Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zrywa Połączenie podczas grania online

03 Maj 2017 23:12 2064 17
  • Poziom 3  
    Witam, przyszedłem do was, bo wiem, że mi pomożecie, problem nie jest chyba jakiś ogromny,a polega na tym, że gdy gram w gry (No choćby SA:MP, Counter Strike 1.6) zrywa mi połączenie na czas nieokreślony (raz na 5 sekund raz na dłużej) po czym wywala mi od 100 do 1k pingu, spada, rośnie i tak jest w kółko, podkreślam, gdy jestem w grze lub gdy jestem w menu głównym i odświeżam (taką tabelkę z pingiem itp) ping mi zamiera, jest 47 po czym wraca do rytmu niczym serce po defibrylacji ale z pingiem o stokroć wyższym.

    Dzieje się od czasu, gdy karta sieciowa (TP-Linka) się popsuła, kupiłem nową lepszą z antenką i bez zbędnych konfiguracji (oprócz zainstalowania sterownika z płytki itp.) uznałem, że wszystko działa..., bo działa, ale w grach to strasznie przeszkadza. Radzę z tym sobie jakoś, ale to nie to co rok temu gdy ping ładnie latał od 30 do 50 ms.

    Pomóżcie, to nie może być takie skomplikowane, czytałem inne artykuły ale nic nie dały lub dotyczyły podobnego problemu.
  • Poziom 23  
    Pierwsze pytanie, jaką jakość połączenia ma kolega z AP?
    Najlepiej by było jakby podał kolega wartość straty sygnału w dBi. A i też poobserwował chwilę zmianę tej wartości i zdał wrażenia jak to wygląda.
    Najprościej zrobi to kolega programem inSSIDer.

    Drugie pytanie, jak wygląda ping do AP?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 3  
    No dobra, aż taki obcykany to jeszcze nie jestem, dlatego na szybko poczytałem na wikipedii o tym AP i powiem co wiem: Jakość połączenia z routerem (AP) jest b.dobra 100% (5 kresek i na konfiguratorze tp linka też jest wykresik, że 100 %),

    teraz screen z programu inSSIDer Zrywa Połączenie podczas grania online

    Wartość Signal skacze od -50dBm do -52dBm

    + Dodam, że na początku wszystko jest ok ping norma 40-50, 20 sekund refreshowania i nic... dobra klikam dalej i też nic, tylko oznaki życia, bo ping 300 coś i znowu cisza... no i mój sposób, wszystko znowu śmiga gdy tylko wejdę na serwer ping 40-50, ale wiadomo, że jak ktoś w domu odpali youtuba to musi wywalić te 400 ms.

    Musisz mnie bardziej naprowadzić co mam robić, bo jak wspomniałem jeszcze się uczę ;)
  • Poziom 23  
    Nie wygląda to źle, a szkoda, mielibyśmy winowajcę :D No ale szukajmy dalej..
    Chodzi mi o to jakie masz opóźnienie odpowiedzi na torze Komputer - AccessPoint. Czy jak to się zwykło błędnie mawiać router.

    Dodatkowo jak wygląda sieć? Jest to przyłącze od providera - modem/router + ap - sieć lokalna, czy coś bardziej skomplikowanego? Jeśli tak, nakreśl topologię.
    Może jakiś repeater się po drodze znajdzie?

    Miałem kiedyś podobny problem, gdzie "zawalidroga" robiła za klienta Wifi i jednocześnie AP. Raz na kilka dni po prostu urządzenie jakby głupiało i pingi były olbrzymie. Po restarcie wszystko wracało do normy. Winowajcą okazał się słaby procesor urządzenia, który nie wyrabiał wszystkich operacji na raz i w pewnym momencie się zapychał, co skutkowało podobnymi sytuacjami jak u Ciebie.
  • Poziom 3  
    Dobra, przeczytałem co napisałeś, ale okazało się, że pingi 300 i wyżej były spowodowane tym, że akurat ktoś coś pobierał (2 aktualizacje naraz), grałem 2h w Csa i nie wywaliło mnie ani razu, ping stały 40-50,ale problem wciąż tkwi w tym menu głównym, po ciągłym klikaniu w przycisk odświeżania informacji o serwerze, ping zamarza i skok do 130 ms po czym spokój na kilka sekund ping ok. 50 ms i dalej coraz większe zamrożenia, ale w grze gdy łącze jest nieobciążone wszystko jest w porządku i nie mam problemów, zaś w grze SA:MP jest trochę inaczej, pogram minute i zamarza cała gra, zero oznak życia.



    Teraz moja teoria:

    Czytałem artykuł, w którym było napisane, że winowajcą może być opcja "utrzymywania stałego połączenia", mogę mieć ją wyłączoną po instalacji nowego adaptera? Jeśli tak, to gdzie ją włączyć, grzebałem w Panelu Sterowania i nie znalazłem takiej funkcji, a w ustawienia routera na stronie zbytnio się nie angażowałem, obejrzałem od góry do dołu wszystkie opcje i nic nie znalazłem.

    Może ty byś wiedział gdzie znaleźć tę opcję stałego połączenia ? ;)
    To może być rozwiązanie tego problemu.
  • Poziom 23  
    Wydaje mi się, że to opcja dostępna tylko w panelach sterowania kartą wydanych przez producenta. W windowsie nie znalazłem tej opcji.
    Czy przypadkiem kartą nie steruje jakieś oprogramowanie spoza windowsa?

    Dodatkowo spróbuj (o ile wcześniej nie próbowałeś) restartu AP i opisz co się dzieje i w jakim mniej więcej czasie.

    Jaki model AP/routera?
  • Poziom 3  
    Owszem, kartą sterowało jakieś oprogramowanie TP-Link Configure coś tam... (chyba standardowy konfigurator z płytki + oczywiście sterownik) jeszcze przed tym jak założyłem ten temat, ale stwierdziłem, że skoro przed nowym adapterem nie miałem tej aplikacji i wszystko śmigało, to usunąłem to, ale zostawiłem sterownik.

    Dobra, może jutro zrobię tak, odinstaluję całkiem ten sterownik, zainstaluję ponownie i dalej przyda się pomoc w konfiguracji, bo ta moja to raczej tylko szybka pod surfing po internecie :D, ale wróćmy do aplikacji.

    Są tam dwie opcje do wyboru: Wybierz konfigurację TP-Link Configure... lub Konfigurację systemową, czy jakoś tak. Właśnie tu może być haczyk, albo w tym, że sterownik się "źle przyjął" i dlatego te "ubytki" w pingu.

    Podam model ROUTERA (AP) i adaptera, ale reset routera nie oznaczałby czasem, że cała konfiguracja w ustawieniach (na ich stronie tp) przywróci domyślne ustawienia ? Nie chciałbym się z tym męczyć... co do RESTARTU (czyli wyłączenia przyciskiem z tyłu AP i odłaczenia kabelka zasilającego na 10 sekund, po czym ponowne uruchomienie routera) to tak, nic to nie dało.

    +Wszystkie kabelki połączone z "telefonem domowym" są dobrze podłączone :)
  • Poziom 43  
    Mateusz8877 napisał:
    Pomóżcie,

    Trzeba określić, czy to wina internetu czy sieci wifi.

    Jaki to internet, od kogo, jak i czym dostarczony do domu, jaki sprzęt operatora...?

    Podłącz się przewodem do routera i testuj - to też da nam obraz sytuacji.
  • Poziom 3  
    KOCUREK1970 napisał:
    Mateusz8877 napisał:
    Pomóżcie,

    Trzeba określić, czy to wina internetu czy sieci wifi.

    Jaki to internet, od kogo, jak i czym dostarczony do domu, jaki sprzęt operatora...?

    Podłącz się przewodem do routera i testuj - to też da nam obraz sytuacji.


    No to pojechałeś po bandzie... jak wspomniałem, to niewielki problem, który niedługo pewnie się rozwiąże.

    Wspomniałem, także, że jeszcze kilka miesięcy temu nie miałem tego problemu a sprzętu nie zmieniałem od roku, zresztą operator na którym nigdy się nie zawiodłem to Orange Neostrada, (ma złe opinie, ale mi śmiga jak każdy inny operator, więc nie piszcie "No i sprawa jasna, masz neostrade i dlatego te problemy...") i nie jest to na pewno powód mojego problemu.


    Napisałem, to internet telefoniczny i tej metody używam od 5 lat, wszystkie kabelki są dobrze podłączone, sprawdzałem możliwość uszkodzenia, ale wszystko gra.


    Jak mam się podłączyć do routera, skoro gniazd przy nim brakuje, jest na korytarzu i zajmie mi to sto lat? A AP do pokoju nie przeniose, bo jak?
    Tel. domowy na korytarzu wisi.

    Używam bezprzewodówki od 5 lat, pingi ładnie latały od 15 do 40 ms, nie było problemów, a pojawił się on odkąd mam nowy adapter ?


    Info o adapterze i AP wyślę później, póki co utwierdzam cię KOCUREK1970, że to nie jest tak skomplikowane jak myślisz, być może to tylko błędy w konfiguracji lub źle zainstalowany sterownik, i w tym szukam pomocy.
  • Poziom 43  
    Mateusz8877 napisał:
    No to pojechałeś po bandzie... jak wspomniałem, to niewielki problem, który niedługo pewnie się rozwiąże.

    Nie rozwiąże, bo gdyby tak było, to już by problem ustąpił.
    A druga sprawa, jeśli raz się problem pojawia, to i pojawi się ponownie - nie "czy", tylko "kiedy".
    Mateusz8877 napisał:
    Wspomniałem, także, że jeszcze kilka miesięcy temu nie miałem tego problemu a sprzętu nie zmieniałem od roku, zresztą operator na którym nigdy się nie zawiodłem to Orange

    Nikogo nie interesuje kilka mc temu - tylko dziś.
    Mateusz8877 napisał:
    Napisałem, to internet telefoniczny

    Mateusz8877 napisał:
    Neostrada

    Są różne warianty Neostrady z różnym sprzętem.
    Jest też ADSL i VDSL.
    Dlatego zadałem konkretne pytania.
    Mateusz8877 napisał:
    Jak mam się podłączyć do routera, skoro gniazd przy nim brakuje, jest na korytarzu i zajmie mi to sto lat?

    Odłącz jeden ze sprzętów - to po pierwsze.
    A po drugie - to w TWOIM interesie a nie moim jest to sprawdzić.
    Inaczej dalej będziesz w lesie!
    Nie masz pojęcia czy to wina usługi, sieci czy sprzętu.
    Zacznij w końcu coś sprawdzać i eliminować.
    Mateusz8877 napisał:
    póki co utwierdzam cię KOCUREK1970, że to nie jest tak skomplikowane jak myślisz,

    Być może - tylko jak na razie nie masz pojęcia co powoduje problem (a tym bardziej my zdalnie wiemy jeszcze mniej).

    Każde info jest cenne, każda wskazówka nam coś mówi, Twoje wykluczenie czegoś spowoduje, że nie będziemy musieli tracić naszego i Twojego czasu na dreptanie w miejscu.
    No chyba, że nie zależy Koledze na rozwiązaniu problemu?
  • Poziom 3  
    Nie robiąc zbędnego spamu wyjaśnieniami, że to mój temat i ja decyduje co wykluczam a co nie ;)
    Podam teraz model adaptera:
    TL-WN722N (150Mbps)

    Model routera: TD-W8960N
    Zasilanie: 9V===0.85A
    Strona: www.tplinkmodem.net

    Niedługo przeinstaluję sterowniki adaptera i zobaczymy czy to coś da, wkońcu warto próbować ( tak KOCUREK1970? ).

    PS nie mam jak podłączyć pc na korytarzu no zrozum to i wyklucz, jedynie kable AP mają swoje wejścia.

    Widziałem kiedyś bardzo podobny artykuł, w którym była mowa o kablu ethernet, osoba podłączyła ten kabel i faktycznie wszystko śmigało jak należy, ale wykluczając, że ten sposób na 95% by zlikwidował problem, przejdźmy trochę dalej, poza tym i tak chyba nie mam tego kabla.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Przeinstalowanie sterowników adaptera wiele nie dało ... wracając do początku to mam tylko 20 sekund pewnego refreshowania z pingiem 30-50 ms potem zamiera i znowu muszę swoim sposobem "ożywić" łącze co daje mi kolejne 20 sekund na wejście na serwer gry i potem mam już lajtowe 30-45 ms.


    Jak napisałem na początku, problem nie jest poważny, ale podczas nie używania internetu, poprostu zasypia. To dość irytujące gdy jest kolejka 3 miejsc zarezerwowanych, tabun ludzi tylko czeka aby się dostać oporowo na serwer 29/31... wzdycham gdy muszę czekać 20 minut na wejście na ulubiony serwer.
  • Poziom 43  
    Mateusz8877 napisał:
    Nie robiąc zbędnego spamu wyjaśnieniami, że to mój temat i ja decyduje co wykluczam a co nie

    W takim razie powodzenia w szukaniu przyczyny.
    Ale już bez mojego tu udziału.
  • Poziom 23  
    Jeśli znasz adres ip AP, włącz konsolę Windows i wpisz
    Code:
    ping <adres AP> -n 30

    Wklej do postu wynik.

    Jeśli nie znasz adresu, wpisz w konsolę
    Code:
    ipconfig /all

    Wyszukaj swój adapter WLAN i odszukaj pozycję Brama domyślna. przy niej jest adres Twojego AP/routera.
  • Poziom 3  
    Zrywa Połączenie podczas grania online

    Zrywa Połączenie podczas grania online


    Zrywa Połączenie podczas grania online


    Na pierwszym obrazku, widać, że moje ip AP to 192.168.1.1, ale to informacja ze starego adaptera który nazywał się siecią bezprzewodową 2, i po wpisaniu komendy, którą mi podałeś wyskakuje "Nie można odnaleźć pliku", bo jak skoro mam nowy adapter, a nazywa się on siecią bezprzewodową 4, w którym nwm czemu reszta informacji jest ukryta (może przez autokonfigurację?). Gdyby nie to, pokazałoby mi prawidłowy nowy adres ip AP (choć myślę, że to i tak byłoby to samo ip, tylko nie otwiera go przez informacje i konfiguracje stare adaptera, który jest zepsuty i już dawno nie podłączony do pc.)

    + Dodam, że podczas gdy nie mam internetu (x na pasku sygnału w prawym dolnym rogu ekranu) podczas rozwiązywania problemów pisze, że kabel ethernet jest niepodłączony, ale rozwiązywanie problemów "restartuję kartę sieci bezprzewodowej" i znowu mam neta. Gdy podłączę ponownie adapter problem także znika.

    Wnioskuję, że przez stare konfiguracje adaptera TP-Link 54Mbps TL-WN321G
    (miał swoje 5 lat, to b.stary model) komputer "świruje :D" i nie wie z których konfiguracji i którego adaptera korzystać, bo coś się tu nie zgadza ;)

    + A tak z innej paki, sygnały, które czasami wyszukuje mi AP, jakąś sieć DWR-(numerki) (prawdopodobnie sąsiadów z naprzeciwka, co mieszkają ok. 70 m od mojego domu) wyskakuje mi ona w menu połączeń z siecią, i kiedyś czytałem o podobnym problemie do mojego, spowodowany był prawdopodobnie tym, że sieci przełączają się między sobą mimo, że jesteśmy połączeni z siecią domową.

    Teraz nwm co mam zrobić, czy usunąć w jakiś sposób stare konfiguracje, zrobić coś z tym, żebym nie łączył się z inną siecią lub cokolwiek innego.
  • Poziom 23  
    Dla pewności usuń wszystkie sterowniki i oprogramowania zarówno dotyczące starej jak i nowej katy sieciowej.
    Zrób to programem Driver Sweeper.

    Następnie zainstaluj adapter od nowa. Podłącz go i zobacz czy Windows go rozpozna. Jeśli tak, ok, nic więcej nie instaluj. Jeśli nie, zainstaluj go poprzez menedżera urządzań Windowsa wybierając plik *.inf z płyty dostarczonej przez tplinka.

    Dalej wywołaj konsolę, wpisz
    Code:
    ping 192.168.1.1 -n 30


    Poprzednio nawiasy dodałem z programistycznego przyzwyczajenia jako oznaczenie danej zmiennej.

    Następnie włącz jakąś grę przy której problem występował lub po prostu obciąż łącze. I w konsolę wklep
    Code:
    ping 192.168.1.1 -n 50


    Po wszystkim pokaż wyniki obu badań.
  • Poziom 3  
    Driver Sweeper nie wykrywa nowej karty sieciowej i ich sterowników, zarówno jak i starej, więc użyłem programu IObit Uninstaller 6, na którym nigdy się nie zawiodłem, bo odinstalowywuje doszczętnie to co chcę. Niestety, ten też nie wykrył starych sterowników starego adaptera, ale nowe jak najbardziej wykrył.

    Dobra, poprawka, po ponownej instalacji (standardowy instalator tplinka, bo pliku .inf mi nie chciało otworzyć, ale mniejsza) znowu jest to sieć bezprzewodowa 2, a tutaj kilka screenów z programu :


    Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online

    A więc mój numer IP AP to 198.168.1.100 ;->

    + nowe screeny z badań

    Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online

    ten drugi podczas włączonej gry

    + Wynik speedtestu :D

    Zrywa Połączenie podczas grania online
  • Poziom 23  
    Miałeś pingować 192.168.1.1, a nie 192.168.1.100!
  • Poziom 3  
    Proszę bardzo, bon apetit ;)

    Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online Zrywa Połączenie podczas grania online

    drugi screen jak jestem na serwerze gry, i ostatni screen wycięty z końcówki drugiego.