnie 1,0 bar).
  • Poziom 6  
    Nieszczelna zaślepka bloku chodzi mi tu o tę na przeciwko baku może być tego przyczyną?
  • Poziom 31  
    Ja miałem przerdzewiałą zaślepkę w głowicy po stronie wałka rozrządu , odkręciłem pokrywy na bloku silnika i wyszło gdzie jest przeciek.
  • Poziom 6  
    Ponawiam pytanie, czy nieszczelna zaślepka bloku ta na przeciwko baku może być tego przyczyną?
  • Poziom 16  
    Żeby woda dostała się do oleju, to przeciek musi być wewnątrz silnika, a ta zaślepka jest na zewnątrz (jeżeli myślimy o tej samej). Czy ta płytka uległa prze korodowaniu, czy została wypchnięta z bloku?
  • Poziom 6  
    Prze korodowanie.
  • Poziom 11  
    Wystarczylo juz dawno odkrecic mise olejowa i zlokalizowac wyciek o ile w ogole wystepuje.
    Jezeli bedzie delikatnie cieklo mozna pokusic sie o podlozenie gazet pod miske by orientacyjnie odszukac miejsce wycieku.
  • Poziom 13  
    Biała maź może być też rezultatem jazdy na krótkich odcinkach niekoniecznie jakimiś przeciekami skoro nie ubywa płynów. Z dzisiejszych olejów wytwarza się o dziwo skrobia i białko. Skąd sią tam biorą? A no z winy producenta bo zamiast wytwarzać oleje jak dawniej z destylacji ropy naftowej to lecą po kosztach i wymyślają jakieś półsyntetyki z odpadów roślinnych. Przecież spalona kromka chleba niczym nie różni się chemicznie od bryły węgla.
  • Poziom 6  
    Wybaczcie za tak późną odpowiedź. Przyczyną była zaślepka głowicy. Dzięki wszystkim za pomocne sugestie. Temat uważam za zamknięty.