Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes atego 815 dochodzi do 1500 obrotów i koniec.

04 May 2017 12:27 1341 10
  • Level 4  
    Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy... Przeszukałem forum i nigdzie nie umiem znaleźć rozwiązania mojego problemu, otóż w moim Mercedesie atego 815 1999r. wyświetlił się błąd fr 1 4345 i na postoju po dodaniu gazu dochodzi tylko do 1500 obr i koniec, jakby jakaś blokada. Dodam że wcześniej samochód przy odpaleniu nadmiernie dymił, bardzo nierówno chodził i wyświetlał się błąd mr 1 0409..jak się okazało do wymiany był czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie silnik pracuje równo lecz nie wchodzi na obroty... Ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam serdecznie
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 19  
    Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
  • Level 23  
    Mario920127 wrote:
    i na postoju po dodaniu gazu dochodzi tylko do 1500 obr i koniec, jakby jakaś blokada.


    Jest dobrze i tak powinno być.
  • Level 4  
    Tylko że czytałem że powinien się normalnie wkręcac na 2700 obr. Pisali coś o czujniku biegu N, ale jak wrzucę bieg i powoli puszczam sprzęgło z dodawaniem gazu to to samo max 1500 obr.
  • Level 23  
    Jak wrzucisz bieg i całkowicie puścisz sprzęgło nadal wkręca się tylko do 1500 czy idzie normalnie?
  • Level 4  
    Niestety jak puszczę całkiem sprzęgło i jadę to to samo...wyczytałem gdzieś na forum że ten kod błędu to "FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim". Tylko gdzie zacząć tego szukać.?
  • Level 19  
    błąd ten oznacza:
    fr 1 4345 - uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów (ograniczenie mocy).
    Dalej upieram się by sprawdzić instalację oraz alternator.
  • Level 4  
    Okej sprawdzę i napisze. Dzięki i pozdrawiam
  • Level 4  
    Witam..sprawdziłem ładowanie. Jest 27.8V także wygląda na to że alternator raczej jest sprawny
  • Level 2  
    Kolego! Gdzie ten czujnik położenia wałka, bo w moim Mediano 815 nie mogę go znaleźć.
  • Mercedes specialist
    Michaso13 wrote:
    w moim Mediano 815

    Cóż to za cudo to Mediano? Jakiś pewnie autobusik na podwoziu Mercedesa - bo oryginalne to na pewno nie jest. Nie wiadomo jaki tam silnik, jaki rocznik - nic nie wiadomo...
    I jeszcze w nawiązaniu do tematu tytułowego:
    RsNeo wrote:
    fr 1 4345 - uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów (ograniczenie mocy)

    Nie masz kolego racji. Ten błąd to brak sygnału prędkości z tachografu (zwarcie lub przerwa)
    To pracuje tak: Ogranicznik prędkości (kaganiec) jest w sterowniku FR i działa w oparciu o sygnał prędkości otrzymywany z tachografu. Żeby sprytny kierowca nie wpadł na pomysł, że odłączenie tego sygnału "doda mu skrzyyydeł" to sterownik FR w takim przypadku ograniczy prędkość obrotową silnika - zazwyczaj własnie do 1500 obrotów. Tak czy siak - kierowca tej przepisowej "dziewięćdziesiątki" nie przekroczy.