Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słabe hamulce peugeot 307 HDI

03 Maj 2017 22:38 1569 10
  • Poziom 2  
    Witam i proszę o pomoc. Zakupiłem peugeota 307 z silnikiem 2.0 hdi. Problem polega na tym iż przy gwałtownym hamowaniu pedal hamulca robi się twardy i słabo hamuje.
  • Poziom 2  
    Mógłbym poprosić o więcej szczegółów?
  • Poziom 40  
    Szczelność serwa i jego przewody sprawdź na początek.
  • Poziom 11  
    W mojej 307 jest tak, że za pierwszym razem jak zahamuję to koła się zablokują, natomiast jak wcisnę raz pedał hamulca, puszcze i ponownie wcisnę do końca to koła już się nie zablokują i auto tylko zwalnia. Co może być przyczyną ? Serwo wymieniałem 2 lata temu na używkę.

    Dodatkowo zauważyłem że ściąga mnie w prawo jak zablokuje koła przy gwałtownym hamowaniu, tak jakby lewe koło słabiej hamowało ( klocki wymieniałem na nowe) czy to wina może tarczy, bo kiedyś lewa tarcza zagrzała się do czerwoności przed wymianą klocków ?
  • Poziom 35  
    Jak to blokują Ci się koła, chyba masz w aucie sprawny ABS, czy nie. Zwróć uwagę na sprawność podmienionej pompy podciśnienia, ("używka") oraz na szczelność wężyków podciśnieniowych. Tzw. "twardy pedał" świadczy raczej o niedomogach układu wspomagania. Sprawdź jakie pompa wytwarza podciśnienie.
    Np. w mojej 308-ce hamulce są "brzytwa". Nieraz podczas hamowania aż zapalają mi się światła awaryjne, ale chyba wynika to z tego, iż wcześniej jeździłem VW Golfem 1,9 tdi i miałem w aucie słabsze wspomaganie.
  • Poziom 11  
    Staszek49 napisał:
    Jak to blokują Ci się koła, chyba masz w aucie sprawny ABS, czy nie. Zwróć uwagę na sprawność podmienionej pompy podciśnienia, ("używka") oraz na szczelność wężyków podciśnieniowych. Tzw. "twardy pedał" świadczy raczej o niedomogach układu wspomagania. Sprawdź jakie pompa wytwarza podciśnienie.
    Np. w mojej 308-ce hamulce są "brzytwa". Nieraz podczas hamowania aż zapalają mi się światła awaryjne, ale chyba wynika to z tego, iż wcześniej jeździłem VW Golfem 1,9 tdi i miałem w aucie słabsze wspomaganie.


    ABS nie działa w tym aucie od początku zakupu.

    jak wcisnę pedał hamulca na postoju do spodu, to po chwili mam go prawie w podłodze.

    Zastanawia mnie tylko dlaczego za pierwszym razem normalnie zahamują, a za drugim wciśnięciem już nie hamują tak samo, tylko już wtedy auto spowalnia.
  • Poziom 14  
    Jeśli macie problemy hamulcami i nie jesteście w stanie sami zdiagnozować/naprawić tego to tracenie czasu na forum i szukanie lekarstwa to bardzo zły pomysł.
    Narażacie nie tylko siebie ale także innych użytkowników. Zwykła wizyta na stacji diagnostycznej lub u mechanika pozwoli zapobiec nieszczęściu.
  • Poziom 35  
    Jeśli nie masz sprawnego ABS-u, to narażasz się na utratę panowania nad autem podczas silnego hamowania.Twoje auto nie ma korektora siły hamowania tylnych kół, a więc będą one się blokować i wpadniesz w poślizg.
    Układ hamulcowy do szczegółowego sprawdzenia.
  • Poziom 11  
    Tym autem jeżdżono tak od około 10 lat i nie pokonywał dziennie max 10 km, jazda tylko w trybie miejskim, przeszedł przez kilku "mechaników" i tak tego nie zrobili a wiadome $$ zapłacono. A że teraz jest w moim posiadaniu chce go doprowadzić do stanu w jakim powinien być. Mam możliwości, więc chciałbym to zrobić. Pytam tutaj tylko o radę/spostrzeżenia (po to w sumie jest forum) może ktoś miał podobny problem to byłby w stanie podpowiedzieć.

    Pedał hamulca przy pierwszym hamowaniu jest normalny - miękki, a zaraz po jego zwolnieniu i ponownym naciśnięciu staje się twardy i hamulce wtedy już nie hamują tak mocno jak przy wciśnięciu za pierwszym razem. Chwilkę odczekam (5 s.) i dalej jest podobnie czyli za pierwszym razem ok za drugim jw.
    Dodatkowo przy wciśnięciu za drugim razem słychać od strony pedału hamulca odgłos uciekającego powietrza, tj. "psukanie powietrza". Czyżby to nieszczelne serwo czy uszkodzona pompa vacum ?
  • Poziom 42  
    Najlepiej to poznać dogłębnie zasadę działania układu hamulcowego i później ze zrozumieniem przejrzeć element po elemencie. Ja zacząłbym od doprowadzenia zacisków do idealnej sprawności.