Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passsat 2.0 TDI BMR - Nagły brak mocy czarny dym zero błędów

DanielKotowski 04 Maj 2017 16:27 633 11
  • #1 04 Maj 2017 16:27
    DanielKotowski
    Poziom 8  

    Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki. Pacjent to passat b6 2.0 tdi kod bmr. Dpf usunięty fizycznie i programowo. Ostatnio jadąc spokojnie przez miasto auto po prostu straciło moc. Zatrzymałem się u zauważyłem kłęby czarnego dymu przy przegazówce. Ledwo dotoczyłem się do domu i pozostawiłem auto na noc. Rano bez zmian z taką różnicą że auto wchodzi na obroty bardzo wolno i niejednostajnie tak jakby szarpiąc, dopiero po przekroczeniu 3tys obr nabiera obrotów i symbolicznej mocy. Po podłączeniu vcdsa auto nie wykazuje żadnych błędów, korekcje wtrysków w normie. Bardzo proszę o pomoc w samodzielnym zdiagnozowaniu usterki gdyż oddanie auta do okolicznych "magików" to dla mnie ostateczność. Dość mam już przygód z poprzednimi autami w których to fachowcy diagnozowali usterkę metodą prób i błędów wymieniając wszystko co im przyszło do głowy - na mój koszt oczywiście. Pozdrawiam i z góry dziękuje! Daniel.

    Przed chwilą odłączyłem wężyk zasilający podciśnieniem zaworek n18 (jak się nie mylę to ten bliżej z przodu silnika od strony zderzaka) i poprawa znacząca, tzn połowę mniej dymu i odrobine więcej mocy. Na obroty wchodzi już normalnie jednostajnie. Czy to jakaś poszlaka? Co ciekawe podmiana z n75 ani odpięcie kostki elektrycznej nie przynosi takiego efektu.

  • #2 04 Maj 2017 19:29
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Logi dynamiczne wstaw 3 z 10, 8 z 11

  • #3 04 Maj 2017 20:04
    DanielKotowski
    Poziom 8  

    Mógłbyś dokładniej mi wytłumaczyć? To znaczy których grup te logi? 10 i 11?

  • #4 04 Maj 2017 20:11
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    grupa 3,8,10,11 tylko połącz 3i10 8i11 by lepiej się czytało.

  • #5 04 Maj 2017 20:34
    DanielKotowski
    Poziom 8  

    Zrobione! Wrzucić pliki na jakiś zewnętrzny serwer czy skopiować treść?

  • #6 04 Maj 2017 20:45
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    najlepiej na vaglog le może być i tu.

  • #8 04 Maj 2017 21:49
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    A czemu nie zrobiłeś dynamicznych?

  • #9 04 Maj 2017 22:09
    DanielKotowski
    Poziom 8  

    Przecież to są dynamiczne 3 bieg obroty od 1500 do 4000. Chodziło o coś innego?

  • #10 04 Maj 2017 23:03
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Zmyliło mnie bardzo niskie wartości MAF Pierw napraw EGR bo nieszczelny. Czyli to co grzebałeś z n18 sprawdź czy aby na pewno dobrze podłączony wężyki bo to co pisałeś że po odłączeniu wężyka zasilającego była poprawa wskazuje o ile go zaślepiłeś, uchodzi podciśnienie niesprawny zaworek N18 i brakuje podciśnienia do sterowania turbiną.

  • #11 05 Maj 2017 07:03
    DanielKotowski
    Poziom 8  

    Logi były robione na układzie spiętym tak jak fabrycznie. Poprawa była jeśli odpinałem ten wężyk zasilający jednak bez zaślepiania go. Za chwilę spróbuje zaślepić. Sugerujesz nieszczelny egr? Czy może dawać takie objawy tzn kłęby czarnego dymu i zero mocy do 3 tys obr? Dlaczego podmiana n18 z n75 nie przynosi żadnego efektu?

    Zaślepienie wężyka również nie daje żadnego efektu. Efekt jest tylko wówczas gdy wężyk leży luźno i łapie powietrze.

  • #12 11 Cze 2017 22:15
    bolus11
    Poziom 13  

    albo masz gdzieś gigantyczną dziurę między turbo a przepływką albo silnik jedzie na spalinach z egru bo ten cały czas otwarty... chyba że turbo się już nie kręci i blokuje przepływ

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME